Ο Akio Toyoda, ο ισχυρός άνδρας της Toyota, είναι κάθετος: ένα σπορ αυτοκίνητο πρέπει να έχει τον δικό του χαρακτήρα, ήχο και μυρωδιά βενζίνης. Οι επιφυλάξεις του για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στον κόσμο των σπορ οχημάτων είναι σαφείς.
Ο Akio Toyoda και η αγάπη για την βενζίνη στα σπορ αυτοκίνητα
Ο Akio Toyoda, εγγονός του ιδρυτή της Toyota και νυν πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, δεν κρύβει την προτίμησή του για τα αυτοκίνητα που μυρίζουν βενζίνη και κάνουν θόρυβο, ειδικά όταν πρόκειται για σπορ μοντέλα.
Παρά το γεγονός ότι κάποιοι μηχανικοί στην Toyota εξετάζουν την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου, ο Toyoda δηλώνει ξεκάθαρα ότι αυτή η ιδέα δεν συμβαδίζει με τις προσωπικές του αξίες ως “master driver”.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, τόνισε: «Πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι μέσα στην Toyota που θα θέλουν να φτιάξουν ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα, αλλά για εμένα, ως master driver, ένα σπορ αυτοκίνητο πρέπει να μυρίζει βενζίνη και να κάνει θόρυβο».
Ο Toyoda είναι γνωστός για την ενεργή του συμμετοχή σε αγώνες αυτοκινήτων, συχνά οδηγώντας αγωνιστικά μοντέλα Toyota και Lexus με το ψευδώνυμο “Morizo Kinoshita”. Η αγάπη του αυτή αντικατοπτρίζεται ακόμα και στην ειδική έκδοση Morizo Edition της GR Corolla.

Ο Morizo βρίσκει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «όχι συναρπαστικά» στην οδήγηση, ιδιαίτερα σε αγώνες αντοχής, όπου η ικανότητα του οδηγού επισκιάζεται από την ταχύτητα φόρτισης ή την ανάγκη αλλαγής μπαταρίας.
«Όχι! Δεν είναι συναρπαστικό», δήλωσε. «Δεν μπορείς να γυρίσεις την πίστα πάνω από μία ώρα. Οι αγώνες αντοχής με τα τρέχοντα BEV δεν θα κρίνονται από τις ικανότητες του αυτοκινήτου αλλά από το πόσο γρήγορα φορτίζει. Ο επόμενος master driver θα πρέπει να αναλάβει αυτή την πρόκληση».

Στρατηγική Toyota: Υβριδικά και προσιτά ηλεκτρικά
Ο Toyoda πιστεύει ότι η Toyota έχει ακόμα δρόμο για την ανάπτυξη μιας πλήρους γκάμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων που να είναι οικονομικά και ποιοτικά, σύμφωνα με τη φιλοσοφία της εταιρείας.
Στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, η Toyota προσφέρει προς το παρόν μόνο το ηλεκτρικό crossover bZ4x.

«Η Toyota είναι μια εταιρεία μαζικής παραγωγής, οπότε πρέπει να σκεφτόμαστε και την προσιτή τιμή, ακόμα και για τα ηλεκτρικά», σχολίασε. «Όταν θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε προσιτά ηλεκτρικά, τότε ίσως εγώ ως master driver να παρουσιάσω ένα σπορ ηλεκτρικό μοντέλο».
Η στάση του Toyoda δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς έχει εκφράσει και στο παρελθόν τις επιφυλάξεις του για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τονίζοντας την εξάρτησή τους από τις υποδομές φόρτισης και την περιορισμένη πρόσβαση σε ηλεκτρικό ρεύμα σε πολλές περιοχές.

Πιστεύει ότι το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών δεν θα ξεπεράσει το 30%, ενώ το υπόλοιπο 70% θα καλύπτεται από υβριδικά, αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου, κινητήρες υδρογόνου, και βεβαίως, βενζινοκίνητα.
Υπερασπίστηκε τη στρατηγική της Toyota στα υβριδικά αυτοκίνητα, τονίζοντας ότι η παραγωγή 27 εκατομμυρίων υβριδικών είχε το ίδιο περιβαλλοντικό όφελος με 9 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά.

«Αν είχαμε φτιάξει 9 εκατομμύρια BEV στην Ιαπωνία, αυτό θα αύξανε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αντί να τις μειώσει. Γιατί η Ιαπωνία βασίζεται στην παραγωγή ενέργειας από θερμικά εργοστάσια», εξήγησε.
Οι δηλώσεις του Akio Toyoda έγιναν στο πλαίσιο της έκθεσης CES 2025 στο Λας Βέγκας, όπου η Toyota παρουσίασε καινοτόμα projects, όπως η φουτουριστική Woven City, επενδύσεις στη διαστημική τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη.