Αυξάνεται το όριο ταχύτητας στα 140 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό στην Ελλάδα;

Αναμένονται αλλαγές στα όρια ταχύτητας στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους ή θα παραμείνουν σταθερά προς το παρόν;

Ανασκόπηση των σχεδίων για τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, πρόσφατα ανέφερε την πιθανότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας σε αυτοκινητοδρόμους στα 140 χλμ./ώρα. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι αυτή η αύξηση δεν είναι ακόμα άμεση προτεραιότητα, τονίζοντας πως η πολιτική δεν στοχεύει σε γενική άνοδο των ορίων ταχύτητας.

Η συζήτηση ξέσπασε ύστερα από παρατηρήσεις για τη χαμηλή ταχύτητα σε ορισμένα τμήματα της Ιόνιας Οδού, όπου οι οδηγοί συχνά αναγκάζονται να κινηθούν με όρια των 100-110 χλμ./ώρα, παρά το κενό στην κυκλοφορία. Παρά την ανάγκη για ταχύτερες μετακινήσεις, το Υπουργείο θέτει σε προτεραιότητα την οδική ασφάλεια και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Ρύθμιση ορίων σε αστικούς ιστούς και αυτοκινητοδρόμους

Παράλληλα με την επιφυλακτικότητα σχετικά με την αύξηση του ορίου στα 140 χλμ./ώρα, υπάρχουν και νέες πολιτικές εντός του αστικού ιστού, όπου το όριο μειώνεται στα 30 χλμ./ώρα σε δρόμους με πυκνή κατοίκηση και πολυκατοικίες, με στόχο την προστασία πεζών και την οδική ασφάλεια σε αστικές περιοχές.

όριο ταχύτητας 140 χλμ./ώρα

Ευρωπαϊκοί αυτοκινητόδρομοι και τα όρια ταχύτητας

Στην πλειονότητα των χωρών της ΕΕ, το όριο στα 130 χλμ./ώρα παραμένει το κοινό πρότυπο. Ωστόσο, ορισμένα κράτη κινούνται προς την υιοθέτηση υψηλότερων ορίων σε συγκεκριμένα τμήματα, ως μέρος της προσπάθειάς τους για βελτιστοποίηση των μετακινήσεων και αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών.

  • Τσεχία: Σύντομα θα εφαρμοστεί όριο 150 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο D3, στην περιοχή μεταξύ České Budějovice και Tábor.
  • Ισπανία: Στον αυτοκινητόδρομο AP-7, το τμήμα μεταξύ Maçanet de la Selva και El Vendrell εισάγει μεταβλητά όρια ταχύτητας έως και 150 χλμ./ώρα, ελεγχόμενα από σύστημα βασισμένο στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
  • Τεχνολογία στην υπηρεσία της οδικής ασφάλειας και κυκλοφορίας

    Το καινοτόμο σύστημα στην Ισπανία αξιολογεί πολλαπλούς παράγοντες όπως η πυκνότητα της κυκλοφορίας, οι καιρικές συνθήκες και η ώρα της ημέρας, προσαρμόζοντας τα όρια ταχύτητας σε πραγματικό χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο, το όριο μπορεί να αυξηθεί στα 150 χλμ./ώρα μόνο υπό ευνοϊκές συνθήκες και να μειωθεί έως και 60 χλμ./ώρα σε περίπτωση δύσκολων καιρικών φαινομένων, διασφαλίζοντας μέγιστη ασφάλεια και ομαλή ροή κυκλοφορίας.

    δειτε ακομα

    δειτε ακομα