Η Υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη επιμένει στην εφαρμογή του νόμου για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, υπογραμμίζοντας τη σημασία της για τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου.
Αμετακίνητη στάση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Καμία αλλαγή δεν πρόκειται να γίνει στον νόμο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όπως ξεκαθάρισε η Υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη στη διάρκεια της τρίωρης συνάντησής της με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος. Οι εκπρόσωποι των δασκάλων επανέφεραν με ένταση τα ζητήματα της αξιολόγησης και των πειθαρχικών διαδικασιών, όμως η υπουργός υπογράμμισε ότι η αξιολόγηση αποτελεί κεντρική κυβερνητική επιλογή και έχει ως στόχο την ενδυνάμωση της δημόσιας εκπαίδευσης, όχι την τιμωρία.
Βελτιώσεις στη διαδικασία χωρίς αλλοιώσεις του νόμου
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εξετάζει μόνο γραφειοκρατικές βελτιώσεις στη διαδικασία, βασισμένες σε εισηγήσεις από στελέχη της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με την κα Ζαχαράκη, παρά τις δυσκολίες της πολυετούς κρίσης, έχουν επιτευχθεί σημαντικά βήματα για τη στήριξη της δημόσιας παιδείας, με σταθερό προσανατολισμό στην ποιότητα και τη σταθερότητα των σχολείων.
Διορισμοί και νέο προσωπικό στην εκπαίδευση
Η Υπουργός υπενθύμισε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 38.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, ενισχύοντας το δημόσιο σχολείο. Εγγυήθηκε επίσης τη δέσμευση για 10.000 νέους διορισμούς μέσα στο καλοκαίρι, με ιδιαίτερη προσοχή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και δίκαιη κατανομή των θέσεων.
Εφαρμογή και βελτιώσεις στην πρόσληψη αναπληρωτών
Η κυβέρνηση υλοποιεί εγκαίρως την πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών, πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, εξασφαλίζοντας ομαλή λειτουργία των σχολείων. Επίσης, υπάρχει σχέδιο μείωσης του διαστήματος μεταξύ πρώτης και δεύτερης φάσης πρόσληψης για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών.
Διορισμοί και σταθερότητα στην Ειδική Αγωγή
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην Ειδική Αγωγή, όπου οι διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ συνεχίζονται, προσφέροντας σταθερότητα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Η κα Ζαχαράκη αναφέρθηκε στην πρωτοφανή υλοποίηση διορισμών στην Ειδική Αγωγή όταν υπηρέτησε ως Υφυπουργός Παιδείας, υποσχόμενη ότι αυτή η πολιτική θα συνεχιστεί.
Μείωση γραφειοκρατίας και ενίσχυση επιμόρφωσης
Σε σειρά επαφών με διευθυντές και περιφερειακούς διευθυντές, η Υπουργός κατέγραψε αιτήματα για τη μείωση της γραφειοκρατίας και τη βελτίωση της καθημερινότητας στα σχολεία. Παράλληλα, ανακοίνωσε τη δημιουργία μόνιμου μηχανισμού επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, βασισμένου στις ανάγκες και προτάσεις των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Η επόμενη συνάντηση της Υπουργού θα είναι με τα μέλη της ΟΛΜΕ, συνεχίζοντας τον διάλογο για την πορεία της δημόσιας εκπαίδευσης και τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις.