Η εκρηκτική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δεν έχει εξελιχθεί όσο αναμενόταν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, με «μύθους» να συντελούν στις επιφυλάξεις των υποψήφιων αγοραστών.
Οι ανησυχίες για τα περιβαλλοντικά οφέλη, τους κινδύνους και τη διάρκεια ζωής των ηλεκτρικών οχημάτων και των μπαταριών τους μπορεί να δημιουργούν εκπληκτικές σκιές, ωστόσο είναι γεγονός ότι κάθε ανησυχία έχει την απάντησή της και η πορεία προς μια ηλεκτροκίνητη κοινωνία δε φαίνεται να αναστρέφεται.
Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ για να μείνει! Ας δούμε λοιπόν και να απομυθοποιήσουμε 7 μύθους γύρω από αυτήν.
Μύθος #1: Τα EV έχουν μεγαλύτερο αποτύπωμα άνθρακα
Αν και η ηλεκτρική οδήγηση δεν χρησιμοποιεί ορυκτά καύσιμα, εγκυμονεί εκπομπές κατά την παραγωγή τους. Είναι αλήθεια ότι χρειάζονται περισσότερα ορυκτά για την κατασκευή τους, γεγονός που αυξάνει τις εξορύξεις. Παρόλα αυτά, οι εκπομπές άνθρακα από ορυκτά καύσιμα παραμένουν σχεδόν διπλάσιες από αυτές των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με μελέτες.
Μύθος #2: Οι μπαταρίες των EV δεν διαρκούν πολύ
Πολλοί πιστεύουν ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων απαιτούν αντικατάσταση κάθε πέντε χρόνια. Ωστόσο, σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν εγγυήσεις για διάστημα έως και οκτώ ετών ή 150.000 χιλιόμετρα. Όσο η τεχνολογία εξελίσσεται, η διάρκεια ζωής των μπαταριών επίσης βελτιώνεται.
Για παράδειγμα, η κινεζική εταιρεία CATL ανακοίνωσε μια μπαταρία EV που διαρκεί 15 χρόνια και είναι σχεδιασμένη να καλύψει μέχρι 1.500.000 χιλιόμετρα.
Μύθος #3: Τι γίνεται με τις μπαταρίες στο τέλος της ζωής τους;
Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες στις ΗΠΑ, το 71% του κοινού ανησυχεί ότι οι μπαταρίες των EV τελειώνουν σε χωματερές. Ωστόσο, αυτό δεν είναι αλήθεια. Αν και οι μπαταρίες μπορεί να μην είναι πλέον κατάλληλες για αυτοκίνητο, μπορούν να αξιοποιηθούν σε άλλους τομείς.
Στην πραγματικότητα, οι μπαταρίες συνήθως αποστέλλονται σε εταιρείες ανακύκλωσης όπου αποσυναρμολογούνται και τα μέταλλα τους, όπως το νικέλιο και το λίθιο, επαναχρησιμοποιούνται. Εταιρείες όπως η Redwood Materials ανακυκλώνουν χιλιάδες μπαταρίες ετησίως, λόγω της αξίας που προσφέρουν οι πολύτιμοι πόροι τους.
Μύθος #4: Τα EV θα πνίξουν το ηλεκτρικό δίκτυο
Η αύξηση της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται λόγω των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι τόσο καταστροφική όσο φαίνεται. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας αναφέρει ότι η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας θα αυξηθεί μέτρια, με τις κυβερνήσεις να έχουν ήδη λάβει μέτρα για να μειώσουν την πίεση στο ηλεκτρικό δίκτυο.
Το Consumer Reports εκτιμά ότι μέχρι το 2050 θα χρειαστεί να φθάσουν τα όλα οχήματα σε ηλεκτρική μορφή, κάτι που υποδηλώνει μέτρια αύξηση στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μόλις 1% ετησίως.
Μύθος #5: Τα EV είναι πιο επιρρεπή σε φωτιές
Η ανησυχία σχετικά με τις φωτιές σε ηλεκτρικά οχήματα είναι πραγματική, αλλά οι πιθανότητες είναι πολύ χαμηλότερες συγκριτικά με τα οχήματα φυσικού αερίου. Οι στατιστικές δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα καταγράφουν πολύ λιγότερα περιστατικά φωτιάς ανά 100.000 πωλήσεις.
Ωστόσο, η πυρόσβεση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι πιο δύσκολη και απαιτεί μεγαλύτερες ποσότητες νερού.
Μύθος #6: Τα EV δεν έχουν αρκετή εμβέλεια
Πολλοί καταναλωτές ανησυχούν για την εμβέλεια των ηλεκτρικών οχημάτων, γνωστή και ως «άγχος εμβέλειας». Αν και το δίκτυο φορτιστών στη χώρα μας είναι ακόμα υποdeveloped, η βελτίωση της τεχνολογίας προσφέρει σταθερή αύξηση της αυτονομίας.
Ακριβώς με την κατάλληλη προετοιμασία, οι οδηγοί μπορούν να ασφαλίσουν μακριά ταξίδια χωρίς προβλήματα.
Μύθος #7: Τα EV είναι υπερβολικά ακριβά
Αν και η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να φαίνεται ακριβή, υπάρχουν κρατικά προγράμματα όπως το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που καθιστούν την απόκτησή τους προσιτή. Τα μειωμένα κόστη χρήσης σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα καθιστούν ακόμα πιο ελκυστικά.