Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις παραμένουν τεταμένες ενώ σημαντικές διεθνείς εξελίξεις επηρεάζουν την ελληνική πολιτική και οικονομία.
Ελληνοτουρκικές σχέσεις σε αδιέξοδο
Η συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν στη Χάγη άφησε ανοιχτό το ζήτημα της αναβολής του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας. Παρά τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, η πραγματικότητα υποδηλώνει ότι το Συμβούλιο δε θα πραγματοποιηθεί πριν το φθινόπωρο. Κομβικό ρόλο παίζει το παράνομο τουρκολυβικό μνημόνιο, το οποίο βαραίνει τις διμερείς σχέσεις και αναμένεται να αποτελέσει σημείο πίεσης στην ΕΕ.
Στήριξη από την Ευρωπαϊκή Ένωση στον αγώνα της Ελλάδας
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εντείνει τις παρασκηνιακές επαφές ενόψει Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ώστε να μην αναγνωριστεί το τουρκο-λιβυκό μνημόνιο από την ΕΕ. Παράλληλα, φέρνει στην ευρωπαϊκή ατζέντα την αύξηση των προσφυγικών ροών από τη Λιβύη, συντονίζοντας τις κινήσεις με την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και άλλους Ευρωπαίους ηγέτες.
Εσωκομματικές εντάσεις στο κυβερνών κόμμα
Αύξηση των εσωκομματικών τριβών μέσα στη Νέα Δημοκρατία, ιδίως γύρω από τον Υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη, που δέχεται κριτική ακόμα και από βουλευτές όπως ο Ευριπίδης Στυλιανίδης και τον Αντώνη Σαμαρά. Παρόλα αυτά, ο πρωθυπουργός εξακολουθεί να στηρίζει τον Γεραπετρίτη, διασφαλίζοντας σταθερότητα στο υπουργικό σχήμα.
Στη διεθνή σκηνή για την υγεία και ευημερία
Ο πρωθυπουργός από τη Χάγη, κατευθύνθηκε στις Βρυξέλλες για τη Σύνοδο Κορυφής Υγείας, όπου ανακοίνωσε σημαντική δωρεά 5 εκατομμυρίων ευρώ στη συμμαχία εμβολίων GAVI. Η δωρεά αυτή θα συμβάλλει στην ανοσοποίηση επιπλέον 500 εκατομμυρίων παιδιών παγκοσμίως, προστατεύοντας από εκατοντάδες επιδημίες και ενισχύοντας την παγκόσμια υγειονομική ασφάλεια.
Μεγάλη δικογραφία για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Περίπου 3.000 σελίδες δικογραφίας διαβιβάστηκαν στη Βουλή για υποθέσεις που αφορούν τον ΟΠΕΚΕΠΕ, περιλαμβάνοντας απομαγνητοφωνήσεις τηλεφωνικών συνομιλιών και εμπλέκοντας πάνω από 10 βουλευτές. Η ελληνική κυβέρνηση επιμένει στην πλήρη εξυγίανση του οργανισμού, θέτοντας το ζήτημα σε προτεραιότητα.
Συνεργασία Leroy Merlin και οικογένειας Δασκαλαντωνάκη στο εμπορικό κέντρο Ρέντη
Η SGB Α.Ε., διαχειρίστρια των Leroy Merlin, και η οικογένεια Δασκαλαντωνάκη ενώνουν δυνάμεις σε ακίνητο 20 στρεμμάτων με επιφάνειες πάνω από 20.000 τ.μ. Το εμπορικό συγκρότημα στον Ρέντη, με πολλαπλές εισόδους επί των οδών Πειραιώς, Φλέμιγκ και Νέας Φαλήρου, ενισχύει τη λιανική αγορά στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας.
Επανεκκίνηση έργου οδικών αξόνων στη Δυτική Ελλάδα
Η Aktor ξεκίνησε ξανά το έργο σύνδεσης Λευκάδας – Ακτίου και Δυτικού Άξονα, με στόχο την ολοκλήρωση του όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Το έργο θα βελτιώσει σημαντικά την πρόσβαση στη Λευκάδα, περιλαμβάνοντας δύο νέες οδικές συνδέσεις συνολικού μήκους 16 χιλιομέτρων.
Νομοθετική παρέμβαση για εκσυγχρονισμό ανελκυστήρων
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, προωθεί νομοσχέδιο για την καταγραφή και πιστοποίηση ανελκυστήρων σε όλη την Ελλάδα. Με υποχρεωτική δήλωση έως 30 Νοεμβρίου, στόχος είναι η ασφάλεια εκατοντάδων χιλιάδων ανελκυστήρων, πολλοί εκ των οποίων είναι παλιοί και ακατάλληλοι.
Η Alpha Real Estate Services αναλαμβάνει τη διαχείριση δημόσιων ακινήτων
Η εταιρεία της Alpha Bank, Alpha Real Estate Services, αναδεικνύεται βασικός παίκτης στη διαχείριση περίπου 6.000 από τα 70.000 ακίνητα της ΕΤΑΔ, με σχέδια αξιοποίησης 1.000 σημαντικών ακινήτων. Παράλληλα, έχει υποβάλει προτάσεις και για νέα διαχειριστικά έργα σε υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς, σηματοδοτώντας την αλλαγή στην αξιοποίηση ακίνητων του δημοσίου.
Το μέλλον του ακινήτου Κτήματος Καμπά και η Dimand
Η Dimand, μετά την εξαγορά του Κτήματος Καμπά από τη Reds του ομίλου Ελλάκτωρ, προσανατολίζεται στη δημιουργία των γραφείων μεγάλης δημόσιας εταιρείας στα ανατολικά προάστια της Αθήνας. Αν προχωρήσει το σχέδιο, θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην αγορά ακινήτων της περιοχής.
Νέες παραγγελίες πλοίων από την Latsco Shipping
Ο Έλληνας εφοπλιστής Πάρης Κασιδόκωστας επεκτείνει τον στόλο της Latsco Shipping με δύο νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 62 εκατομμυρίων δολαρίων. Η εταιρεία διαθέτει ήδη στόλο 32 πλοίων και συνεχίζει εντατικά τις επενδύσεις της, με προγραμματισμένες παραδόσεις πλοίων έως το 2027, ενισχύοντας τη θέση της παγκοσμίως στον ναυτιλιακό τομέα.