Νέα νομοθετική πρωτοβουλία ενισχύει ουσιαστικά την υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα.
Σημαντική αύξηση οργανικών θέσεων στην εκπαίδευση και ψυχοκοινωνική υποστήριξη
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού παρουσίασε νομοσχέδιο που προβλέπει τη σύσταση 1.200 νέων οργανικών θέσεων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε 3.000 σχολεία της χώρας. Παράλληλα, δημιουργούνται 700 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στα ΚΕΔΑΣΥ προκειμένου να ενισχυθεί η ειδική αγωγή και η πολύπλευρη υποστήριξη των μαθητών.
Επέκταση καινοτόμων πρακτικών ένταξης στον τομέα της εκπαίδευσης
Το νομοσχέδιο θεσμοθετεί για πρώτη φορά τμήματα ένταξης στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), δίνοντας τη δυνατότητα παράλληλης στήριξης και στο ολοήμερο σχολείο. Με συνολικά 3.448 νέα τμήματα σε 13 περιφέρειες, δημιουργείται το πιο φιλόδοξο πλαίσιο για την ένταξη μαθητών με ανάγκες ειδικής εκπαίδευσης.
Ενίσχυση των σχολικών νοσηλευτών και ευρύτερη υποστήριξη μαθητών με ανάγκες
Από τον Σεπτέμβριο, προβλέπεται η αύξηση της κάλυψης υπηρεσιών σχολικών νοσηλευτών, με 2.000 ήδη υπηρετούντες επαγγελματίες, οι οποίοι θα μπορούν να υποστηρίζουν μαθητές σε έως δύο γειτονικά σχολεία εντός 100 μέτρων.
Ολιστική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος
- Απρόσκοπτη χρηματοδότηση των βιβλίων ξένων γλωσσών εξασφαλίζοντας καθολική πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό.
- Ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων μέσω παράτασης θητειών εκπαιδευτικών και δημιουργίας μηχανισμού διάχυσης καλών πρακτικών.
- Στήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού, μέσω παράτασης ειδικού επιμισθίου για Συντονιστές Εκπαίδευσης που λειτουργούν ως κρίσιμη γέφυρα πολιτισμού.
- Αναδιάρθρωση και αναβάθμιση του Ινστιτούτου Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) με νέο οργανόγραμμα και αυξημένη διαφάνεια στη διοίκηση.
Το δικαίωμα στην ένταξη αφορά όλους τους μαθητές
Η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, τόνισε κατά τη συζήτηση, ότι «η ένταξη δεν είναι προνόμιο, αλλά δικαίωμα», το οποίο πρέπει να καλύπτει όλο το ημερήσιο πρόγραμμα και όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, από το δημοτικό έως το ΕΠΑ.Λ.
Παράλληλα, η ίδια υπογράμμισε την ανάγκη στήριξης του προσωπικού που διαχειρίζεται προγράμματα ουσιαστικής σημασίας για τη νέα γενιά, ενισχύοντας την αποστολή της εκπαιδευτικής κοινότητας.