Ο Χρίστος Δήμας ανακοινώνει υποδομές ανθεκτικές στην κλιματική κρίση και βιώσιμες για την κοινωνία

Η Ελλάδα επενδύει σε ανθεκτικές και βιώσιμες υποδομές που ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της κλιματικής κρίσης, με στόχο την προστασία της κοινωνίας και της οικονομίας.

Ανθεκτικές υποδομές και αποκατάσταση μετά τις φυσικές καταστροφές

Ο Χρίστος Δήμας, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε στο 13ο αναπτυξιακό συνέδριο RGC 2025, ότι η κατασκευή έργων που αντέχουν σε ακραία καιρικά φαινόμενα είναι πρωταρχικός στόχος. Επισήμανε πως ακόμα και σχετικά πρόσφατα έργα παρουσίασαν προβλήματα κατά τη διάρκεια έντονων πλημμύρων. Παράλληλα, υπογράμμισε την πρόσφατη υπογραφή συμβάσεων για την πλήρη αποκατάσταση των σιδηροδρομικών δικτύων, ειδικά της βασικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη, καθώς και σημαντικών οδικών και αντιπλημμυρικών έργων στην Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα, με προϋπολογισμό πάνω από 1,35 δισ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου 600 εκατ. ευρώ προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στρατηγική διαχείριση υδάτινων πόρων και μεγάλα αρδευτικά έργα

Η διαχείριση των υδάτινων πόρων αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα της κυβέρνησης, όπως τόνισε ο υπουργός. Παρότι δεν είναι άμεση αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το υπουργείο έχει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία μεγάλων έργων όπως φράγματα, αρδευτικά δίκτυα και αντιπλημμυρικές υποδομές. Ήδη έχουν υπογραφεί συμβάσεις για έργα σε Κρήτη και Κορινθία, ενώ το συνολικό ύψος των αρδευτικών έργων αγγίζει τα τρία δισεκατομμύρια ευρώ. Στόχος είναι η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και παραγωγής μέσω της λειτουργικότητας των υποδομών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Οδικά έργα και νέα σιδηροδρομική γραμμή

Σε ό,τι αφορά τον αυτοκινητόδρομο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο κ. Δήμας ανακοίνωσε ότι το έργο βρίσκεται στους σχεδιασμούς του υπουργείου, με αναμονή της παράδοσης των πρώτων 65 χιλιομέτρων του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου για περαιτέρω συζητήσεις και σχεδιασμούς σε συνεργασία με την ‘Ολυμπία Οδό’ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Παράλληλα, αναπτύσσονται έργα για την νέα σιδηροδρομική γραμμή προς Πάτρα, απευθείας σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και δρόμος που συνδέει τα Καλάβρυτα με τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Κορίνθου. Η υλοποίηση αυτών των υποδομών γίνεται σε στενή συνεργασία με την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τους δήμους και συναρμόδια υπουργεία, λαμβάνοντας υπόψη τις απαλλοτριώσεις, τη χάραξη και τις συμφωνίες με τις τοπικές αρχές.

Διαχείριση και προγραμματισμός έργων με βιώσιμη προσέγγιση

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι κάθε έργο απαιτεί συγκεκριμένο χρόνο και συντονισμό για να υλοποιηθεί, διασφαλίζοντας λειτουργικές και βιώσιμες υποδομές. Η κυβέρνηση δίνει έμφαση στη σταδιακή και μεθοδική προώθηση όλων των έργων, ώστε να επιτευχθεί η ανάπτυξη που θα στηρίξει την κοινωνία και την τοπική οικονομία.

δειτε ακομα

δειτε ακομα