Η Cupra αναθεωρεί τα σχέδιά της για τις ΗΠΑ, προσαρμοζόμενη στις προκλήσεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η αναβολή εισόδου της Cupra στην αγορά των ΗΠΑ μέχρι το 2030
Η Cupra, η δυναμική ισπανική μάρκα αυτοκινήτων που ανήκει στον όμιλο Volkswagen, αποφάσισε να αναβάλει την είσοδό της στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών πέραν του 2030. Η απόφαση αυτή προέκυψε εξαιτίας των προκλήσεων που φέρνει ο δασμός στα οχήματα και η γενικότερη αβεβαιότητα που επικρατεί στις διεθνείς αγορές αυτοκινήτων.
Η εταιρεία είχε αρχικά προγραμματίσει να ξεκινήσει την παρουσία της στις ΗΠΑ το 2030, όμως οι τρέχουσες μεταβολές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και η ασταθής αγορά οδήγησαν στην αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος. Αυτό ανακοινώθηκε επίσημα, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική της όχι απλώς ως καθυστέρηση, αλλά ως προληπτική κίνηση σε μια περίοδο πλήρους αβεβαιότητας.
Η στρατηγική προσαρμογή και το όραμα της Cupra
Ο Sven Schuwirth, εκτελεστικός αντιπρόεδρος Πωλήσεων, Μάρκετινγκ και Aftersales της Seat, δήλωσε: «Δεν διακόπτουμε την πορεία μας, αλλά αναβάλλουμε την κυκλοφορία της Cupra στις ΗΠΑ, παραμένοντας σε συνεχή παρακολούθηση των εξελίξεων στον κλάδο. Στόχος μας είναι να βρούμε τον κατάλληλο χρόνο και την ιδανική προσέγγιση, πάντα σύμφωνα με το μακροπρόθεσμο όραμα ανάπτυξης της μάρκας. Παράλληλα, η Cupra ενισχύει την παρουσία της σε ήδη ισχυρές αγορές και προετοιμάζεται για επέκταση σε αγορές υψηλού δυναμικού παγκοσμίως».
Προκλήσεις και προοπτικές στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων
Με βάση τις τωρινές αναλύσεις, οι δυσκολίες στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα παραμείνουν έντονες τουλάχιστον μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η ανάγκη για ευελιξία και ανθεκτικότητα αποτελεί βασικό παράγοντα επιτυχίας για τις εταιρείες του κλάδου. Η Seat, μητρική εταιρεία της Cupra, διατηρεί σταθερές τις στρατηγικές της προτεραιότητες και στέκεται έτοιμη να προσαρμοστεί δυναμικά στην εξέλιξη της αγοράς.
Άνοδος των πωλήσεων και η θέση της Cupra στην παγκόσμια αγορά
Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 η Cupra κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη, εκμεταλλευόμενη το υπάρχον χαρτοφυλάκιο των 7 μοντέλων που λάνσαρε μέσα στα προηγούμενα 7 χρόνια. Με 167.600 οχήματα να παραδίδονται σε διάστημα 6 μηνών, η εταιρεία πέτυχε αύξηση των πωλήσεων κατά 33,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Από το 2018 που ιδρύθηκε, η Cupra έχει αποστείλει πάνω από 900.000 οχήματα, με τις προβλέψεις να δείχνουν υπέρβαση του 1 εκατομμυρίου μέσα στους επόμενους μήνες.
Το Formentor και η ηλεκτροκίνηση ως πυλώνες ανάπτυξης
Το δημοφιλές μοντέλο Formentor διατήρησε την πρώτη θέση στις πωλήσεις της εταιρείας τους πρώτους έξι μήνες του 2025, με 54.700 παραδόσεις. Ιδιαίτερη αύξηση παρουσίασαν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (PHEV και BEV), με ποσοστό 76,1% στις πωλήσεις, ενώ τα καθαρά ηλεκτρικά οχήματα BEV διπλασιάστηκαν σχεδόν (+105,3%). Η ζήτηση για τα μοντέλα Born και Tavascan ενισχύει την στρατηγική του ομίλου για επιτάχυνση στην ηλεκτροκίνηση μάρκας Cupra.