Η μείωση των χιλιομέτρων είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που απασχολεί την Ευρωπαϊκή Ένωση, με πολλές χώρες-μέλη να έχουν ήδη δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση στο ιστορικό των τεχνικών ελέγχων (ΚΤΕΟ) των οχημάτων τους, ώστε να προστατευθούν από τέτοιες απάτες.
Ωστόσο, οι επιτήδειοι φαίνεται πως έχουν βρει νέες μεθόδους για να «σβήσουν» ή να «καταργήσουν» το ιστορικό ελέγχων από τα ΚΤΕΟ στις χώρες που επιτρέπουν αυτό το σύστημα, μεταφέροντας τις διαδικασίες στη γειτονική Βουλγαρία.

Με αυτή την τακτική, οι προηγούμενοι έλεγχοι εκλείπουν, και τα οχήματα που εισάγονται από τη Βουλγαρία στην Ελλάδα οδηγούν τον ανυποψίαστο καταναλωτή σε λάθος συμπεράσματα σχετικά με την πραγματική τους χρηματοδότηση.
Στην Ελλάδα, η τεχνική σύμβουλος Carcracker δημοσιοποίησε ένα βίντεο, το οποίο αναδεικνύει την κομπίνα που επιτρέπει την εξάλειψη των ιστορικών ελέγχων ΚΤΕΟ και παράλληλα αποκαλύπτει την απάτη που διακυβεύει τους καταναλωτές.

Στο σχετικό βίντεο του Carcracker, η πώληση αφορά ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο Fiat Doblo, το οποίο διαφημίζεται με μόλις 190.000 χλμ., ενώ έχει πρώτη άδεια κυκλοφορίας το 2018.
Μέσα από έρευνες, αποκαλύφθηκε ότι στο τελευταίο service που είχε γίνει τον Οκτώβριο του 2020, το αυτοκίνητο είχε ήδη διανύσει 227.000 χιλιόμετρα!

Ο απατεώνας που πωλούσε το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα είχε τοποθετήσει βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας, προκειμένου να διαγράψει κάθε κατάλοιπο από τους προηγούμενους τεχνικούς ελέγχους στην Ιταλία.