Άβα Γαλανοπούλου: Γιατί «φρικάρει» στις επαναλήψεις και βρίσκει πάντα κάτι αρνητικό

Η επάνοδος της Άβας Γαλανοπούλου στο θεατρικό σανίδι επαναφέρει στο προσκήνιο έναν διάλογο που αφορά πολλούς καλλιτέχνες: την αυστηρή αυτοκριτική, την αξία της καλλιτεχνικής ικανοποίησης έναντι του μέσου έκφρασης και την ιδιοσυγκρασία της δημόσιας εικόνας μέσα από τις επαναλήψεις. Πώς διαχειρίζεται ένας δημιουργός το παρελθόν του και πώς αυτό καθορίζει τις μελλοντικές του επιλογές στην τέχνη;

Η Επιστροφή στο Θέατρο και η Φιλοσοφία της Επιλογής

Η Άβα Γαλανοπούλου, μία ηθοποιός με μακρά πορεία στην ελληνική σκηνή και οθόνη, σηματοδοτεί την επιστροφή της στο θέατρο. Για την ίδια, ωστόσο, το μέσο έκφρασης δεν αποτελεί πρωταρχικό κριτήριο. Όπως δήλωσε, «Άμα είναι ωραία η δουλειά πας. Στο Χόλιγουντ δεν λένε τέτοια». Αυτή η προσέγγιση υπογραμμίζει μία τάση που παρατηρείται όλο και συχνότερα μεταξύ των καταξιωμένων ηθοποιών, οι οποίοι επιζητούν πρωτίστως την καλλιτεχνική πληρότητα και την ποιότητα του ρόλου, ανεξαρτήτως αν αυτό συνεπάγεται τηλεοπτική, κινηματογραφική ή θεατρική παρουσία.

* **Κριτήριο Επιλογής:** Η ικανοποίηση από τη δουλειά, όχι το μέσο.
* **Σύγκριση με Διεθνείς Πρακτικές:** Αναφορά στο Χόλιγουντ ως παράδειγμα μη διάκρισης μέσου.

Η Αυτοκριτική: Ένας Εσωτερικός Αγώνας

Ένα κεντρικό στοιχείο της πρόσφατης συνέντευξης της ηθοποιού είναι η αποκάλυψη της αυστηρής αυτοκριτικής που την χαρακτηρίζει. Η Γαλανοπούλου εξομολογήθηκε ότι «φρικάρει όταν με βλέπω στις επαναλήψεις» και πως «πάντα βρίσκω κάτι αρνητικό να πω. Θέλω να με διορθώσω». Αυτή η διαρκής αναζήτηση τελειότητας και η τάση να εντοπίζει «ελαττώματα» στις παρελθούσες ερμηνείες της είναι ένα κοινό γνώρισμα σε πολλούς καλλιτέχνες.

Analysis: Η αυτοκριτική, αν και μπορεί να φαντάζει εξουθενωτική, συχνά λειτουργεί ως κινητήριος δύναμη για την εξέλιξη στην τέχνη. Πολλοί ψυχολόγοι τέχνης επισημαίνουν ότι ο βαθμός της αυτοκριτικής μπορεί να συνδέεται με τον ναρκισσισμό της δημιουργίας, όπου ο καλλιτέχνης δυσκολεύεται να αποδεχθεί την “τελική” μορφή του έργου του, πιστεύοντας πάντα ότι θα μπορούσε να είναι καλύτερο.

Επαναλήψεις: Η Διπλή Όψη της Δημόσιας Εικόνας

Οι τηλεοπτικές επαναλήψεις, ένα αναπόφευκτο κομμάτι της καριέρας πολλών ηθοποιών, αποτελούν για την Άβα Γαλανοπούλου ένα φαινόμενο με «τα καλά τους, έχουν και τα αρνητικά τους». Από τη μία, διατηρούν τον ηθοποιό στη συνείδηση του κοινού και ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα. Από την άλλη, τον εκθέτουν σε μία διαρκή αναμέτρηση με τον εαυτό του του παρελθόντος, ιδίως όταν η αυτοκριτική είναι τόσο έντονη.

Interpretation: Οι επαναλήψεις είναι ένα φαινόμενο μοναδικό στην τηλεόραση που δεν παρατηρείται σε ανάλογο βαθμό στο θέατρο. Για τους ηθοποιούς, αυτό σημαίνει ότι η “τελική” τους ερμηνεία διατηρείται αναλλοίωτη και αναπαράγεται συνεχώς, σε αντίθεση με το θέατρο όπου κάθε παράσταση είναι μια νέα δημιουργία, επιτρέποντας συνεχή εξέλιξη και προσαρμογή. Η διατήρηση της εικόνας τους αναλλοίωτης μέσα από τις επαναλήψεις, αποτελεί μια πρόκληση για την αυτοαντίληψη του καλλιτέχνη.

Η Διάσταση της Επαγγελματικής Ικανοποίησης

Στην Ελλάδα, όπως και διεθνώς, οι ηθοποιοί συχνά καλούνται να επιλέξουν μεταξύ της εμπορικής επιτυχίας (συχνά συνδεδεμένης με την τηλεόραση) και της καλλιτεχνικής καταξίωσης (που παραδοσιακά συνδέεται με το θέατρο ή τον κινηματογράφο). Η στάση της Άβας Γαλανοπούλου, να επιλέγει με βάση την «ωραία δουλειά», υποδηλώνει μία ωριμότητα στην προσέγγιση της καριέρας, όπου η προσωπική ικανοποίηση υπερτερεί έναντι των στερεοτύπων του κλάδου. Αυτό αντανακλά μια ευρύτερη τάση στην ελληνική καλλιτεχνική σκηνή, όπου οι δημιουργοί αναζητούν την αυθεντικότητα και την ουσία των ρόλων, πέρα από τη φήμη και την προβολή.

δειτε ακομα

δειτε ακομα