Γιατί προειδοποιούν οι τελωνειακοί για τη λειτουργία των ΤΕΚ;

Η ΟΤΥΕ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην ΑΑΔΕ για τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα.

Ο κίνδυνος της επισφαλούς λειτουργίας στα Τελωνεία επιβεβαιώνεται – Τι ζητά η ΟΤΥΕ από την ΑΑΔΕ

Η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΤΥΕ) απευθύνει αυστηρή προειδοποίηση προς την ΑΑΔΕ σχετικά με τα σοβαρά προβλήματα που έχουν ανακύψει στα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα (ΤΕΚ). Καλεί την Αρχή να δράσει άμεσα για να ανακόψει την πορεία προς την “επισφαλή λειτουργία”, η οποία απειλεί τόσο τα ίδια τα ΤΕΚ όσο και τα Τελωνεία, με ορατές και άμεσες συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία της εθνικής οικονομίας και των οικονομικών φορέων. Η ανακοίνωση της ΟΤΥΕ επιβεβαιώνει απόλυτα το ρεπορτάζ του Carandmotor.gr επί του θέματος Αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΤΥΕ:

«Επαναλαμβάνεται για τρίτη φορά το ίδιο σενάριο των υποχρεωτικών μεταθέσεων, με στόχο την ενίσχυση των Τελωνειακών Ελεγκτικών Κέντρων (ΤΕΚ). Η παρούσα κατάσταση δεν αντικατοπτρίζει καμία σύγχρονη αρχή διοίκησης που βασίζεται σε σχέδιο, θεσμικό πλαίσιο και στόχους.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις είναι άγνωστα, αδιαφανή, ακατανόητα, ίσως και ανύπαρκτα. Η τακτική που ακολουθείται δεν προβλέπεται και δεν οδηγεί στη στελέχωση της νέας μονάδας με υπαλλήλους που διαθέτουν την απαραίτητη εμπειρία για να ανταποκριθούν στα νέα καθήκοντα. Ενώ η ΔΔΑΔ επιδεικνύει αυξημένη τυπικότητα και αυστηρότητα με το νέο κανονιστικό πλαίσιο για την εσωτερική κινητικότητα, στην περίπτωση της στελέχωσης των ΤΕΚ, περιορίζεται στην αποδοχή προτάσεων που δεν βασίζονται σε καμία προβλεπόμενη διάταξη.

Επιπλέον, είναι τουλάχιστον άστοχο, δεδομένου ότι η λειτουργία των ΤΕΚ δεν έχει ομαλοποιηθεί όσον αφορά τα συστημικά προβλήματα και τα ζητήματα του νομικού πλαισίου, να επιλέγεται η ενίσχυση με επιπλέον προσωπικό ως “πανάκεια”. Γεννάται το ερώτημα: εφόσον ό,τι δεν αντιμετωπίζεται από τα ΤΕΚ επιλύεται από τα Τελωνεία (και σύμφωνα με την πρόσφατη εγκύκλιο διαταγή της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων & ΕΦΚ υπάρχουν πολλά τέτοια ζητήματα), ποιοι συνάδελφοι θα έχουν παραμείνει στα Τελωνεία για να ανταποκριθούν;

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Οι ΔΕΦΚ των αυτοκινήτων δεν μπορούν να ολοκληρωθούν λόγω του απαρχαιωμένου πλαισίου, για το οποίο η ΟΤΥΕ έχει καταθέσει επαναλαμβανόμενες λύσεις και προτάσεις από το 2016, χωρίς ανταπόκριση.

Το επιπλέον προσωπικό δεν θα επιλύσει το πρόβλημα ούτε θα συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία των ΤΕΚ. Αντίθετα, η διαρκής αποστελέχωση των Τελωνείων έχει προκαλέσει συνθήκες ασφυξίας στις μονάδες, δημιουργώντας εκρηκτικά προβλήματα τόσο στην ασφαλή λειτουργία του ΤΕΚ όσο και στη λειτουργία των Τελωνείων.

Δυστυχώς, από αύριο, τα Τελωνεία της Αθήνας και του Πειραιά θα λειτουργούν με στελέχωση κάτω του αναγκαίου ορίου, θέτοντας σε αμφισβήτηση την ασφάλεια, την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα της οικονομικής δραστηριότητας και εκθέτοντας σε κίνδυνο τους συναδέλφους που καλούνται να εκτελέσουν υπηρεσίες που υπερβαίνουν τις δυνατότητές τους.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Είναι απολύτως απαραίτητο να ανακοπεί ο ρυθμός ένταξης νέων μονάδων, πριν:

  • την ενίσχυση των Τελωνείων με υπαλλήλους
  • την υλοποίηση των απαιτούμενων συστημικών βελτιώσεων και των αναγκαίων αναβαθμίσεων. Το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων ICISnet, ήδη επιβαρυμένο με τις υφιστάμενες διαδικασίες και διατυπώσεις και με τις παρεμβάσεις που δέχεται για να ανταποκριθεί, στο μέτρο του εφικτού, στις ενωσιακές υποχρεώσεις, μετά την αποτυχία υλοποίησης των έργων του MASP, βρίσκεται σε οριακή κατάσταση. Οι αλλαγές που έχουν επέλθει επηρεάζουν παράλληλα και υποσυστήματα τα οποία δεν έχουν ενταχθεί στα ΤΕΚ.»

δειτε ακομα

δειτε ακομα