UEFA: Ξεκίνησε η υποβολή προσφορών για τα τηλεοπτικά δικαιώματα 2027-2031 – Τι αλλάζει με τη νέα καινοτομία

Η UEFA αναδιαμορφώνει το τηλεοπτικό τοπίο του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την πρόσβαση των φιλάθλων και τα έσοδα των συλλόγων. Με την έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών για τα δικαιώματα των διασυλλογικών διοργανώσεων την περίοδο 2027-2031, εισάγονται καινοτομίες που στοχεύουν στην προσέλκυση νέων κοινών και ψηφιακών κολοσσών.

Εντελώς Νέα Εμπορική Στρατηγική και η Εμφάνιση της UC3

Η UEFA ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών για τα τηλεοπτικά και εμπορικά δικαιώματα των κορυφαίων ευρωπαϊκών διασυλλογικών διοργανώσεων, καλύπτοντας την περίοδο 2027-2031. Η εν λόγω κίνηση σηματοδοτεί μια ριζική αλλαγή στην εμπορική προσέγγιση της UEFA, η οποία πλέον συνεργάζεται στενά με την κοινοπραξία UC3 (UEFA Club Competitions SA). Η UC3, που δημιουργήθηκε από την UEFA και την Ευρωπαϊκή Ένωση Συλλόγων (ECA), υπό την προεδρία του Νασέρ Αλ Κελαϊφί της Paris Saint-Germain, διαχειρίζεται πλέον τα εμπορικά δικαιώματα των διοργανώσεων.

Αυτή η θεσμική αλλαγή, η οποία ολοκληρώθηκε πριν από περίπου 1-2 χρόνια, αντικατοπτρίζει την επιθυμία των συλλόγων να έχουν πιο ενεργό ρόλο στη διαχείριση και διανομή των εσόδων, μια εξέλιξη που έρχεται ως απάντηση σε προηγούμενες τριβές, όπως η απόπειρα δημιουργίας της European Super League. Η συνεργασία με την Relevent Football Partners υπογραμμίζει την προσπάθεια για μια πιο συντονισμένη και δυναμική στρατηγική.

Ψηφιακό «First Pick» και η Στροφή στις Major Τεχνολογικές Πλατφόρμες

Η πιο σημαντική καινοτομία είναι η εισαγωγή ενός νέου παγκόσμιου “first pick” πακέτου αγώνων για το Champions League. Αυτό το πακέτο παραχωρεί αποκλειστικά δικαιώματα για έναν κορυφαίο αγώνα ανά αγωνιστική, με στόχο να προσελκύσει γίγαντες των ψηφιακών πλατφορμών. Συγκεκριμένα, η UEFA επιδιώκει να φέρει στο τραπέζι εταιρείες όπως η Amazon Prime Video, το Netflix, το YouTube και η Apple TV+.

Αυτή η στρατηγική κίνηση αντανακλά την ολοένα και αυξανόμενη μετάβαση των τηλεθεατών από τις παραδοσιακές τηλεοπτικές μεταδόσεις στις streaming υπηρεσίες. (Ανάλυση: Η προσέλκυση αυτών των παικτών όχι μόνο θα αυξήσει τα έσοδα, αλλά θα διευρύνει σημαντικά την παγκόσμια εμβέλεια του Champions League, φέρνοντάς το σε κοινό που δεν είναι απαραίτητα συνδρομητές σε παραδοσιακά αθλητικά κανάλια.)

Ταυτόχρονες Δημοπρασίες και Μακροπρόθεσμες Συμφωνίες

Για πρώτη φορά, η UEFA θα διενεργήσει ταυτόχρονη δημοπρασία και θα προσφέρει τετραετείς συμφωνίες σε περισσότερες από μία αγορές ταυτόχρονα. Η διαδικασία καλύπτει τις πέντε μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές: Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο, και θα διαρκέσει έως τις 18 Νοεμβρίου.

Ο συνδιευθύνων σύμβουλος της UC3, Γκι-Λοράν Επστάιν, τόνισε ότι η υιοθέτηση μιας «πιο ευέλικτης και παγκοσμιοποιημένης προσέγγισης» στοχεύει στην προσέλκυση ενός ευρύτερου φάσματος συνεργατών και στη διασφάλιση της ηγετικής θέσης των διοργανώσεων στην καινοτομία των αθλητικών μέσων. (Ανάλυση: Οι μακροπρόθεσμες συμφωνίες προσφέρουν σταθερότητα και προβλεψιμότητα στα έσοδα των συλλόγων, επιτρέποντάς τους καλύτερο μακροχρόνιο οικονομικό προγραμματισμό και επενδύσεις.)

Κομβικές Αλλαγές στο Πρόγραμμα Αγώνων

Η καινοτομία δεν περιορίζεται μόνο στα τηλεοπτικά δικαιώματα. Η σεζόν 2027/28 θα εγκαινιάσει επίσης μια νέα παράδοση: ο κάτοχος του Champions League θα αρχίσει την υπεράσπιση του τίτλου του με έναν μοναδικό αγώνα Τρίτης βράδυ στην έδρα του. Αυτή η «πρωτιά», στοχεύει στην αύξηση της προβολής και της αλληλεπίδρασης με τους φιλάθλους.

Στην εκτίμηση του συντάκτη, τέτοιες αλλαγές στο πρόγραμμα έχουν ως στόχο να δημιουργήσουν ένα “γεγονός” γύρω από τον εναρκτήριο αγώνα του κατόχου, ενισχύοντας το brand του Champions League και προσελκύοντας ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης και των χορηγών.

Επιπτώσεις και Μελλοντικές Προεκτάσεις

Ο Τσάρλι Μάρσαλ, έτερος συνδιευθύνων σύμβουλος της UC3, επεσήμανε ότι η νέα στρατηγική αντικατοπτρίζει τη βούληση της UEFA «να συνεχίσει να καινοτομεί και να δημιουργεί πρόσθετη αξία για τις διοργανώσεις, τα κλαμπ, τους συνεργάτες και τους φιλάθλους». Ο CEO της Relevent Football Partners, Μπόρις Γκάρτνερ, υπογράμμισε ότι το μακροπρόθεσμο αυτό μοντέλο «ευθυγραμμίζει τα κίνητρα και δημιουργεί διαρκή αξία» για όλους τους εμπλεκόμενους.

Με αυτές τις κινήσεις, η UEFA εδραιώνει την κυριαρχία της στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο, προσαρμοζόμενη στις νέες τεχνολογικές τάσεις και ενισχύοντας τη θέση της έναντι οποιασδήποτε μελλοντικής απόπειρας απόσχισης ή αλλαγής του Status quo. Η επιτυχία αυτής της δημοπρασίας θα αποτελέσει βαρόμετρο για το μέλλον της διανομής αθλητικού περιεχομένου παγκοσμίως.

δειτε ακομα

δειτε ακομα