Η πρώτη τετρακίνητη BMW 325ix γιορτάζει 40 χρόνια ιστορίας

Η ιστορία της BMW στην τετρακίνηση ξεκινά δυναμικά τη δεκαετία του 1980 με την πρωτοποριακή 325ix, ένα μοντέλο που έθεσε νέα πρότυπα στην κατηγορία των σπορ-πολυτελών αυτοκινήτων.

Η γέννηση της τετρακίνητης BMW 325ix στην εποχή του συστήματος quattro

Τη στιγμή που η Audi έκανε την επανάσταση στα rallycars με το σύστημα quattro, η BMW ανταποκρίθηκε το 1985 παρουσιάζοντας την τετρακίνητη 325ix της γενιάς Ε30. Η παρουσία της στο περίπτερο της Έκθεσης Αυτοκινήτου Φρανκφούρτης (IAA) υπογράμμισε τη σημασία της τετρακίνησης για τη μελλοντική στρατηγική της βαυαρικής φίρμας.

BMW 325ix E30 1985-1991

Προϊστορία και καινοτομία: Από την στρατιωτική 325 στην πολιτική τετρακίνηση

Πριν την 325ix, η BMW είχε πειραματιστεί ήδη με την τετρακίνηση σε στρατιωτικά μοντέλα, όπως η BMW 325 του 1937 εξοπλισμένη με πέντε σχέσεις και τρία μπλοκέ διαφορικά. Ωστόσο, η 325ix ήταν η πρώτη που έφερε τη μόνιμη τετρακίνηση σε μοντέλο ευρείας κατανάλωσης, θέτοντας τα θεμέλια για όλες τις σύγχρονες xDrive εκδόσεις.

BMW 325ix, πρωτοποριακό σύστημα τετρακίνησης

Τεχνικά χαρακτηριστικά και οδηγική συμπεριφορά

Το σύστημα τετρακίνησης του μοντέλου μετέφερε τη ροπή σε αναλογία 37% εμπρός και 63% πίσω, εξασφαλίζοντας βέλτιστη πρόσφυση και την κλασική οδηγική αίσθηση της BMW. Οι μηχανικοί επικεντρώθηκαν όχι μόνο στην απόδοση σε απαιτητικά εδάφη, αλλά κυρίως στη βελτιστοποίηση της οδικής συμπεριφοράς στις στροφές και στην αύξηση της οδηγικής απόλαυσης.

BMW 325ix υψηλή απόδοση σε στροφές

Εξοπλισμός και τιμολογιακή πολιτική στις δεκαετίες ’80 και ’90

Το 1988 η BMW επέκτεινε τη γκάμα με την έκδοση Touring προσφέροντας περισσότερη πρακτικότητα, ωστόσο η τετρακίνηση αυξάνει σημαντικά το κόστος, με την 325ix sedan να κοστίζει περίπου 49.250 γερμανικά μάρκα έναντι 40.700 της απλής 325i. Η Touring έκδοση με τετρακίνηση τιμολογούνταν έως και 8.600 μάρκα παραπάνω σε σχέση με την πισωκίνητη Touring.

BMW 325ix Touring

Η σημερινή αξία και η κληρονομιά της 325ix

Παρότι σήμερα τα μοντέλα E30 325ix θεωρούνται σπανιότερα, η αγοραστική τους αξία είναι συχνά χαμηλότερη από αυτήν των αντίστοιχων πισωκίνητων εκδόσεων. Συνολικά, παρήχθησαν 29.589 μονάδες sedan και 5.273 Touring. Σημαντική είναι και η ιστορική απήχηση, με προσωπικότητες όπως ο Franz Josef Strauss, πρώην πρωθυπουργός της Βαυαρίας, να επιλέγει την 325ix ως αυτοκίνητό του.

BMW 325ix E30 Heritage

Η 325ix της E30 γενιάς σηματοδότησε μια νέα εποχή στην ιστορία της BMW, καταγράφοντας την πρώτη σημαντική εφαρμογή της μόνιμης τετρακίνησης σε ένα καθημερινό, ανοιχτό για τον κόσμο μοντέλο, που ακόμα και σήμερα αποτελεί πρότυπο για τις τετρακίνητες εκδόσεις των μοντέλων BMW xDrive.

δειτε ακομα

δειτε ακομα