Από τις 15 Ιουλίου, μια νέα εποχή στην υγειονομική εξυπηρέτηση ξεκινά με τη λειτουργία της ενιαίας γραμμής επικοινωνίας «1566» που υπόσχεται να φέρει την εξελιγμένη ψηφιακή διαχείριση ραντεβού και υπηρεσιών Υγείας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Ενοποιημένη και φιλική προς τον πολίτη υπηρεσία Υγείας μέσω της γραμμής 1566
Η νέα πολυκαναλική γραμμή 1566 θα λειτουργεί ως κεντρικό σημείο πρόσβασης για όλους τους πολίτες, προσφέροντας άμεση, δωρεάν και αποτελεσματική υποστήριξη για:
Με τη στήριξη τεχνητής νοημοσύνης και εξειδικευμένου προσωπικού, η υπηρεσία 1566 θα εξαλείψει την ανάγκη πολλαπλών τηλεφωνικών γραμμών, απλοποιώντας τη διαδικασία και αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας των πολιτών με το σύστημα Υγείας.
Νέο ψηφιακό οικοσύστημα στο Εθνικό Σύστημα Υγείας έως το 2026
Το έργο, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχει προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 27 εκατομμύρια ευρώ και υλοποιείται από κοινοπραξία κορυφαίων εταιρειών τεχνολογίας. Αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τις 30 Ιουνίου 2026, μεταμορφώνοντας την ψηφιακή εμπειρία των πολιτών στην Υγεία και διασφαλίζοντας τη διαρκή αναβάθμιση μέσω μελλοντικών διαγωνισμών συντήρησης και εξέλιξης.
Παράλληλα με την καινοτομία στην εξυπηρέτηση, εξελίσσεται η ιατροτεχνολογική αναβάθμιση του ΕΣΥ με νέες επενδύσεις σε εγκαταστάσεις και κορυφαίο ιατρικό εξοπλισμό, ενισχύοντας την ποιότητα των νοσοκομειακών υπηρεσιών και την προσβασιμότητα.
Μείωση χρόνου αναμονής και βελτίωση υποδομών υγείας
Η εισαγωγή τεχνολογικών λύσεων όπως το σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης ασθενούς στα ΤΕΠ συνδυάζεται με μέτρα μείωσης του χρόνου αναμονής στα επείγοντα, που ήδη σε μεγάλα νοσοκομεία έχει περιοριστεί σημαντικά. Ο πολίτης θα μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τον χρόνο αναμονής μέσω του MyHealth app, επιλέγοντας το κατάλληλο νοσοκομείο βάσει των προσωπικών του αναγκών.
Προώθηση και ενίσχυση των υπηρεσιών Οικογενειακού Ιατρού και προσλήψεων
Σημαντική πρόοδος έχει καταγραφεί στον θεσμό του Οικογενειακού Ιατρού με αύξηση των εγγεγραμμένων πολιτών από 500.000 σε 5.500.000, ενώ συνεχίζονται και οι προκηρύξεις θέσεων για γιατρούς και νοσηλευτές με υψηλή κάλυψη. Παρά ταύτα, εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως οι παθολόγοι, και το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού.
Διαφάνεια και αξιοπιστία στις υποδομές Υγείας
Ο υπουργός Υγείας τόνισε την προσεκτική διαχείριση των πόρων και των αναθέσεων, με αυστηρούς ελέγχους και νομιμοποιητικές διαδικασίες που εφαρμόζονται εδώ και δεκαετίες, διασφαλίζοντας την αξιοπιστία και διαφάνεια στο σύστημα. Παράδειγμα αποτελεί η εξέταση των απευθείας αναθέσεων στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, όπου τίθενται ξεκάθαρα τα δεδομένα και η νομική κάλυψη των ενεργειών.
Η δημιουργία και η λειτουργία της γραμμής «1566» σηματοδοτούν αποφασιστικά βήματα προς την ψηφιακή και ανθρωποκεντρική Υγεία στην Ελλάδα,** ενισχύοντας σημαντικά την καθημερινή επαφή και υποστήριξη των πολιτών με τις υπηρεσίες Υγείας, μέσα από ένα σύμπλεγμα καινοτομίας, τεχνολογίας και κοινωνικής ευαισθησίας.