Καθώς προσδοκούμε το επίσημο λανσάρισμα του ανανεωμένου Citroen C4, η γαλλική φίρμα δεν σταματά να κοιτάζει μπροστά, με το πρωτοποριακό Citroen Oli να κερδίζει ξανά το ενδιαφέρον.
Η Citroen πρόσφατα παρουσίασε τα ανανεωμένα μοντέλα C4 και C4 X στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Ωστόσο, η γαλλική μάρκα δεν δείχνει σημάδια καθυστέρησης. Πληροφορίες επιβεβαιώνουν ότι το concept Citroen Oli, που αποκαλύφθηκε πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2022, προχωρά προς την παραγωγή.
Το Citroen Oli, αποτύπωμα του Pierre Leclerq, του επικεφαλής σχεδιασμού της μάρκας, έχει εμπνεύσει και τα νέα Citroen C3 και Citroen C3 Aircross, κυρίως μέσω του ανανεωμένου λογότυπου και της φωτεινής υπογραφής στα φωτιστικά σώματα.
Αρχικά, το Citroen Oli είχε προγραμματιστεί να μπει στην παραγωγή το 2026, στην Σλοβακία, αλλά το πρότζεκτ είχε “παγώσει” το 2021 για στρατηγικούς λόγους.
Η νέα προοπτική για την παραγωγή του φαίνεται να οφείλεται στον Thierry Koskas, CEO της Citroen, καθώς και στα φιλόδοξα σχέδια της Stellantis για τη γαλλική μάρκα. Ο Pierre Leclerq δήλωσε ότι «η Citroen έχει πάντοτε τον πειραματισμό στο DNA της, κάτι που αποτυπώνεται στην αναγνωρίσιμη σχεδίαση των μοντέλων της ανά τον κόσμο».
Φαίνεται ότι η νέα πλατφόρμα Smart Car θα υποστηρίξει το Citroen Oli. Αυτή η πλατφόρμα θα φιλοξενήσει μοντέλα με θερμικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες, αποτελώντας τη βάση για τα νέα Citroen C3 και C3 Aircross.
Έτσι, υπάρχει πιθανότητα η βασική ηλεκτρική έκδοση του Citroen Oli να εξοπλιστεί με έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων, τροφοδοτούμενο από μπαταρία 44,2 kWh.
Οι εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες θα διαθέτουν τον τρικύλινδρο κινητήρα PureTech 1.200 κυβικών, σε συνδυασμό με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT6 που είναι εξοπλισμένο με ηλεκτροκινητήρα 48V και τροφοδοτείται από μπαταρία 0,9 kWh.
Το Citroen Oli αναμένεται να σημειώσει την είσοδο της γαλλικής εταιρείας στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, ενώ η σχεδίασή του προδιαγράφει την επιτυχία. Ο Pierre Leclerq υπογραμμίζει ότι «το μοντέλο παραγωγής θα διατηρήσει κατά 70% τα χαρακτηριστικά του concept που έχει παρουσιαστεί».
Είναι πιθανό το μοντέλο αυτό να διατηρήσει τις χαρακτηριστικές σχεδιαστικές γραμμές και το εντυπωσιακό μπροστινό μέρος, καθώς και την οροφή του που θυμίζει fastback.
Η έναρξη παραγωγής του αναμένεται για το 2027, στο εργοστάσιο της Κενίτρα στο Μαρόκο, που φιλοδοξεί να έχει τη δυνατότητα παραγωγής 450.000 οχημάτων ετησίως.