Η Mercedes-AMG εξετάζει ηλεκτρική GT Coupe: Το μέλλον των δίθυρων επιδόσεων;

Η AMG εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να ηλεκτροκινήσει την εμβληματική δίθυρη GT coupe, φέρνοντας την επανάσταση στην κατηγορία των σπορ ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ηλεκτρική Επανάσταση στην AMG: Από GT 4-Door Coupe σε… GT Coupe;

Η AMG έχει ήδη χαράξει τον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση, ανακοινώνοντας πως το 2026 θα παρουσιάσει τον ηλεκτρικό διάδοχο της GT 4-Door Coupe. Αυτό το μοντέλο, πιθανότατα εμπνευσμένο από το εντυπωσιακό πρωτότυπο GT XX, θα είναι το πρώτο που θα βασιστεί στην προηγμένη πλατφόρμα 800V AMG.EA. Στην ίδια αρχιτεκτονική θα στηριχθεί και το επερχόμενο ηλεκτρικό Super-SUV, το οποίο αναμένεται το 2027.

Mercedes-AMG Concept GT XX
Mercedes-AMG Concept GT XX

Τώρα, το μεγάλο ερώτημα που τίθεται είναι αν υπάρχει χώρος στην αγορά για μια αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της εμβληματικής δίθυρης GT, ένα μοντέλο που παραδοσιακά ανταγωνίζεται την αξεπέραστη Porsche 911.

Συναισθηματική vs. Λογική: Το Δίλημμα της Ηλεκτρικής GT

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της AMG, Michael Schiebe, στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Μονάχου, το ζήτημα έχει δύο όψεις: «Υπάρχει η συναισθηματική και η λογική πλευρά της συζήτησης. Συναισθηματικά, ναι, θα έπρεπε να το κάνουμε. Το θέμα είναι αν υπάρχει αρκετά μεγάλη αγορά για να δικαιολογήσει την επέντιση. Από πλευράς τεχνολογίας, ξέρουμε πολύ καλά πώς να το πετύχουμε».

H τρέχουσα γενιά της Mercedes-AMG GT Coupe
H τρέχουσα γενιά της Mercedes-AMG GT Coupe

Η κύρια πρόκληση, όπως εξήγησε ο Schiebe, αφορά το κοινό-στόχο. Η τρέχουσα βενζινοκίνητη GT προσελκύει κυρίως τους λάτρεις της οδήγησης που την επιλέγουν ως δεύτερο όχημα. Συνεπώς, μια ηλεκτρική εκδοχή θα πρέπει να μπορεί να προσφέρει την ίδια οδηγική αίσθηση και απόλαυση.

Ευελιξία και Στρατηγική Αποφάσεων

Προς το παρόν, δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ηλεκτρική GT. Η AMG προτιμά να διατηρήσει την ευελιξία, ώστε να μπορεί να επιταχύνει το project σε περίπτωση που η ζήτηση για ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα αρχίσει να αυξάνεται ραγδαία τα επόμενα χρόνια.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mercedes έχει ήδη εμπειρία στον τομέα των ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων. Η SLS AMG Electric Drive υπήρξε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό supercar της εταιρείας, σημειώνοντας μάλιστα ρεκόρ γύρου στο Nurburgring. Ωστόσο, παρήχθη σε ελάχιστες μονάδες και δεν απέκτησε ποτέ διάδοχο. Αυτή η εμπειρία προσφέρει πολύτιμα διδάγματα για τη νέα γενιά ηλεκτρικών μοντέλων της AMG.

Συνύπαρξη Ηλεκτρικής και Βενζινοκίνητης Έκδοσης: Το Μέλλον της GT

Αν η AMG πάρει τελικά το «πράσινο φως» για την ηλεκτρική GT, η στρατηγική της θα είναι να την προσφέρει παράλληλα με τη βενζινοκίνητη έκδοση. Η εταιρεία δηλώνει πως θα συνεχίσει να επενδύει βαρέως στη βενζινοκίνητη GT μέχρι και την επόμενη δεκαετία. «Είμαστε πολύ επιτυχημένοι με τη δίθυρη GT με κινητήρα εσωτερικής καύσης και εκεί θα επικεντρωθούμε πρώτα», τόνισε ο Schiebe.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Είναι πιθανό το project να προχωρήσει ακόμη και χωρίς άμεση εμπορική σκοπιμότητα, λειτουργώντας ως «αυτοκίνητο κύρους» που θα ενισχύσει την εικόνα και το brand name της AMG. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο διοικητής της εταιρείας, «Κάποιες φορές φτιάχνεις ένα αυτοκίνητο όχι γιατί είναι το πιο κερδοφόρο, αλλά γιατί είναι τόσο σημαντικό για το brand που πρέπει να το κάνεις».

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Αν η ηλεκτρική GT δει το φως της παραγωγής, θα αποτελέσει τον πρώτο άμεσο ανταγωνιστή της Maserati Granturismo Folgore, η οποία μέχρι σήμερα κυριαρχεί μόνη της στην κατηγορία. Αντιθέτως, μοντέλα όπως οι Porsche 911, Aston Martin Vantage και η επερχόμενη Ferrari Amalfi παραμένουν –τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια– πιστές στη βενζίνη, δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον τοπίο στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων.

δειτε ακομα

δειτε ακομα