Η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα μεταβάλλεται ραγδαία, με σημαντικές αλλαγές στις προτιμήσεις και στις μάρκες που κυριαρχούν.
Σημαντικές μεταβολές στην αγορά εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το 2025
Τέσσερα στα δέκα εισαγόμενα οχήματα προέρχονται από δύο μόνο ελληνικούς εμπορικούς ομίλους, που εξυπηρετούν τις προτιμήσεις των καταναλωτών με συγκεκριμένες μάρκες.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα του Carandmotor.gr, κατά το πρώτο τετράμηνο του 2025 η αγορά εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σημείωσε αύξηση 2,3%, με περισσότερες από 27.500 ταξινομήσεις έναντι 27.100 το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Η δυναμική της Peugeot και άλλων κορυφαίων μαρκών στα μεταχειρισμένα
Η Peugeot επιβεβαιώνει τη δημοφιλία της για τους Έλληνες, αποκτώντας το 10% των συνολικών πωλήσεων σε μεταχειρισμένα εισαγόμενα αυτοκίνητα, κατατάσσοντας την πρώτη μεταξύ των προτιμήσεων.
Ακολουθεί η Mercedes-Benz με μερίδιο 8,7%, αναδεικνύοντας μια εντυπωσιακή άνοδο, ενώ η μέχρι πρότινος πρωταθλήτρια Renault έχει υποχωρήσει στην τρίτη θέση με 8,5%. Την πεντάδα ολοκληρώνουν η Hyundai (8,2%) και η Toyota (7,2%).
Η λίστα των κορυφαίων μαρκών συμπληρώνεται από τη Citroen/DS (7%), Ford (6,7%), Nissan (6,6%), Opel (6,2%) και Fiat (3,7%).
Πωλήσεις Απριλίου και τετραμήνου – Ποια μοντέλα κυριαρχούν
Τον Απρίλιο του 2025, η Peugeot πέτυχε 770 ταξινομήσεις, με τη Mercedes-Benz να ακολουθεί με 585 και τη Renault με 584. Η Hyundai, Toyota και Citroen/DS σημείωσαν επίσης υψηλούς αριθμούς, αποτυπώνοντας την ισχυρή παρουσία τους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.
Στο σύνολο του τετραμήνου, η Peugeot πρωτοστατεί με 2.786 ταξινομήσεις (10%), ακολουθούμενη από τη Mercedes-Benz (2.410), την Renault (2.353), τη Hyundai (2.288) και την Toyota (2.004).
Μία ακόμα ενδιαφέρουσα εξέλιξη είναι η είσοδος της κινεζικής μάρκας MG στην αγορά μεταχειρισμένων με 30 εισαγόμενα οχήματα, προσθέτοντας νέα διάσταση στον ανταγωνισμό.
Τα μοντέλα με τη μεγαλύτερη ζήτηση στις εισαγωγές μεταχειρισμένων
Το Peugeot 208 κατέλαβε την πρώτη θέση με 3,4% του μεριδίου αγοράς, ενώ το Toyota Yaris ακολουθεί από κοντά με 3,3%. Στην τρίτη θέση βρέθηκε το Peugeot 2008 με 3,2%, αποδεικνύοντας την κυριαρχία της γαλλικής μάρκας στα κορυφαία μοντέλα.
Στην πρώτη δεκάδα εμφανίζονται ακόμη το Nissan Qashqai (3,1%), Citroen C3, Ford Fiesta, Renault Clio (3%), Hyundai i20 (2,9%), Opel Corsa (2,3%) και το Hyundai i10 με 2%.
Η διατήρηση της δύναμης των πετρελαιοκίνητων μεταχειρισμένων
Ενώ στα καινούρια αυτοκίνητα κυριαρχούν τώρα τα βενζινοκίνητα υβριδικά μοντέλα, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οι καταναλωτές συνεχίζουν να επιλέγουν πετρελαιοκίνητα οχήματα, τα οποία αποτελούν το 36,3% των πωλήσεων το πρώτο τετράμηνο του 2025.
Το αντίστοιχο ποσοστό για τα καινούρια αυτοκίνητα είναι μόλις 3,6%, καταδεικνύοντας την συνεχιζόμενη προτίμηση στους κινητήρες diesel για μεταχειρισμένα οχήματα, παρά τη στροφή προς εναλλακτικές τεχνολογίες στα νέα αυτοκίνητα.
Οι ελληνικοί όμιλοι που κυριαρχούν στην εισαγωγή μεταχειρισμένων
Ο όμιλος Συγγελίδη αναδεικνύεται ηγέτης με τις μάρκες Peugeot, Citroen, DS, Opel, Mazda και MG να έχουν πουλήσει πάνω από 6.580 οχήματα μέσα στο τετράμηνο.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο όμιλος Βασιλάκη με τις μάρκες Hyundai, Kia, Seat, Cupra, Fiat, Jeep, Alfa Romeo και Abarth, που ξεπέρασαν τις 4.400 πωλήσεις.
Ακολουθεί ο όμιλος Grand Automotive Hellas (Renault – Dacia) με πάνω από 3.000 πωλήσεις, ενώ ο όμιλος Star Automotive Hellas (Mercedes-Benz, Smart) αγγίζει τις 2.850 μονάδες.
Στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο όμιλος Μανδύλα (VW, Audi, Skoda) με πάνω από 2.100 πωλήσεις, και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο όμιλος Toyota Hellas με πάνω από 2.000 μονάδες.