Η Fiat επιστρέφει δυναμικά με μια πιο προσιτή και πρακτική έκδοση του αγαπημένου citycar, το νέο 500 mild-hybrid, που συνδυάζει τον οικονομικό τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρου FireFly με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα.
Η αναβίωση του τρικύλινδρου κινητήρα στο Fiat 500
Με στόχο να απευθυνθεί σε μια ευρύτερη ομάδα καταναλωτών, η Fiat επανεισάγει τον αξιόπιστο 1.0 λίτρου τρικύλινδρο κινητήρα FireFly, σε συνδυασμό με ένα mild-hybrid σύστημα. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 70 ίππους και, όπως επισημαίνει ο Olivier Francois, CEO της Fiat, πρόκειται για «ένα 500 για τους πραγματικούς ανθρώπους – το πρακτικό 500».
Πρακτικότητα και οικονομία
Η «επιστροφή» στο βενζινοκίνητο σύστημα, σε συνδυασμό με την ήπια υβριδική τεχνολογία και το μηχανικό κιβώτιο, δίνει τη δυνατότητα μείωσης του κόστους κατά περισσότερα από 5.000 ευρώ σε σύγκριση με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Fiat 500e. Αυτή η οικονομική προσέγγιση έρχεται ως απάντηση στην χαμηλή ζήτηση για την ηλεκτρική εκδοχή.
Σχεδιαστικές λεπτομέρειες και τεχνικά χαρακτηριστικά
Παρόλο που το νέο Fiat 500 είχε σχεδιαστεί με επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση, η εταιρεία κατάφερε να ενσωματώσει αρμονικά τον τρικύλινδρο κινητήρα στο αμάξωμα, προσθέτοντας μόνο μια οριζόντια γρίλια στο μπροστινό μέρος για την καλύτερη ψύξη του κινητήρα.
Η αφαίρεση της ηλεκτρικής μπαταρίας του 500e μειώνει σημαντικά το βάρος, στηρίζοντας την ευκινησία και την οικονομία καυσίμου. Για σύγκριση, το ηλεκτρικό 500e έχει βάρος που κυμαίνεται από 1.255 έως 1.340 κιλά, ανάλογα με τη μπαταρία.
Τρεις διαφορετικές εκδόσεις αμαξώματος
Το νέο 500 mild-hybrid θα προσφέρεται σε hatchback, convertible και τη δημοφιλή πλέον 3+1 έκδοση, που διαθέτει μικρή πίσω πόρτα στη δεξιά πλευρά για καλύτερη πρόσβαση.
Προκλήσεις στην πορεία προς την εκπομπή μηδενικών ρύπων
Η κυκλοφορία του νέου 500 mild-hybrid γίνεται σε μια κρίσιμη στιγμή για τον όμιλο Stellantis, που απαιτείται να συμμορφωθεί με τους νέους ευρωπαϊκούς στόχους μείωσης εκπομπών CO2 μέχρι το 2027. Παρά τα πλεονεκτήματα της νέας έκδοσης, υπάρχει ο κίνδυνος να αυξήσει τον μέσο όρο εκπομπών λόγω της χρήσης κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η εγκατάλειψη της Abarth έκδοσης με θερμικό κινητήρα
Η Fiat ανακοίνωσε επίσης ότι δεν θα υπάρξει έκδοση Abarth για το νέο 500 mild-hybrid, λόγω των αυστηρών φόρων και των κανονισμών στην Ευρώπη όσον αφορά τα ρυπογόνα οχήματα. Ο σπορ χαρακτήρας πλέον εστιάζει αποκλειστικά στα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το Abarth 500e και το νέο Abarth 600e.
Αναβάθμιση του εργοστασίου Mirafiori και παραγωγή
Η απόφαση για την παραγωγή της mild-hybrid έκδοσης πάρθηκε στα πλαίσια της αναβάθμισης του εργοστασίου Mirafiori στο Τορίνο, το οποίο έχει τη δυνατότητα κατασκευής έως και 100.000 οχημάτων ετησίως, αν και το 2023 παρήγαγε μόλις 25.000.
Η παραγωγή του νέου Fiat 500 mild-hybrid αναμένεται να ξεκινήσει τον Νοέμβριο, με στόχο μέχρι το τέλος του 2024 να έχουν κατασκευαστεί περίπου 5.000 μονάδες, προσφέροντας μια εναλλακτική λύση σε όσους επιθυμούν μικρό, οικονομικό και αξιόπιστο αυτοκίνητο πόλης.