Το προειδοποιητικό τρίγωνο αποσύρεται σταδιακά από τους δρόμους, δίνοντας τη θέση του σε μια πρωτοποριακή συσκευή που στοχεύει στην ασφαλέστερη οδήγηση.
Σε πολλές χώρες της Ευρώπης, οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να έχουν ένα προειδοποιητικό τρίγωνο στο αυτοκίνητό τους. Αυτός ο κανόνας ισχύει για την προειδοποίηση άλλων χρηστών του οδικού δικτύου όταν το όχημα ακινητοποιείται.
Ωστόσο, η κουβέντα γύρω από την ασφάλεια της διαδικασίας τοποθέτησης του τριγώνου έχει κερδίσει την προσοχή τους τελευταίους μήνες. Υπάρχουν αναφορές για τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν όταν οδηγοί προσπαθούσαν να τοποθετήσουν το τρίγωνο στο δρόμο, με κίνδυνο να παρασυρθούν από άλλο όχημα. Ο κίνδυνος είναι πιο έντονος στους αυτοκινητοδρόμους ή σε συνθήκες όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη, όπως σε έντονες βροχοπτώσεις.
Η ανησυχία αυτή έχει κινητοποιήσει τη Γενική Διεύθυνση Τροχαίας της Ισπανίας (DGT), η οποία προγραμματίζει την αντικατάσταση του τριγώνου με έναν φάρο προδιαγραφών V16. Ο φάρος θα τοποθετείται στην οροφή του οχήματος και θα είναι υποχρεωτικός από την 1η Ιανουαρίου 2026, κάνοντας την Ισπανία πρωτοπόρο σε αυτήν την αλλαγή.
Ως τότε, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν τι θα χρησιμοποιήσουν χωρίς να ανησυχούν για πρόστιμα. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι οδηγοί οχημάτων ταξινομημένων εκτός Ισπανίας θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το τρίγωνο ακόμη και μετά την 31 Δεκεμβρίου 2025.
Ο λόγος πίσω από την υποχρεωτική χρήση φάρων είναι η ασφάλεια των οδηγών. Οι οδηγοί δεν χρειάζεται να βγουν από το όχημά τους για να τοποθετήσουν το σήμα, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο ατυχημάτων. Ο φάρος απλώς τοποθετείται στην οροφή του οχήματος, εξοικονομώντας χρόνο και αυξάνοντας την ασφάλεια.
Επιπλέον, οι νέοι φάροι έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης με δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Ενεργοποιούμενοι, στέλνουν αυτόματα τη θέση του οχήματος κάθε 100 δευτερόλεπτα στη DGT και στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Έτσι εξασφαλίζεται ταχύτερη αντίδραση των υπηρεσιών σε περίπτωση ανάγκης.
Τα δεδομένα που αποστέλλονται περιλαμβάνουν μόνο την τοποθεσία του οχήματος και η αποστολή σταματά μόλις απενεργοποιηθεί ο φάρος.