Γιατί ο John Elkann και ο Luca de Meo προειδοποιούν την Κομισιόν;

Η μοίρα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας κρίνεται φέτος, προειδοποιούν Stellantis και Renault.

Ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία σε Κρίση

Οι επικεφαλής των κολοσσών Stellantis και Renault χτυπούν τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε κοινή συνέντευξή τους στη Le Figaro, τονίζουν την άμεση ανάγκη για απλοποίηση των ευρωπαϊκών κανονισμών. Θεωρούν ότι η τρέχουσα κατάσταση εμποδίζει την προσφορά οικονομικών αυτοκινήτων και θέτει σε κίνδυνο την παραγωγή σε ευρωπαϊκό έδαφος.

Ο John Elkann, πρόεδρος της Stellantis, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων βρίσκεται σε ύφεση εδώ και πέντε χρόνια… Βρίσκεται σε μια κατάρρευση καθώς 15 εκατομμύρια οχήματα πουλήθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι, σε σύγκριση με 18 εκατομμύρια το 2019. Με τον τρέχοντα ρυθμό, η αγορά θα μπορούσε να μειωθεί κατά το μισό έως το 2035

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Ο Luca de Meo, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, προσθέτει: «Οι καταναλωτές δεν αγοράζουν αυτό που η Ευρώπη θέλει να πουλήσουμε… Εάν η πορεία δεν αλλάξει, θα πρέπει να λάβουμε επώδυνες αποφάσεις για το σύστημα παραγωγής τα επόμενα τρία χρόνια. Η μοίρα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας θα κριθεί φέτος

Προστασία της Ευρωπαϊκής Αγοράς Αυτοκινήτου

Σύμφωνα με τους δύο επικεφαλής, όλες οι χώρες με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία λαμβάνουν μέτρα για την προστασία της αγοράς τους, εκτός από την Ευρώπη. Αυτό συμβαίνει εν μέσω εμπορικού πολέμου και αντιπαλοτήτων με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Υπάρχουν δύο κύριες σχολές σκέψης μεταξύ των Ευρωπαίων κατασκευαστών:

  • Η σχολή της Stellantis και του ομίλου Renault (30% της αγοράς), που επιδιώκουν την παραγωγή και πώληση δημοφιλών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και για την Ευρώπη.
  • Η σχολή των premium μαρκών, των οποίων η προτεραιότητα είναι οι εξαγωγές.

Αντιφατικές Κατευθύνσεις στις Βρυξέλλες

Οι δύο επικεφαλής επισημαίνουν τις αντιφατικές στρατηγικές των διαφόρων διοικήσεων στις Βρυξέλλες. Ενώ μια διοίκηση απαιτεί την εξάλειψη των ρύπων, μια άλλη ζητά την παραγωγή αυτοκινήτων με μπαταρία, παρόλο που η παραγωγή μπαταριών δεν είναι απαλλαγμένη από ρύπους.

Ο John Elkann τονίζει: «Για είκοσι χρόνια, η λογική τους υπαγόρευε τους κανονισμούς που οδηγούσαν στην παραγωγή αυτοκινήτων που είναι ολοένα και πιο περίπλοκα, όλο και πιο βαρύτερα, όλο και πιο ακριβά

Ο επικεφαλής της Renault ζητά διαφοροποιημένη ρύθμιση για τα μικρά αυτοκίνητα και θέτει τρία αιτήματα:

  • Ο κανονισμός να ισχύει μόνο για τα νέα μοντέλα.
  • Να δίνονται περίοδοι προσαρμογής.
  • Να υπάρχει ενιαίο σημείο εξυπηρέτησης στην Επιτροπή.

δειτε ακομα

δειτε ακομα