Η BMW τροφοδοτεί τα νέα της diesel μοντέλα με HVO 100 από το εργοστάσιο
Στο πλαίσιο των «Fleet Europe Days» στο Λουξεμβούργο, το BMW Group παρουσίασε τις νέες του λύσεις για την απανθρακοποίηση των εταιρικών στόλων. Εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η εταιρεία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα καύσιμα που παράγονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες.
Αυτά τα καύσιμα έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές CO2. Με πάνω από 250 εκατομμύρια οχήματα να κυκλοφορούν στην Ευρώπη, η αύξηση του ποσοστού των ανανεώσιμων καυσίμων μπορεί να βελτιώσει το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα. Μια νέα τεχνική λύση της BMW επιβεβαιώνει ότι όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της για εταιρικούς στόλους θα εφοδιάζονται αποκλειστικά με HVO 100. Τα δεδομένα ανεφοδιασμού κάθε οχήματος θα συγκρίνονται με το σύστημα πληρωμών του διαχειριστή στόλου, εξασφαλίζοντας πλήρη ιχνηλασιμότητα του καυσίμου. Αυτό αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία στόλων που κινούνται αποκλειστικά με HVO 100 για τους εταιρικούς πελάτες.
Ο Dr. Martin Kaufmann, Επικεφαλής Ανάπτυξης Κινητήρων του BMW Group, δήλωσε πως στόχος τους είναι να κυκλοφορούν οχήματα πιο φιλικά προς το περιβάλλον και αποδοτικά. «Με το HVO 100, που αντικαθιστά το ντίζελ, μπορούμε να μειώσουμε το αποτύπωμα CO2 των εταιρικών στόλων», είπε. Ειδικά στον τομέα των καυσίμων που δεν βασίζονται σε ορυκτές πρώτες ύλες, βλέπουν μεγάλες δυνατότητες που είναι έτοιμοι να αξιοποιήσουν.
Ο Bernhard Kuhnt, Επικεφαλής Πωλήσεων Ευρώπης του BMW Group, τόνισε τη σημασία των εταιρικών πελατών για τις πωλήσεις στην Ευρώπη. Το ντίζελ παραμένει μια πολύ αποδοτική τεχνολογία κίνησης για πολλούς στόλους, όπως είπε. Η χρήση του HVO 100 προσφέρει έναν άμεσο τρόπο μείωσης των εκπομπών CO2, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες χρήσης, είτε πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις είτε για ρυμούλκηση. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να βοηθήσουν τους εταιρικούς πελάτες να μειώσουν σημαντικά το αποτύπωμα CO2 των στόλων τους.
Οι πρώτες συμβατικές συμφωνίες με διαχειριστές μεγάλων στόλων οχημάτων BMW που χρησιμοποιούν ντίζελ στη Γερμανία και την Ιταλία αναμένεται να οριστικοποιηθούν σύντομα. Αυτοί οι δοκιμαστικοί στόλοι, μαζί με τον πιλοτικό στόλο του BMW Group που ήδη λειτουργεί, θα προσφέρουν σημαντικά δεδομένα και πληροφορίες για τη συνεχή βελτίωση της τεχνικής λύσης.
HVO 100: Το νέο καύσιμο για τα diesel της BMW
Από τον Ιανουάριο του 2025, όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα BMW που παράγονται στη Γερμανία θα εφοδιάζονται με HVO 100 πριν παραδοθούν στους εμπόρους. Αυτό το βήμα δείχνει τη δέσμευση της BMW να κάνει την απανθρακοποίηση εφικτή και πρακτικά εφαρμόσιμη σήμερα. Η συντομογραφία HVO σημαίνει «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο» και το «100» υποδηλώνει ότι πρόκειται για καύσιμο 100% καθαρό.
Το «Neste MY Renewable Diesel™» HVO 100 χρησιμοποιείται ήδη στα εργοστάσια του BMW Group σε Μόναχο, Dingolfing, Regensburg και Λειψία. Το καύσιμο του Φινλανδού κατασκευαστή Neste επιτρέπει μείωση των εκπομπών CO2e έως και 90% («well to wheel») σε σύγκριση με το ορυκτό diesel. Η αρχική πλήρωση στα εργοστάσια, πριν από την παράδοση στο δίκτυο εμπόρων, κυμαίνεται μεταξύ πέντε και οκτώ λίτρων, ανάλογα με το μοντέλο.
Για το BMW Group, η τεχνολογική δεκτικότητα είναι κορυφαία προτεραιότητα, με το μότο «Επιλογές αντί για απαγορεύσεις». Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο, από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) και plug-in υβριδικά, μέχρι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης που μπορούν να λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα.
Η BMW έχει ήδη εγκρίνει για τα οχήματά της τη χρήση διαφόρων ανανεώσιμων καυσίμων, όπως τα HVO 100, B10 και eFuels σύμφωνα με το πρότυπο EN590 για πετρελαιοκινητήρες, καθώς και τα E25 και eFuels σύμφωνα με το πρότυπο EN228 για βενζινοκινητήρες.
Ανάγκη για προσαρμογή της νομοθεσίας
Η νομοθεσία πρέπει να συμβαδίζει με τις εξελίξεις. Για να επιταχυνθεί η υιοθέτηση των ανανεώσιμων καυσίμων σε ολόκληρη την αγορά, το BMW Group ζητά φιλόδοξη εφαρμογή της Οδηγίας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED III). Αυτό περιλαμβάνει εθνικούς στόχους που προβλέπουν τουλάχιστον 30% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα καύσιμα και πρέπει να ενσωματωθούν στην εθνική νομοθεσία έως το 2025.
Ο Dr. Thomas Becker, Επικεφαλής Πολιτικής, Εξωτερικών Σχέσεων και Βιωσιμότητας του BMW Group, δήλωσε ότι η εταιρεία ζητά να λαμβάνεται υπόψη κάθε μέτρο μείωσης των εκπομπών CO2 σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής ενός οχήματος. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων, ειδικά για οχήματα που λειτουργούν κυρίως με καύσιμα με ουδέτερο αποτύπωμα CO2 (CNF). «Αυτά πρέπει να αναγνωρίζονται επίσημα στη νομοθεσία της Ε.Ε. για τους στόλους», είπε. Τα καύσιμα είναι διαθέσιμα, πρόσθεσε, και αυτό που χρειάζεται τώρα είναι ένας πρακτικός και ταχύτατα εφαρμόσιμος κανονισμός, που να επιτρέπει στις εταιρείες να αναπτύσσουν καινοτομίες και να τις καθιστούν εμπορεύσιμες.
