Στη σύγχρονη εποχή, όπου η αυθεντικότητα αναζητείται συχνά μέσα από την επανασύνδεση με το παρελθόν, η Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία: την επανανακάλυψη του Μότσαρτ μέσα από όργανα εποχής. Αυτή η προσέγγιση δεν είναι απλώς μια ιστορική αναπαράσταση, αλλά μια βαθιά καλλιτεχνική επιλογή που υπόσχεται να αποκαλύψει νέες διαστάσεις στην ερμηνεία του κλασικού ρεπερτορίου, φέρνοντας το κοινό ένα βήμα πιο κοντά στην αρχική πρόθεση του συνθέτη. Μια συναυλία που δεν πρέπει να χάσουν οι λάτρεις της κλασικής μουσικής.
Η Επιστροφή στον Ήχο του Μότσαρτ
Την Κυριακή 2 Νοεμβρίου, στις 20:30, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα φιλοξενήσει ένα ξεχωριστό αφιέρωμα στον Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ. Η ορχήστρα Καμεράτα, γνωστή για την αφοσίωσή της στην ιστορικά τεκμηριωμένη ερμηνεία, θα παρουσιάσει τέσσερα αγαπημένα κοντσέρτα του μεγάλου συνθέτη, χρησιμοποιώντας όργανα εποχής. Αυτή η επιλογή δεν είναι τυχαία. Στοχεύει στην αναβίωση του ηχητικού τοπίου της εποχής του Μότσαρτ, προσφέροντας μια εμπειρία ακρόασης που ξεπερνά τις συμβατικές σύγχρονες ερμηνείες.
Η χρήση οργάνων όπως:
- Έγχορδα με εντέρινες χορδές.
- Φλάουτο τραβέρσο και φαγκότο της κλασικής περιόδου.
- Άρπα του 1802.
- Δύο φορτεπιάνα, ακριβή αντίγραφα των οργάνων του περίφημου κατασκευαστή Άντον Βάλτερ, του τύπου που χρησιμοποιούσε ο ίδιος ο Μότσαρτ.
εγγυάται έναν ήχο που είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αισθητική και τις απαιτήσεις της εποχής του συνθέτη. Αυτό σημαίνει ελαφρύτερη υφή, μεγαλύτερη διαύγεια και μια διαφορετική χρωματική παλέτα που αναδεικνύει την ιδιοφυΐα της ενορχήστρωσης του Μότσαρτ.
Μια Γιορτή Μοτσαρτικής Μελωδίας
Υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Γιώργου Πέτρου, η ορχήστρα, σε συνεργασία με διακεκριμένους Έλληνες σολίστ, θα φέρει στο φως την αριστοτεχνία των ακόλουθων έργων:
- Κοντσέρτο για φαγκότο K. 191/186e: Ένα έργο που αναδεικνύει τις εκφραστικές δυνατότητες αυτού του συχνά υποτιμημένου οργάνου. Ο σολίστ Αλέξανδρος Οικονόμου θα αναλάβει το μέρος του φαγκότου.
- Κοντσέρτο για φλάουτο και άρπα K. 299/297c: Γνωστό για την αιθέρια ομορφιά και τη ρομαντική του ευαισθησία. Σολίστ θα είναι ο Ζαχαρίας Ταρπάγκος στο φλάουτο και η Μαρία Μπιλντέα στην άρπα.
- Κοντσέρτο για βιολί αρ. 3: Ένα έργο γεμάτο νεανική ενέργεια και χάρη, με σολίστ τον Jesus Merino.
- Κοντσέρτο για δύο πιάνα σε μι ύφεση μείζονα, K. 365/316a: Εντυπωσιάζει με την περίπλοκη δομή του και τον ζωντανό διάλογο μεταξύ των δύο σολίστ, τους Τίτο Γουβέλη και Γιώργο Πέτρου.
Αυτή η επιλογή έργων προσφέρει μια ολοκληρωμένη εικόνα της συνθετικής ωριμότητας του Μότσαρτ στην εποχή που τα έγραψε, αναδεικνύοντας την ποικιλομορφία και την αξεπέραστη μελωδική του φαντασία.
Ανάλυση: Η Σημασία της Ιστορικά Τεκμηριωμένης Ερμηνείας
Η προσέγγιση της Καμεράτας με όργανα εποχής δεν είναι απλώς μια ακαδημαϊκή άσκηση. Είναι μια ζωτική αναγκαιότητα για την κατανόηση της κλασικής μουσικής. Οι συνθέτες του 18ου αιώνα, όπως ο Μότσαρτ, έγραφαν για συγκεκριμένα όργανα, με συγκεκριμένες ηχητικές ιδιότητες και περιορισμούς. Η χρήση σύγχρονων οργάνων, αν και προσφέρει μεγαλύτερο όγκο και διαφορετικό ηχόχρωμα, μπορεί να αλλοιώσει την αρχική πρόθεση, τη διαφάνεια και την ισορροπία των τμημάτων που είχε ο συνθέτης στο μυαλό του. Η ιστορικά τεκμηριωμένη ερμηνεία επιτρέπει μια βαθύτερη σύνδεση με το μουσικό κείμενο, αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες και αποχρώσεις που διαφορετικά θα παρέμεναν κρυφές.
Στην Ελλάδα, η Καμεράτα υπήρξε πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα, φέρνοντας στο κοινό μια νέα οπτική στην κλασική μουσική και συμβάλλοντας στην ευρύτερη συζήτηση για την αυθεντικότητα στην ερμηνεία παλαιότερων έργων.
Πληροφορίες και Εισιτήρια
Για όσους επιθυμούν να ζήσουν αυτή τη μοναδική μουσική εμπειρία, η προπώληση των εισιτηρίων έχει ξεκινήσει. Οι τιμές κυμαίνονται από 10 € (εκπτωτικό) έως 55 €.
Για περισσότερες πληροφορίες και αγορά εισιτηρίων:
- Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών: https://www.megaron.gr/event/mozart-concertikamerata-orchistra-ton-filon-tis-mousikis/
- Τηλεφωνική εξυπηρέτηση: 210 72 82 333
Μην χάσετε την ευκαιρία να απολαύσετε τον Μότσαρτ όπως ακριβώς ήθελε να ακούγεται, σε μια συναυλία που συνδυάζει την ιστορική ακρίβεια με τη σύγχρονη ευαισθησία.