Η CUPRA, αρωγός της οδηγικής απόλαυσης, παρουσίασε στην Έκθεση IAA 2025 του Μονάχου το εντυπωσιακό πρωτότυπο Tindaya. Ένα όραμα που δηλώνει ξεκάθαρα την αφοσίωση της ισπανικής εταιρείας στον οδηγό, εισάγοντας παράλληλα τη μελλοντική της σχεδιαστική ταυτότητα.
CUPRA Tindaya: Το οδηγοκεντρικό όραμα της CUPRA
«Το CUPRA Tindaya Showcar δεν είναι ένα όνειρο, ούτε καν μία φιλοδοξία. Είναι η δήλωση της CUPRA και πρόκειται να γίνει πραγματικότητα», τόνισε ο Markus Haupt, προσωρινός διευθύνων σύμβουλος της CUPRA. «Ενώ πολλοί απομακρύνονται από τον οδηγό, εμείς εστιάζουμε ακόμη περισσότερο σε αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία – τη σύνδεση πίσω από το τιμόνι. Η προτεραιότητά μας θα είναι πάντα το συναίσθημα της οδήγησης»

Το όνομα Tindaya προέρχεται από ένα ηφαιστειακό βουνό της Φουερτεβεντούρα, στις Κανάριες Νήσους. Ο χαλκόχρωμος βράχος του αντικατοπτρίζει την υπογραφή της CUPRA, ενώ η ακατέργαστη μορφή του συνδέεται με τη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας. Το ισπανικό πρωτότυπο αντλεί τον δυναμικό χαρακτήρα του από το όνομά του, με μία ριζοσπαστική αλλά ταυτόχρονα απλή ιδέα: «No Drivers, No CUPRA». Είναι ένα showcar που αποτυπώνει στο έπακρο την απόλυτη αφοσίωση στον οδηγό, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία που ενισχύει τα συναισθήματά του στο δρόμο.
Εξωτερική Σχεδίαση: Δυναμισμός και Καινοτομία

Με μήκος 4,72 μέτρα, τροχούς 23 ιντσών, αναλογία καμπίνας/αμαξώματος 1/3 προς 2/3 και μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το Tindaya αναδεικνύει στιβαρές αναλογίες. Το fastback προφίλ, σε συνδυασμό με την πιο συμπαγή καμπίνα και το αθλητικά εκφραστικό αμάξωμα, αποτυπώνουν την προσωπικότητά του.
- Ο φωτισμός του λογότυπου CUPRA στη «μαύρη μάσκα» συνδυάζεται με τα κομψά φώτα που είναι τοποθετημένα στο καπό, όπου τρία προοδευτικά τριγωνικά στοιχεία αποκαλύπτουν τη νέα εμβληματική υπογραφή του Tindaya.

- Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από ένα έντονο “ρύγχος καρχαρία”, πλαισιωμένο από αεροδυναμικά πτερύγια που κατευθύνουν τη ροή του αέρα προς τις πλαϊνές εισαγωγές. Το καπό με τον έντονο θόλο χωρίζεται σε δύο αιχμηρές γραμμές που ξεκινούν από το λογότυπο και καταλήγουν στη σχάρα της οροφής, ενσωματώνοντας αεραγωγούς.
- Από το πλάι, η αντίθεση ανάμεσα στην καμπίνα και το αμάξωμα, με τη «Forward Stance» φιλοσοφία και τις γλυπτές επιφάνειες, καθορίζουν τον τολμηρό χαρακτήρα του.

- Μια αιχμηρή γραμμή τρέχει λοξά από τον εμπρός προφυλακτήρα μέχρι το πλάι, σχηματίζοντας έναν μυώδη ώμο που αντανακλά το φως και δημιουργεί έντονη αντίθεση με το σμιλεμένο αμάξωμα. Η γραμμή συνεχίζει σχηματίζοντας αεραγωγούς πίσω από τους εμπρός τροχούς, καταλήγοντας στους πίσω ώμους και «συμπιέζοντας» το σώμα πριν ξεκινήσει η έντονη πίσω καμπύλη.
- Οι δυνατοί πίσω ώμοι, με τη νέα εμβληματική φωτεινή υπογραφή, αποκαλύπτουν τη δομή από ίνες κάτω από το δέρμα του αμαξώματος. Η οροφή διαθέτει μια κεντρική ραχοκοκαλιά σε σχήμα «ύψιλον», που συνδέεται οπτικά με τις γραμμές του καπό.
- Στο πίσω μέρος ένα έντονο διπλό σπόιλερ επεκτείνεται από την καμπίνα, δημιουργώντας την αίσθηση ταχύτητας και συνδυάζοντας στοιχεία Shooting Brake και Fastback. Οι γραμμές κυλούν από τον πίσω ώμο για να πλαισιώσουν τα πίσω φώτα με μια «coast-to-coast» ψηφιακή μάσκα.

Με την προηγμένη τεχνολογία, τα πίσω φώτα φαίνονται να αιωρούνται, με κοφτές γραμμές και ένα σκαλιστό τριγωνικό άνοιγμα που στεγάζει την εσωτερική πηγή φωτός. Ο πίσω προφυλακτήρας διαθέτει δύο πλαϊνά πτερύγια, όπως και το εμπρός μέρος, τα οποία ενώνονται με αεραγωγούς για μια ενιαία, οδηγοκεντρική σχεδίαση. Τέλος, ο έντονος πίσω διαχύτης ενισχύει τον αεροδυναμικό χαρακτήρα και λειτουργεί ως ισχυρό τελικό στοιχείο της σχεδίασης.
Εσωτερικό: Οδηγοκεντρική Αρχιτεκτονική και Καινοτόμα Υλικά
Με το Tindaya, η CUPRA επαναπροσδιορίζει τον εσωτερικό σχεδιασμό με την ιδέα: «No drivers, No CUPRA». Το cockpit έχει σχεδιαστεί ως μια πλήρως οδηγοκεντρική αρχιτεκτονική, εμπνευσμένη από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και την αιχμή της τεχνολογίας.
- Στην καρδιά του σχεδιασμού βρίσκεται ο «Driver Axis»: ένα σμιλεμένο ταμπλό σε στρωματοποιημένες δομές που πλαισιώνουν μια οθόνη 24 ιντσών.
- Το τιμόνι, εμπνευσμένο από τον κόσμο των αγώνων και του gaming, διαθέτει κουμπιά για απόλυτο έλεγχο χωρίς περισπασμούς.
- Η υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα λειτουργεί ως ραχοκοκαλιά ενός πλήρως ενσωματωμένου, απτικού και λειτουργικού κόκπιτ.
Η εμπειρία απογειώνεται μέσω της προηγμένης «phygital» αλληλεπίδρασης – της μίξης φυσικού και ψηφιακού. Στο κέντρο δεσπόζει το «The Jewel» – μια αισθητηριακή και συμβολική διεπαφή που «ξυπνά» το όχημα, ρυθμίζει τα οδηγικά modes και μεταμορφώνει την ατμόσφαιρα με φως, ήχο και περιβάλλοντα εφέ. Μια ζώνη προβολής στη βάση του παρμπρίζ, απτικά χειριστήρια και ένα ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τους ειδικούς της Sennheiser mobility, μετατρέπουν την καμπίνα σε έναν καθηλωτικό, συντονισμένο χώρο.
Το εσωτερικό διαμορφώνεται σε διάταξη 2+2 με αντικριστές πόρτες και νέας γενιάς CUPBucket καθίσματα: μια σύγχρονη επανερμηνεία του κλασικού «Eames Lounge», που συνδυάζει βιώσιμα υλικά, εργονομία υψηλών επιδόσεων και περιμετρικό ατμοσφαιρικό φωτισμό.

Το αμάξωμα του CUPRA Tindaya υιοθετεί ένα ματ χρώμα που αλλάζει από εμπρός προς τα πίσω, ξεκινώντας από ένα βαθύ μεταλλικό γκρι που παραπέμπει στον Ατλαντικό Ωκεανό και καταλήγει σε ένα απαλό μπεζ, που ενώνει την ξερή γη με τις ζεστές αποχρώσεις του βουνού.
Διάφανα κρυστάλλινα στοιχεία, ενσωματωμένα αόρατα στο αμάξωμα και φωτισμένα διακριτικά σε ψηφιακό χάλκινο τόνο, δημιουργούν μια ψηφιακή αύρα που ενισχύει τον προοδευτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στην οροφή, τρισδιάστατα εκτυπωμένα δομικά μέρη από αλουμίνιο προσαρμόζονται οργανικά στις ρέουσες γραμμές του σχεδίου.
Οι ίνες λιναριού Bcomp, βαμμένες στην ίδια μπεζ απόχρωση με το αμάξωμα, προσθέτουν ένα επίπεδο βιώσιμης κομψότητας και απόδοσης. Αυτό το υλικό ενισχύει τη δέσμευση της CUPRA για μια πιο φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα. Κάτω από την επιφάνεια, ο παραμετρικός σχεδιασμός των επενδύσεων θυμίζει νευρώσεις φύλλου.

Στην καμπίνα τα καθίσματα και η κεντρική κονσόλα, επενδυμένα με βιώσιμο δέρμα βιολογικής προέλευσης, ακολουθούν τις παραμετρικές καμπύλες της υφής κάτω από την επιφάνεια με φυσική ροή. Με μια δυναμική κίνηση, η κεντρική κονσόλα μεταβαίνει από μαλακά σε πιο σκληρά υλικά προς τα πίσω, ακολουθώντας τη φυσική ροή του σχεδιασμού.
Το εσωτερικό έχει εκτεταμένα τμήματα από μικροΐνες σε χάλκινη κερωμένη απόχρωση, που προσθέτει βάθος, υφή και μια εκλεπτυσμένη αίσθηση. Δομικά στοιχεία της καμπίνας, επίσης τρισδιάστατα εκτυπωμένα από αλουμίνιο όπως και στο εξωτερικό, δημιουργούν μια αίσθηση συνέχειας και στιβαρότητας.
Η «καρδιά» του αυτοκινήτου είναι το «Jewel», ένα γυάλινο πρίσμα, μοναδικό και συμβολικό στοιχείο. Αυτό το phygital υλικό λειτουργεί ως αισθητηριακή γέφυρα ανάμεσα στον οδηγό και το όχημα. Μέσα από αυτό, ο χρήστης αποκτά πρόσβαση σε εμπειρίες αποκλειστικές της CUPRA, όπου τα οδηγικά modes, το φως, ο ήχος και οι απτικές αισθήσεις συνδέονται σε μια ολιστική εμπειρία. Τα γυάλινα εσωτερικά τμήματα αντανακλούν μια χάλκινη λάμψη, εξελίσσοντας τη χαρακτηριστική εφαρμογή του CUPRA copper.