Η BMW ετοιμάζεται να φέρει επανάσταση στη γκάμα της με 40 νέα μοντέλα μέχρι το τέλος του 2027, και το μικρότερο ηλεκτρικό SUV της, η iX1, πρωταγωνιστεί σε αυτή την αλλαγή. Αυτό το μοντέλο, που παρουσιάστηκε το 2022 ως ηλεκτρική έκδοση της δημοφιλούς X1, θα ανανεωθεί πλήρως μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, προσελκύοντας Έλληνες οδηγούς που αναζητούν αποδοτικά ηλεκτρικά οχήματα για καθημερινή χρήση.

Η Σχεδιαστική Μεταμόρφωση της iX1
Η νέα BMW iX1 αντλεί έμπνευση από την πρόσφατη iX3, υιοθετώντας μια κάθετη κλειστή μάσκα για βελτιωμένη αεροδυναμική. Νέα φωτιστικά σώματα θυμίζουν τις κλασικές μάσκες των μοντέλων 2002 και E30, ενώ οι έντονα τονισμένοι θόλοι τροχών δίνουν πιο επιθετική στάση. Το προφίλ της οροφής μένει γνώριμο, ανοίγοντας δρόμο για μια κομψή coupe έκδοση iX2 αργότερα.
Οι χειρολαβές ενσωματώνονται στο αμάξωμα, το παρμπρίζ γίνεται πιο κεκλιμένο, και οι ζάντες παίρνουν αεροδυναμικά καλύμματα. Στο πίσω μέρος, πλατιά φώτα LED στυλ iX3 συνδυάζονται με αεροτομή οροφής και διαφορετικά σχέδια προφυλακτήρων ανάλογα με την έκδοση.

Τεχνολογία Neue Klasse και Αποδοτικότητα
Ο επικεφαλής της Neue Klasse, Mike Reichelt, δηλώνει ότι η νέα τεχνολογία θα ενσωματωθεί «σε ολόκληρη τη γκάμα της BMW μέχρι το 2027, ανεξαρτήτως τύπου κίνησης». Αυτό ισχύει και για την επόμενη X1 με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που θα επωφεληθεί από αυτή την προσέγγιση.
Η BMW iX1 βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse με ηλεκτροκινητήρες eDrive 6ης γενιάς, που μειώνουν τις ενεργειακές απώλειες κατά 40% και το βάρος κατά 10%. Διατίθεται σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με ισχύ πάνω από 309 ίππους. Η μπαταρία, μικρότερη από τα 108,7 kWh της iX3, χρησιμοποιεί κυλινδρικές κυψέλες νέας γενιάς για καλύτερη αποδοτικότητα, φτάνοντας αυτονομία κοντά στα 600 km – μακριά από τα 473 km του τωρινού μοντέλου.

Η αρχιτεκτονική 800V επιτρέπει φόρτιση έως 400 kW, ξεπερνώντας εύκολα τα 130 kW του παρόντος iX1, και μειώνει δραστικά τον χρόνο πλήρωσης.
Εσωτερικό και Χαρακτηριστικά Άνεσης
Μέσα, το πανοραμικό iDrive καλύπτει όλο το ταμπλό με μεγάλη κεντρική οθόνη αφής. Το λογισμικό Operating System X φέρνει ταχύτερη απόκριση και φωνητικές εντολές. Κορυφαίες εκδόσεις περιλαμβάνουν head-up display και το HypersonX ηχοσύστημα, που δημιουργεί «συναισθηματικό ήχο οδήγησης» προσαρμοσμένο στο στυλ του οδηγού.

Η νέα πλατφόρμα εξασφαλίζει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση μπαταρίας και συστήματος μετάδοσης.

Τιμές και Παραλλαγές
Η παρουσίαση της νέας Neue Klasse iX1 έρχεται μέσα στο 2027, με τιμή εκκίνησης γύρω στα 46.000 ευρώ στη Γερμανία. Οι εκδόσεις M Sport με διπλό κινητήρα θα κοστίζουν περισσότερο. Παράλληλα, η X1 με εσωτερικής καύσης κινητήρες διατηρεί την πλατφόρμα CLAR, προσφέροντας ήπια υβριδική ή plug-in hybrid τεχνολογία, ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες.

Όπως τονίζει ο Mike Reichelt, αυτή η επανάσταση αγκαλιάζει «ολόκληρη τη γκάμα της BMW μέχρι το 2027, ανεξαρτήτως τύπου κίνησης».
