Η Νέα Πύλη: Αναμόρφωση του Δρόμου Καρμανιόλα που Συνδέει Ελλάδα και Βαλκάνια

Αντίκτυποι για την οδική ασφάλεια αναμένονται με την έναρξη των εργασιών αναβάθμισης του κεντρικού οδικού άξονα που συνδέει τη χώρα μας με τα Βαλκάνια μέσα στο έτος.

Η οδική διαδρομή Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι έχει αποκτήσει την φήμη της καρμανιόλας, καθώς η σφοδρή αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων καταδεικνύει την ανάγκη βελτίωσης της ασφάλειας. Παρά την αυξημένη κίνηση που παρατηρείται στον συγκεκριμένο δρόμο, που χρησιμοποιείται από χιλιάδες οδηγούς καθώς αποτελεί την κύρια οδό εισόδου από τα Βαλκάνια, οι προδιαγραφές ασφαλείας δεν είναι επαρκείς.

Ύστερα από επίμονες εκκλήσεις τοπικών φορέων, αναμένεται ότι το έργο ανακατασκευής θα αρχίσει μετά το πρώτο εξάμηνο του 2025, με σκοπό να αναβαθμίσει την υποδομή του δρόμου μήκους 42 χλμ. που συνδέει τη Χαλάστρα με το Πολύκαστρο. Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας εντάσσεται στο πανευρωπαϊκό οδικό δίκτυο και ενώνει τη χώρα μας με τη Βόρεια Μακεδονία, επιτρέποντας πρόσβαση στα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, οι εκκρεμότητες που καθυστερούσαν τον διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό έχουν πλέον επιλυθεί, διευκολύνοντας τη διαδικασία για την ανακατασκευή του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Ευζώνων.

Αναμένεται επίσης να επισπευσθεί η διαδικασία πιστοποίησης των σηράγγων και των γεφυρών, η οποία εντάσσεται στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις, καθώς και ο έλεγχος των σταθμών διοδίων που απομένουν.

Στις αρχές του 2023, θα ολοκληρωθούν οι τελευταίες διαδικασίες και θα προχωρήσει η σύμβαση μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ώστε να υπογραφεί πριν από το καλοκαίρι και να αρχίσουν οι εργασίες, με σχετικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2029.

Η νέα υποδομή θα περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδες έκτακτης ανάγκης, Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και προστατευτικές διαχωριστικές νησίδες ασφαλείας.

Κάτοικοι της περιοχής δηλώνουν ότι ο συγκεκριμένος δρόμος πολλές φορές αφήνει τους οδηγούς να αντιμετωπίζουν κίνδυνο, καθώς οι συνθήκες κυκλοφορίας είναι ακατάλληλες. Σήμερα η οδός παρέχει μόνο μία λωρίδα ανά κατεύθυνση χωρίς κανένα διαχωριστικό νησίδα.



δειτε ακομα

δειτε ακομα