Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 παραδίδεται πλήρως σε κυκλοφορία την άνοιξη.

Η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Ε65 αλλάζει τον χάρτη των μεταφορών, φέρνοντας πιο κοντά την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία και την Εγνατία Οδό.

Ο Αυτοκινητόδρομος Ε65: Ένα Έργο Ορόσημο για την Ελλάδα

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), συνολικού μήκους 182,1 χλμ. και προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ, αποτελεί ένα από τα πλέον κομβικά εθνικά έργα υποδομής. Σχεδιασμένος ως σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, ενισχύοντας τη σύνδεση μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Ελλάδας.

Παράδοση Βόρειου Τμήματος: Νέα Εποχή για την Κεντρική Ελλάδα

Με την παράδοση του βόρειου τμήματος του Ε65 την ερχόμενη Άνοιξη, το σύνολο των 136 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, από τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) της Αθήνας (Χ.Θ. 206,5) έως τον Α/Κ Καλαμπάκας, θα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία. Αυτό σηματοδοτεί μια νέα εποχή για σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς, όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα, οι οποίοι θα καταστούν προσβάσιμοι με μεγαλύτερη ευκολία, ταχύτητα και ασφάλεια. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να προσδώσει νέα αναπτυξιακή δυναμική στον κορμό της χώρας, τονώνοντας την τοπική οικονομία και τον τουρισμό.

Η Πρόοδος των Εργασιών της ΤΕΡΝΑ στο Βόρειο Τμήμα

Η κατασκευή των τελευταίων 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, από τον Α/Κ Καλαμπάκας έως την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών, βρίσκεται σε εντατικό ρυθμό από την εταιρεία ΤΕΡΝΑ. Με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα, η πρόοδος των εργασιών παρουσιάζει εντυπωσιακά στοιχεία:

  • Συνολική πρόοδος κατασκευής: 72,77% (στοιχεία Άνοιξης 2025).
  • Σήραγγες: 98,47% ολοκλήρωση.
  • Γέφυρες: 95,87% ολοκλήρωση.
  • Ασφαλτικά: 44,87% ολοκλήρωση.

Το βόρειο τμήμα περιλαμβάνει επίσης:

  • 89 Κιβωτοειδείς Οχετούς και Διαβάσεις Πανίδας.
  • 6 Ανισόπεδους Κόμβους (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας).
  • 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) σε Ράξα Τρικάλων και Αγιόφυλλο – Καρπερό.
  • 1 Μετωπικό και 2 Πλευρικούς Σταθμούς Διοδίων.
  • 2 Κέντρα Ελέγχου και Συντήρησης σε Τρίκαλα και Αγιόφυλλο – Καρπερό.
  • 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων.

autokinitodromos e65

Δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών, Χρήστου Δήμα

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Δήμας, κατά την πρόσφατη επιθεώρηση των εργασιών, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόοδο του έργου. «Το έργο προχωρά με πολύ καλό ρυθμό και κάποια ζητήματα που είχαν ανακύψει, αντιμετωπίστηκαν», δήλωσε. Επεσήμανε επίσης την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών και την παράδοση των χώρων, εκφράζοντας αισιοδοξία για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος – καιρού επιτρέποντος – και την παράδοση του τμήματος το δεύτερο τρίμηνο του 2026. Ο κ. Δήμας τόνισε τη σημασία του αυτοκινητοδρόμου για την οδική ασφάλεια, τη μείωση των χρόνων μετακίνησης και την προσφορά «νέων δυνατοτήτων στην τοπική οικονομία, στον τουρισμό και στην καθημερινότητα των πολιτών» της Στερεάς Ελλάδας, της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας.

δειτε ακομα

δειτε ακομα