Κυρανάκης για την τραγωδία στα Τέμπη: «Καθήκον μας να αποτρέψουμε κάθε παρόμοιο περιστατικό στο μέλλον»

Η Ελλάδα αλλάζει ριζικά τον σιδηροδρομικό της τομέα με στόχο την απόλυτη ασφάλεια και την ανάπτυξη, μέσα από την ψήφιση ενός πρωτοποριακού νομοσχεδίου που θέτει τη βάση για το μέλλον των μεταφορών.

Δραστικές αλλαγές για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων

«Θα κάνουμε ό,τι απαιτείται για να αποτρέψουμε μια νέα τραγωδία σαν αυτή στα Τέμπη», υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης, κλείνοντας τη μαραθώνια συνεδρίαση στη Βουλή, όπου το νομοσχέδιο για την ανέλιξη της ασφάλειας στον σιδηρόδρομο ψηφίστηκε «κατά πλειοψηφία».

Από την πρώτη μέρα της ανάληψης των καθηκόντων του, ο κ. Κυρανάκης δηλώνει πως η καρδιά του βρίσκεται πάντα στους γονείς και τους συγγενείς των θυμάτων, και δεσμεύεται στο να ξεπεράσει οποιαδήποτε δυσκολία για να εξασφαλίσει ότι δεν θα ξαναζήσουμε τέτοιες στιγμές θλίψης.

Οραματισμός για πενταπλασιασμό της χωρητικότητας

Στο επίκεντρο του σχεδίου βρίσκεται η αναβάθμιση της εθνικής σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε η Ελλάδα να αναδειχθεί σε γεωστρατηγική πύλη εισόδου στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη,

  • το λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης εξασφαλίζουν μοναδική συνδεσιμότητα με την υπόλοιπη Ευρώπη
  • μέχρι το καλοκαίρι του 2026 θα ολοκληρωθούν τα ευρωπαϊκά συστήματα ασφάλειας, επιτρέποντας πενταπλασιασμό των τρένων σε ημερήσια βάση
  • αυτό θα διαμορφώσει νέες ευκαιρίες για ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν οικονομική και γρήγορη μεταφορά προϊόντων προς την Ευρώπη

Ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε ότι πρόκειται για μια εθνική μάχη, τονίζοντας τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα της προσπάθειας απέναντι σε μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Καινοτόμες ρυθμίσεις και ευέλικτες διαδικασίες

Μεταξύ των σημαντικών αλλαγών που εισάγει το νομοσχέδιο είναι:

  • Άρση της μονιμότητας στον ΟΣΕ προκειμένου να ενισχυθεί η ευελιξία
  • Εφαρμογή ευέλικτων διαδικασιών προσλήψεων, ακόμη και εκτός ΑΣΕΠ, για επιτάχυνση των έργων
  • Ενίσχυση των μηχανισμών ελέγχου με δύο μηχανοδηγούς σε κάθε αμαξοστοιχία και εφαρμογή συστήματος γεωεντοπισμού

Όλα, όπως επισημαίνει ο κ. Κυρανάκης, γίνονται με σκοπό να μη βασιζόμαστε αποκλειστικά στις ευρωπαϊκές εγκρίσεις, αλλά να πρωτοπορούμε και να υπηρετούμε τις ανάγκες της χώρας εδώ και τώρα.

Επαναπατρισμός εξειδικευμένων στελεχών μέσω της πλατφόρμας braingain.ose.gr

Μια καινοτομία του νομοσχεδίου είναι η δυνατότητα προσέλκυσης νεαρών Ελλήνων του εξωτερικού, οι οποίοι έχουν εμπειρία σε προηγμένα σιδηροδρομικά συστήματα. Αυτοί θα αμείβονται δίκαια και σύμφωνα με την εμπειρία και τις επαγγελματικές τους ικανότητες.

Η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα braingain.ose.gr δίνει τη δυνατότητα σε ενδιαφερόμενους να δηλώσουν ειδικότητες και εξειδικεύσεις για θέσεις μέσων και υψηλών στελεχών. Ο στόχος είναι να φέρουμε νέα τεχνογνωσία που θα αναβαθμίσει συνολικά τη λειτουργία του ΟΣΕ και του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα μας.

δειτε ακομα

δειτε ακομα