Η SEAT S.A. αντιμετώπισε το πρώτο εξάμηνο του 2025 σημαντικές προκλήσεις, αλλά διατήρησε δυναμική ανάπτυξης, ενισχύοντας τη στρατηγική της στην ηλεκτροκίνηση και τον μετασχηματισμό της.
Παράγοντες που επηρέασαν την απόδοση της SEAT S.A. το πρώτο εξάμηνο του 2025
Η πορεία της εταιρείας στο πρώτο μισό του 2025 επηρεάστηκε από τέσσερις βασικούς παράγοντες: τις μεταβολές στο μείγμα πωλήσεων, τους εισαγωγικούς δασμούς της ΕΕ στο ηλεκτρικό CUPRA Tavascan, το αυξημένο κόστος πρώτων υλών και τον έντονο ανταγωνισμό στις βασικές αγορές. Επιπλέον, η προγραμματισμένη προσωρινή μείωση παραγωγής στο εργοστάσιο της SEAT στο Martorell, που προετοιμάζει τη μετάβαση σε ηλεκτρικά αστικά μοντέλα του Volkswagen Group, επιδείνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα.
Στρατηγικός διάλογος και μακροπρόθεσμο σχέδιο
Ο Markus Haupt, προσωρινός CEO της SEAT & CUPRA, δήλωσε την ενεργή εμπλοκή της εταιρείας στον διάλογο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αντιμετώπιση των δασμών, ενώ ο Patrik Andreas Mayer, Executive Vice-President Finance & IT, τόνισε ότι παρά τις δυσκολίες, η SEAT παραμένει αφοσιωμένη στην επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης και την ανάπτυξη της μάρκας CUPRA.
Βελτίωση αποτελεσμάτων στο δεύτερο τρίμηνο του 2025
Παρά τις πιέσεις, η SEAT S.A. πέτυχε σημαντική βελτίωση στα λειτουργικά κέρδη από 5 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο σε 38 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο, υποδηλώνοντας θετική τάση και αισιοδοξία για το υπόλοιπο του έτους.
Ο CEO Markus Haupt υπογράμμισε την εμπιστοσύνη στην ικανότητα της SEAT να ανταπεξέλθει, αξιοποιώντας τη δυνατή γκάμα προϊόντων που περιλαμβάνει επτά μοντέλα CUPRA, και τόνισε τη σημασία του project ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων Volkswagen Group με την προετοιμασία για το λανσάρισμα του CUPRA Raval το 2026.
Ταυτόχρονα, ο Patrik Mayer επισήμανε τη δέσμευση για βελτιστοποίηση του περιθωρίου κέρδους, αυστηρό έλεγχο κόστους και αξιοποίηση της διευρυμένης γκάμας μοντέλων.
Αύξηση πωλήσεων και προοπτικές ηλεκτρικών οχημάτων
Η εταιρεία αύξησε τις συνολικές παραδόσεις της κατά 1,7% στο πρώτο εξάμηνο, φτάνοντας τις 302.600 οχήματα, παρότι η παραγωγή στο Martorell μειώθηκε για λόγους μετασχηματισμού. Η αύξηση στην παραγωγή αναμένεται να ανακάμψει στο δεύτερο εξάμηνο, αποκαθιστώντας την επίπεδα του 2024.
Το μοντέλο CUPRA Formentor διατήρησε την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις με 54.700 παραδώσεις, ενώ η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα (PHEV και BEV) σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση +76,1%, με τα BEV να διπλασιάζονται (+105,3%) χάρη στα μοντέλα CUPRA Born και Tavascan.
CUPRA: Δυναμική επέκταση και στρατηγικές αποφάσεις
Η CUPRA πέτυχε το καλύτερο πρώτο εξάμηνο στην ιστορία της με 167.600 οχήματα παραδομένα παγκοσμίως (+33,4% σε σχέση με το 2024). Από το 2018, η μάρκα έχει παραδώσει πάνω από 900.000 οχήματα και αναμένεται να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μέσα στους επόμενους μήνες.
Ωστόσο, στο πλαίσιο διαχείρισης των νέων προκλήσεων, αποφασίστηκε η αναβολή της εισόδου στην αγορά των ΗΠΑ, που αρχικά σχεδιαζόταν για το 2030. Ο Sven Schuwirth, Executive Vice-President Sales, Marketing & Aftersales, εξήγησε πως η εταιρεία παρακολουθεί στενά την αγορά ώστε να επιλέξει τον κατάλληλο χρόνο λανσαρίσματος, διατηρώντας παράλληλα επικεντρωμένη την επέκταση σε υπάρχουσες και νέες αγορές υψηλής δυναμικής.
Προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και το μέλλον της SEAT S.A.
Οι συνθήκες της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να παραμείνουν απαιτητικές, απαιτώντας υψηλή ευελιξία και ανθεκτικότητα. Παρόλα αυτά, η SEAT S.A. παραμένει σταθερά δεσμευμένη στις στρατηγικές της προτεραιότητες και την ηλεκτροκίνηση, στέλνοντας μήνυμα εμπιστοσύνης για τη μελλοντική της πορεία.