Αυτοματοποιημένοι έλεγχοι σε τις τραπεζικές καταθέσεις και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια για την καταπολέμηση του «μαύρου χρήματος»

Η ΑΑΔΕ ενισχύει τον έλεγχο περιουσιακών στοιχείων με το νέο σύστημα BANCAPP, αποκαλύπτοντας σημαντικές περιπτώσεις φοροδιαφυγής.

Αυτοματοποιημένος Έλεγχος Τραπεζικών Λογαριασμών από την ΑΑΔΕ

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχωρά σε εκτεταμένη ανάλυση των τραπεζικών λογαριασμών και εισοδημάτων, εφαρμόζοντας το καινοτόμο σύστημα BANCAPP. Μέσω αυτού, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί πάνω από 1.000 αυτοματοποιημένοι έλεγχοι, με τις πρώτες παρατυπίες να αναδεικνύονται άμεσα.

Οι ελεγκτές μέσω της νέας πλατφόρμας εξετάζουν εξονυχιστικά όχι μόνο τους τραπεζικούς λογαριασμούς αλλά και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια και τις τραπεζικές θυρίδες. Αμέσως μετά την έκδοση εντολής ελέγχου, αποστέλλεται αυτόματα αίτημα για άνοιγμα τραπεζικού απορρήτου, με αποτέλεσμα σε μόλις δύο ημέρες να συλλέγονται στοιχεία των τελευταίων πέντε ετών.

Στόχος: Ανίχνευση Αδικαιολόγητης Αύξησης Περιουσίας

  • Στο μικροσκόπιο μπαίνουν φορολογούμενοι υπό υπόνοια φοροδιαφυγής, με τις περιπτώσεις αδικαιολόγητης προσαύξησης περιουσίας να αντιμετωπίζονται με φορολογία 33%.
  • Τα δεδομένα >διασταυρώνονται με τις φορολογικές δηλώσεις, προκειμένου να εξακριβωθεί η νομιμότητα της κινητής περιουσίας και των καταναλωτικών δαπανών.
  • Η έγκριση άρσης του τραπεζικού απορρήτου απαιτεί τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του υπό έλεγχο φορολογούμενου ή νομικού προσώπου.

Η Διαδικασία Υλοποίησης του BANCAPP

  • Μόλις εκδοθεί η εντολή ελέγχου, το αίτημα προωθείται αυτόματα μέσω ηλεκτρονικού κόμβου στα πιστωτικά και χρηματοοικονομικά ιδρύματα.
  • Οι τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα οφείλουν να απαντούν εντός δύο εργάσιμων ημερών, εκτός εάν ο έλεγχος καλύπτει περίοδο άνω των πέντε ετών, οπότε δίνεται προθεσμία πέντε ημερών.
  • Όλα τα ανταλλασσόμενα δεδομένα κρυπτογραφούνται, διασφαλίζοντας την προστασία προσωπικών στοιχείων και την εμπιστευτικότητα.

Ποιοι Φορείς Συμμετέχουν στον Έλεγχο

Τα πιστωτικά ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένων των υποκαταστημάτων αλλοδαπών τραπεζών, ιδρύματα πληρωμών και ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος που λειτουργούν εντός Ελλάδας, καλούνται να παρέχουν ολοκληρωμένες αναφορές. Οι αναφορές αυτές περιλαμβάνουν καταθέσεις, χορηγήσεις δανείων, επενδυτικούς λογαριασμούς (μετοχές, ομόλογα, αμοιβαία κεφάλαια), πιστωτικές κάρτες, τραπεζικές θυρίδες και ψηφιακά πορτοφόλια.

δειτε ακομα

δειτε ακομα