Η ελληνική τουριστική αγορά βιώνει σημαντικές αλλαγές με αυξημένη προσφορά και ενδιαφέρον για την εξαγορά ξενοδοχειακών μονάδων, που διαμορφώνουν το μέλλον του κλάδου.
Αύξηση πωλήσεων και διασπορά σε κορυφαίες τουριστικές περιοχές της Ελλάδας
Τους τελευταίους μήνες, παρατηρείται ένα έντονο ενδιαφέρον για ξενοδοχειακές μονάδες προς πώληση στην Ελλάδα, με πάνω από 320 αγγελίες μόνο τον τελευταίο μήνα, αυξημένες κατά 15% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Η προσφορά καλύπτει πληθώρα δημοφιλών περιοχών, όπως η Κρήτη, η Πελοπόννησος, οι Κυκλάδες, η Χαλκιδική, το Ιόνιο και η Αττική, παρουσιάζοντας μια νέα τάση που ξεπερνά τα όρια της εποχικότητας τουριστικών ζωνών.
Μικρές και μεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις στο επίκεντρο
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας, η πλειονότητα των διαθέσιμων ακίνητων αφορά οικογενειακά ξενοδοχεία με 10 έως 30 δωμάτια, τα οποία αποτελούν τον πυρήνα της μικρομεσαίας τουριστικής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. Η συνεχής αύξηση των προσφορών φανερώνει μια βαθύτερη διαρθρωτική πίεση, με πολλά ακίνητα να πωλούνται ακόμα και χωρίς δημόσια αγγελία, αυξάνοντας τη σπουδαιότητα της τάσης αυτής.
Αύξηση πλειστηριασμών ξενοδοχειακών μονάδων
Ο αριθμός των ξενοδοχειακών πλειστηριασμών έχει επίσης αυξηθεί σημαντικά το 2025, σύμφωνα με την πλατφόρμα eauction.gr, με 132 πλειστηριασμούς μόνο μέχρι το τέλος Μαΐου, ξεπερνώντας ήδη τις επιδόσεις του 2024. Το σύνολο για το 2025 προβλέπεται υψηλότερο, δημιουργώντας μια νέα δυναμική στην αγορά ακινήτων και τουριστικών επενδύσεων.
Η επιρροή των επενδυτικών κεφαλαίων (funds) στην αγορά ξενοδοχείων
Με κύριο παράγοντα ανατροπής το επενδυτικό κεφάλαιο, πολλά funds εξαγοράς ξενοδοχειακών ακινήτων και μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPLs) μπαίνουν δυναμικά στην ελληνική αγορά. Μέσω εξαγορών δανείων με «κούρεμα» απαιτήσεων ή επαναχρηματοδοτήσεων, τα funds διεκδικούν τον έλεγχο σημαντικών ξενοδοχειακών μονάδων, δημιουργώντας μια νέα εποχή στην τουριστική επιχειρηματικότητα.
Αυτή η μετακίνηση οδηγεί σε σταδιακή μεταβίβαση ιδιοκτησίας τουριστικών καταλυμάτων σε θεσμικούς επενδυτές, ιδιαίτερα σε περιζήτητους τουριστικούς προορισμούς, και διαμορφώνει έναν νέο χάρτη για τον ελληνικό τουρισμό, με έμφαση στην επαγγελματική διαχείριση και ανάπτυξη των μονάδων υψηλής αξίας.