H BMW ετοιμάζεται για την πέμπτη γενιά της X5, φέρνοντας στο προσκήνιο μια καινοτόμο έκδοση FCEV, συνέχεια του πρωτοτύπου iX5 Hydrogen Concept.
Η Υδρογονοκίνηση της BMW: Ένα Νέο Κεφάλαιο για την X5
Η BMW, σε στενή συνεργασία με την Toyota, προχωρά με αλματώδη βήματα στην ανάπτυξη συστημάτων κυψελών καυσίμου. Η πέμπτη γενιά της δημοφιλούς BMW X5 θα σηματοδοτήσει την εμπορική διάθεση του πρώτου μοντέλου της βαυαρικής φίρμας με τεχνολογία FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle), αναμένοντας την κυκλοφορία του το 2028. Αυτή η εξέλιξη έρχεται να συμπληρώσει την ήδη πλούσια γκάμα κινητήρων της X5, η οποία πρόκειται να παρουσιαστεί επίσημα το 2026 και θα περιλαμβάνει επιλογές βενζίνης, πετρελαίου, plug-in υβριδικά συστήματα και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
«Η έναρξη παραγωγής του πρώτου μοντέλου με κυψέλες καυσίμου προσθέτει ακόμη ένα αποδοτικό σύστημα κίνησης στη γκάμα μας», δήλωσε ο Joachim Post, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW με ευθύνη για τον τομέα της εξέλιξης, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία αυτής της κίνησης για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τεχνολογικές Καινοτομίες και Συνεργασία με την Toyota
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εστιάζει στην τρίτη γενιά συστημάτων κυψελών καυσίμου, ένα επίτευγμα που, σύμφωνα με την ίδια, αναδεικνύει σημαντική τεχνολογική πρόοδο. Σε σύγκριση με την iX5 Hydrogen, το νέο σύστημα είναι περίπου 25% μικρότερο σε διαστάσεις, προσφέροντας παράλληλα υψηλότερη πυκνότητα ισχύος και βελτιωμένη ενσωμάτωση σε διάφορες πλατφόρμες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πλατφόρμα CLAR, στην οποία βασίζεται η X5.
Ο κ. Post επιβεβαίωσε πως το καινοτόμο αυτό σύστημα θα αξιοποιηθεί και σε άλλα μελλοντικά υδρογονοκίνητα μοντέλα της BMW, υποσχόμενο μεγαλύτερη αυτονομία, αυξημένη ισχύ και σημαντικά βελτιωμένη συνολική απόδοση.

Παραγωγή και Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Η παραγωγή αυτής της προηγμένης μονάδας κίνησης θα γίνεται στις εγκαταστάσεις του BMW Group στο Steyr της Αυστρίας, όπου ήδη αναπτύσσονται νέες γραμμές παραγωγής και δοκιμαστικές υποδομές. Επιπρόσθετα εξαρτήματα, όπως η ειδικά σχεδιασμένη μονάδα υψηλής τάσης BMW Energy Master για υδρογονοκίνητα οχήματα, θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Landshut της Γερμανίας.
Το προηγούμενο σύστημα, το οποίο τροφοδοτούσε το πρωτότυπο iX5 Hydrogen, συνδύαζε μια κυψέλη 187 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 295 ίππων και μια μπαταρία, προσφέροντας συνολική ισχύ 396 ίππων. Η αυτονομία του ανερχόταν περίπου στα 500 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, χάρη σε δύο δεξαμενές υδρογόνου υψηλής πίεσης (700 bar) συνολικής χωρητικότητας 6 κιλών. Η BMW τονίζει πως το επερχόμενο σύστημα τρίτης γενιάς θα υπερτερεί σε όλους τους τομείς, διαθέτοντας μια αρθρωτή αρχιτεκτονική που θα επιτρέπει την προσαρμογή του σε ένα ευρύτερο φάσμα οχημάτων.

Σχεδιαστικές Αλλαγές και Εσωτερικό
Η ερχόμενη X5 (κωδικός G65) θα υιοθετήσει νέα σχεδιαστικά στοιχεία, αντλώντας έμπνευση από το δεύτερης γενιάς iX3 – το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse και θα λανσαριστεί το 2026. Στο εσωτερικό της καμπίνας, η BMW θα αντικαταστήσει τον κλασικό πίνακα οργάνων με μια πανοραμική προβολή οθόνης, συμπληρωμένη από μια κεντρική οθόνη αφής 17,9 ιντσών. Ο εμβληματικός περιστροφικός διακόπτης iDrive θα καταργηθεί, σηματοδοτώντας τη μετάβαση σε ένα μέλλον όπου ο έλεγχος των λειτουργιών θα γίνεται κυρίως μέσω φωνητικών εντολών και της οθόνης αφής.
