Το σπορ τμήμα της Nissan, γνωστό ως Nismo, δεν θα μετατραπεί ποτέ σε αποκλειστικό κατασκευαστή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, όπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της Nissan, Pierre Loing.
Αν και η εταιρεία από την Ιαπωνία προχωρά σε σημαντικά βήματα προς την ηλεκτροκίνηση, το Nismo θα ακολουθήσει τις στρατηγικές αντίπαλων κατασκευαστών και θα συνεχίσει να προσφέρει αυτοκίνητα που λειτουργούν με κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνης).
«Η Nismo δεν έχει προγραμματίσει να γίνει πλήρως ηλεκτρική», υπογράμμισε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο αγγλικό περιοδικό Top Gear ο Loing. Περιέγραψε την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως χαοτική και σημείωσε ότι «πρέπει να προσαρμοζόμαστε ως κατασκευαστές».
Η εταιρεία επικεντρώνεται στην τεχνολογία E-Power, η οποία χρησιμοποιεί τον κινητήρα βενζίνης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία. Το Qashqai E-Power παρουσιάστηκε το 2022 ως το πρώτο μοντέλο που ενσωματώνει αυτή τη νέα τεχνολογία, και οι στρατηγικές της Nismo προσαρμόζονται αναλόγως.
Κάθε πακέτο εξοπλισμού Nismo πρέπει να προσαρμόζεται στο κάθε μοντέλο ξεχωριστά, και οποιαδήποτε επέκταση θα πρέπει να έχει δυνατές πωλήσεις για να δικαιολογήσει την ύπαρξή της.
Η Nissan είναι ενήμερη ότι ένα αυτοκίνητο όπως το GT-R πιθανόν να απαιτήσει σημαντικά υψηλότερη τιμή για μια έκδοση Nismo σε σύγκριση με μοντέλα όπως το Ariya. Ο Loing αναγνωρίζει ότι το Ariya δεν είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, συνεπώς το ανώτατο όριο τιμής δεν μπορεί να είναι πολύ υψηλό.
Η δήλωση αυτή του Loing αντανακλά τη γενικότερη τάση επανεξέτασης των σχεδίων των αυτοκινητοβιομηχανιών όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα λόγω των ασταθών συνθηκών στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Μπορούν πολλοί κατασκευαστές να αναστέλλουν τις φιλόδοξες τους προγραμματισμένες κυκλοφορίες νέων EV και να στραφούν σε υβριδικά μοντέλα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ευελιξία στην αγορά.
Ενδεικτικά, ο Loing ανέφερε ότι, αν του κάνατε την ίδια ερώτηση σχετικά με τα σχέδια ηλεκτρικών οχημάτων πριν λίγα χρόνια, θα είχε «δώσει διαφορετική απάντηση».