Τέλος στις φωτοαντίγραφα ταυτότητας για τις συναλλαγές με το Δημόσιο

Τέλος στην ταλαιπωρία για τους πολίτες: πώς πλέον το Δημόσιο παίρνει αυτόματα το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας.

Ψηφιακή αναβάθμιση στις συναλλαγές με το Δημόσιο

Μια σημαντική αλλαγή φέρνει νέα εγκύκλιος από τον γενικό γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο, η οποία καταργεί την ανάγκη κατάθεσης φωτοαντιγράφου δελτίου ταυτότητας στις συναλλαγές των πολιτών με το δημόσιο. Πλέον, το αντίγραφο ταυτότητας θα αντλείται απευθείας από μία ηλεκτρονική υπηρεσία, καθιστώντας τη διαδικασία πιο γρήγορη και ασφαλή.

Πώς αντλείται το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας

Οι αρμόδιοι υπάλληλοι εισάγουν στην ειδική πλατφόρμα τα εξής στοιχεία για να ανακτήσουν το ψηφιακό αντίγραφο:

  • Τα τρία πρώτα γράμματα του ονόματος, επωνύμου και πατρωνύμου του πολίτη, καθώς και το έτος γέννησης.
  • Τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας.
  • Τον 6ψήφιο κωδικό διοικητικής διαδικασίας από το Μητρώο ΜΙΤΟΣ ή τον τίτλο της διαδικασίας.
  • Τον αριθμό πρωτοκόλλου και την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος.

Τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού αντιγράφου

  • Το ψηφιακό αντίγραφο έχει ισχύ πρωτοτύπου όταν διακινείται ηλεκτρονικά, χωρίς ανάγκη πρόσθετης υπογραφής.
  • Είναι αποδεκτό και σε έντυπη μορφή χωρίς επικύρωση, αν εκτυπωθεί.

Κανόνες και εξαιρέσεις στην ψηφιακή αναζήτηση ταυτότητας

Η αναζήτηση ηλεκτρονικού αντιγράφου γίνεται πλέον αυτεπάγγελτα με την υπηρεσία «Ψηφιακό αντίγραφο δελτίου ταυτότητας», εκτός σε ειδικές περιπτώσεις όπως:

  • Λανθασμένα ή ελλιπή στοιχεία στην ταυτότητα, όπου ο φορέας μπορεί να ζητήσει αντίγραφο από το Gov.gr wallet εφόσον ο πολίτης διαθέτει την εφαρμογή και το αποστείλει.
  • Όταν πρόκειται για παλαιού μορφοτύπου ταυτότητα (εκδόθηκε πριν τις 27.09.2023), οπότε απαιτείται φωτοαντίγραφο.
  • Για νέου μορφοτύπου ταυτότητα (μετά τις 27.09.2023), αν δεν μπορεί να εκδοθεί ψηφιακό αντίγραφο, ο αρμόδιος υπάλληλος διακόπτει τη διαδικασία και ζητά υποστήριξη μέσω της εφαρμογής.

δειτε ακομα

δειτε ακομα