Οι προβλέψεις για τα κέρδη των κατασκευαστών το 2025: Ποια είναι η εικόνα;

Παρά τα σταθερά τους έσοδα, οι κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων είδαν τα κέρδη τους να μειώνονται δραματικά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Η Αυτοκινητοβιομηχανία σε Κρίση: Μείωση Κερδών κατά 50% για τους «Γίγαντες» του Κλάδου

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με πρωτοφανείς προκλήσεις, καθώς τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου καταγράφουν σημαντικές οικονομικές απώλειες. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Ernst & Young (EY), η οποία εξετάζει τις επιδόσεις 19 κορυφαίων κατασκευαστών διεθνώς, τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) έχουν μειωθεί σχεδόν κατά το ήμισυ το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Πιο συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, τα λειτουργικά κέρδη των εν λόγω εταιρειών ανήλθαν σε 42,8 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι 84,3 δισεκατομμυρίων ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Αυτή η μείωση της τάξης του 49,2% είναι εντυπωσιακή, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι τα συνολικά έσοδα παρέμειναν σταθερά. Αυτή η σταθερότητα των εσόδων, ωστόσο, απλώς συγκαλύπτει μια βαθύτερη κρίση που χαρακτηρίζεται από αυξημένο κόστος και μειωμένα περιθώρια κέρδους.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Διαρθρωτικές Αδυναμίες και Προκλήσεις για τους Δυτικούς Κατασκευαστές

Ο Constantin Gall, αναγνωρισμένος ειδικός σε θέματα αυτοκινήτου στην EY, υπογραμμίζει ότι αυτή η δραματική πτώση των κερδών δεν αποτελεί απλώς μια συγκυριακή μεταβολή, αλλά μια βαθιά διαρθρωτική κρίση. Αυτή η κρίση πλήττει ιδιαίτερα τους δυτικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Βασικοί παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτή την κατάσταση είναι:

  • Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες υστερούν σημαντικά έναντι των αρχικών προσδοκιών. Οι επενδύσεις ήταν τεράστιες, αλλά η ζήτηση δεν ανταποκρίνεται.
  • Ο πόλεμος τιμών που μαίνεται στις βασικές αγορές, ωθώντας τις τιμές προς τα κάτω και συρρικνώνοντας τα περιθώρια κέρδους.
  • Η κατάσταση στην Κίνα, όπου οι καταναλωτές στρέφονται μαζικά προς τις τοπικές μάρκες αυτοκινήτων, υποκαθιστώντας τους ξένους ομίλους και μειώνοντας δραστικά το μερίδιό τους στην αγορά.
  • Το υψηλό κόστος παραγωγής και οι ανακλήσεις οχημάτων, οι οποίες επιβαρύνουν σημαντικά τους προϋπολογισμούς των εταιρειών.
  • Οι συνεχιζόμενες διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού, οι οποίες προκαλούν καθυστερήσεις και αυξάνουν το λειτουργικό κόστος.

«Η Καταιγίδα Δεν Θα Κοπάσει»: Μια Δύσκολη Πρόβλεψη για το Μέλλον

Ο Constantin Gall εκφράζει έντονη απαισιοδοξία για το μέλλον, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Η καταιγίδα δεν πρόκειται να κοπάσει». Η πρόβλεψή του βασίζεται σε μια σειρά από αρνητικούς παράγοντες που συνεχίζουν να επηρεάζουν την παγκόσμια οικονομία:

  • Μια υποτονική παγκόσμια οικονομία που περιορίζει την καταναλωτική δαπάνη.
  • Η συνεχιζόμενη γεωπολιτική αστάθεια, η οποία δημιουργεί αβεβαιότητα και επηρεάζει τις εμπορικές σχέσεις.
  • Οι αβέβαιες τελωνειακές πολιτικές που μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή, δημιουργώντας προκλήσεις για τις διεθνείς εμπορικές ροές.

Για ορισμένους κατασκευαστές, η κατάσταση είναι τόσο κρίσιμη που το ίδιο το οικονομικό τους μοντέλο τίθεται υπό αμφισβήτηση, με την μεσοπρόθεσμη επιβίωση να αποτελεί πλέον σοβαρό ζήτημα.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Ανάγκη για Στρατηγική Αναθεώρηση και Προσαρμογή

Αντιμέτωπη με αυτή τη δυσμενή κατάσταση, η EY καλεί τις αυτοκινητοβιομηχανικές ομάδες να λάβουν ριζοσπαστικές αποφάσεις προκειμένου να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους. «Οι καλές εποχές είναι πίσω μας. Η βιομηχανία πρέπει να προσαρμοστεί σε μια βαθιά μεταμορφωμένη πραγματικότητα», τονίζει ο Constantin Gall.

Οι προτεινόμενες στρατηγικές περιλαμβάνουν:

  • Μείωση των χαρτοφυλακίων μοντέλων, με εστίαση σε λιγότερα, αλλά πιο κερδοφόρα οχήματα.
  • Πιο ακριβής στόχευση των πελατειακών τμημάτων, ώστε να προσφέρονται προϊόντα που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες τους.
  • Δημιουργία ανταγωνιστικής προσφοράς σε σχέση με τους αναδυόμενους παίκτες, ειδικά από την Ασία.

Ο αναλυτής της Ernst & Young καταλήγει με μια σημαντική παρατήρηση: «Το μέγεθος δεν αποτελεί πλέον πλεονέκτημα. Μπορεί ακόμη και να γίνει εμπόδιο στην ευελιξία που απαιτείται σε αυτό το νέο πλαίσιο». Η ταχύτητα προσαρμογής και η ικανότητα καινοτομίας είναι πλέον πιο κρίσιμες από ποτέ για την επιβίωση στον σκληρό ανταγωνισμό.

δειτε ακομα

δειτε ακομα