Η Audi αναδιαμορφώνει το μέλλον των κινητήρων της, συνδυάζοντας παράδοση και καινοτομία σε μια καίρια καμπή για τη βιομηχανία αυτοκινήτου.
Η αναθεώρηση της στρατηγικής για τα θερμικά μοντέλα
Η Audi από το Ingolstadt, πρωτοπόρος στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποφασίζει να επεκτείνει την παρουσία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, παρατείνοντας την παραγωγή τους μέχρι τουλάχιστον το 2035.
Σε αντίθεση με το αρχικό πλάνο παρουσίασης του τελευταίου θερμικού μοντέλου το 2025 και τη μετάβαση σε μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα έως το 2033, η εταιρεία υιοθετεί πλέον μια πιο ρεαλιστική και ευέλικτη προσέγγιση.
Ο ρόλος της αγοράς και οι δηλώσεις της ηγεσίας
Ο CEO Gernot Dollner τόνισε σε συνέντευξή του στο Autocar ότι τα θερμικά μοντέλα θα συνεχίσουν να αποτελούν σημαντικό μέρος της γκάμας, ανάλογα με τις ανάγκες των καταναλωτών σε Ευρώπη και παγκόσμια αγορά.
Η ανάπτυξη νέων βενζινοκίνητων μοντέλων μέχρι το 2026 θα «εξοπλίσει» την Audi ώστε να συνεχίσει τις πωλήσεις θερμικών οχημάτων για άλλα επτά έως δέκα χρόνια, με τη δυνατότητα να παραταθεί αυτή η περίοδος.
Η ισορροπία ανάμεσα σε ηλεκτρικά και θερμικά οχήματα
Παρά το κλείσιμο του εργοστασίου παραγωγής του Q8 E-Tron λόγω χαμηλών πωλήσεων, τα ηλεκτρικά μοντέλα της Audi καταγράφουν δυναμική αύξηση με πολύ καλά ποσοστά ανάπτυξης.
Η παρουσίαση ενός νέου εισαγωγικού ηλεκτρικού μοντέλου στην κατηγορία του A3, που θα είναι πιο προσιτό από το Q4 E-Tron, αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.
Μακροχρόνια δέσμευση στα θερμικά οχήματα
Τα μοντέλα όπως τα A5, A6 και Q3 με κινητήρες εσωτερικής καύσης και οι δυναμικές εκδόσεις S και RS παραμένουν στο επίκεντρο, δείχνοντας πως η Audi «επενδύει» μακροπρόθεσμα στην απόδοση και την παράδοση των θερμικών κινητήρων υψηλών επιδόσεων.
Ρυθμιστικές αβεβαιότητες στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Η προγραμματισμένη απαγόρευση πώλησης νέων θερμικών οχημάτων από το 2035 στην Ε.Ε. παραμένει αμφίβολη, επηρεάζοντας τις μακροπρόθεσμες αποφάσεις της Audi. Σε περίπτωση διατήρησης των αυστηρών νόμων, η εταιρεία πιθανώς θα σταματήσει την παραγωγή θερμικών οχημάτων για την Ευρώπη, ενώ θα συνεχίσει σε αγορές με πιο ευέλικτους κανονισμούς.
Το παράδειγμα από άλλους κορυφαίους κατασκευαστές
Η Audi δεν είναι μόνη σε αυτή την στροφή. Και η Mercedes-Benz αναθεωρεί τις απόψεις της για αποκλειστική ηλεκτροκίνηση ως το 2030, ενώ η BMW συνεχίζει να υποστηρίζει το δικαίωμα επιλογής θερμικών και ηλεκτρικών κινητήρων, αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις στην υποδομή φόρτισης.