Μέχρι πρότινος, οι Κινέζοι θεωρούνταν κυρίως μιμητές των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων. Σήμερα, όμως, οι Ευρωπαίοι προσπαθούν να ακολουθήσουν το ρυθμό της Κίνας.
Ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτής της ανατροπής είναι η BYD, η οποία έχει αναδειχθεί σε ένα μεγάλο παίκτη και αρχίζει να κερδίζει έδαφος στην Ευρώπη με μοντέλα που καλύπτουν πολλές ανάγκες και προτιμήσεις. Το Seal είναι μια εντυπωσιακή επιλογή στον τομέα των σπορ sedan, που σίγουρα θα ενθουσιάσει κάθε οδηγό.
Ωστόσο, η BYD διαθέτει έναν εντυπωσιακό κλάδο που ονομάζεται Denza, ο οποίος εισβάλλει επίσης στην ευρωπαϊκή αγορά και αναμένεται να προκαλέσει αίσθηση. Το Z9 GT είναι ένα μοντέλο που μπορεί να σας κερδίσει με μια μόνο ματιά.
Αυτή η μάρκα δημιουργήθηκε το 2010 ως συνεργασία της BYD με τη Daimler, η οποία μείωσε την μετοχική της συμμετοχή το 2021 και αποχώρησε εντελώς πρόσφατα. Μέσω της Denza, η BYD παρουσίασε μια σειρά μοντέλων, με το shooting brake μοντέλο να ξεχωρίζει πραγματικά.
Στην Κίνα, το Denza Z9 GT προσφέρεται με επιλογές κινητήρα plug-in hybrid και πλήρως ηλεκτρικές, με ιπποδυνάμεις που αγγίζουν τετραψήφια νούμερα. Με μήκος 5.19 μέτρα και έναν σχεδιασμό που ισορροπεί μεταξύ wagon και shooting brake, το Denza ξεκινά να προσελκύει την προσοχή ενάντια σε μοντέλα όπως οι Porsche Panamera και Taycan.
Και πόσο πιο χαμηλή είναι η τιμή του; Στην Κίνα, αυτό το πολυτελές σπορ αυτοκίνητο ξεκινά λίγο πάνω από 42.500 €, μια τιμή που αναμφίβολα θα είναι υψηλότερη στην Ευρώπη, αλλά θα παραμείνει πιο προσιτή σε σχέση με άλλα μοντέλα αυτής της κατηγορίας.
Το Denza Z9 GT σχεδιάστηκε από την ομάδα του Wolfgang Egger, με πλούσια εμπειρία στις Audi και Alfa Romeo. Ο σχεδιασμός του εστιάζει στην αεροδυναμική, με χαρακτηριστικά όπως οι αναδυόμενες χειρολαβές, οι κάμερες αντί για παραδοσιακούς καθρέφτες και η κομψή γραμμή της οροφής που ολοκληρώνεται με σπόιλερ.
Μέσα στην καμπίνα του Denza Z9 GT μπορείτε να ανακαλύψετε πέντε οθόνες! Αυτές περιλαμβάνουν μια οθόνη για το πίσω μέρος, μία που αντικαθιστά τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων, και μια κεντρική οθόνη που ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες του οχήματος και τα συστήματα πολυμέσων. Υπάρχει επίσης μια οθόνη για τον συνοδηγό, που του δίνει πρόσβαση στις λειτουργίες και τη δυνατότητα να παρακολουθεί ταινίες για μια πιο ευχάριστη εμπειρία οδήγησης. Κι όλα αυτά είναι στάνταρ!
Το Denza Z9 GT διατίθεται σε δύο εκδόσεις στην Κίνα: plug-in υβριδική και πλήρως ηλεκτρική. Η PHEV βασίζεται στην πλατφόρμα e3 και ενσωματώνει το υβριδικό σύστημα DM πέμπτης γενιάς. Ο κινητήρας βενζίνης 2,0 λίτρων αποδίδει 207 ίππους, ενώ η συνολική ισχύς φτάνει τους 870 ίππους με τη βοήθεια τριών ηλεκτροκινητήρων. Αυτή η έκδοση επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 200 χιλιομέτρων χάρη στην μπαταρία LFP των 38,5 kWh.
Από την άλλη πλευρά, το αμιγώς ηλεκτρικό Z9 GT εφοδιάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνολικά 965 ίππους. Βασίζεται στην e-Platform 3.0 Evo και επιτυγχάνει 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα, προσφέροντας αυτονομία 630 χιλιομέτρων (σύμφωνα με τον κύκλο CLTC) χάρη στην μπαταρία 100 kWh.