Γιατί τα παιδιά δυσκολεύονται στο σχολείο; Ειδική εκπαιδευτικός εξηγεί τις μαθησιακές δυσκολίες

Η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών απαιτεί όχι μόνο εξειδίκευση, αλλά και κατανόηση της μοναδικότητας κάθε παιδιού.

Η εμπειρία της Ασημίνας Μαυροειδή στην αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών

Η Ασημίνα Μαυροειδή είναι εξειδικευμένη εκπαιδευτικός με πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας στην υποστήριξη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Μέσα από την πολυετή της πορεία, έχει δημιουργήσει προσαρμοσμένες εκπαιδευτικές μεθόδους και αναπτύξει εκπαιδευτικό υλικό που εφαρμόζεται ευρέως από εκπαιδευτικούς και θεραπευτές πανελλαδικά.

Αύξηση των μαθησιακών δυσκολιών και σύγχρονες προκλήσεις στα σχολεία

Στη συνέντευξή της στο Newsbeast, η κ. Μαυροειδή εξετάζει τους λόγους για τους οποίους έχουν αυξηθεί οι μαθησιακές δυσκολίες στα ελληνικά σχολεία. Αναδεικνύει πως οι υπερβολικές απαιτήσεις της διδακτέας ύλης και το συνεχώς αυξανόμενο άγχος που μεταφέρεται στα παιδιά, ακόμα και από το Δημοτικό, δημιουργούν έντονα εμπόδια στη μάθησή τους.

Σημειώνει ότι συχνά η ευθύνη δεν ανήκει ούτε στα ίδια τα παιδιά, ούτε στους γονείς, αλλά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν λαμβάνει υπόψη τη διαφορετικότητα του μαθητικού πληθυσμού.

Τα πρώιμα σημάδια και η σημασία της έγκαιρης παρέμβασης

Η Ασημίνα επισημαίνει τα πρώιμα σημάδια μαθησιακών δυσκολιών, τα οποία είναι κρίσιμα για την αποτελεσματική παρέμβαση. Υπογραμμίζει πως η έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην ανάπτυξη και αυτοπεποίθηση του παιδιού.

Γιατί το μάθημα της Ιστορίας δυσκολεύει τους μαθητές;

Μια σημαντική παρατήρηση αφορά το μάθημα της Ιστορίας: δεν είναι τόσο η ίδια η ύλη που προκαλεί δυσκολίες, αλλά ο τρόπος διδασκαλίας της. Η μέθοδος με την οποία παρουσιάζονται τα ιστορικά γεγονότα συχνά δεν ευνοεί την εύκολη κατανόηση και απομνημόνευσή τους για τα παιδιά με μαθησιακές προκλήσεις.

Η «Μεθοδολογία Μαυροειδή» και η φιλοσοφία πίσω από την εκπαιδευτική προσέγγιση

Η Μεθοδολογία Μαυροειδή έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μάθηση. Η προσέγγιση αυτή συνδυάζει απλές, βιωματικές τεχνικές που ενθαρρύνουν το παιδί να ξεπεράσει τα εμπόδια, αποφεύγοντας τις ετικέτες και το φόβο που συχνά παγιδεύουν και περιορίζουν την πρόοδό τους.

Σχολικά βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό φιλικό προς όλους

Η κ. Μαυροειδή τονίζει το σημαντικό ζήτημα της προσαρμογής των σχολικών βιβλίων. Τα περισσότερα σχολικά εγχειρίδια δεν είναι γραμμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι προσβάσιμα και φιλικά προς παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, γεγονός που επιδεινώνει το πρόβλημα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Διαχείριση καθυστερήσεων στη γνωμάτευση από το ΚΕΔΑΣΥ

Για τους γονείς που ανησυχούν όταν υπάρχει καθυστέρηση στη γνωμάτευση από το ΚΕΔΑΣΥ, η Ασημίνα προτείνει συγκεκριμένα βήματα και στρατηγικές ώστε το παιδί να μην παραμείνει πίσω, διατηρώντας την ενεργή συμμετοχή στη μάθηση και στην καθημερινή εκπαιδευτική του ζωή.

Η αξία της σεβαστικής και εξατομικευμένης προσέγγισης στη μάθηση

Η φιλοσοφία που πρεσβεύει η Ασημίνα Μαυροειδή βασίζεται στον σεβασμό για το παιδί, την κατανόηση των εξατομικευμένων αναγκών του και την πίστη ότι με κατάλληλη υποστήριξη κάθε μαθησιακή δυσκολία μπορεί να ξεπεραστεί. Πρόκειται για ένα μήνυμα ελπίδας και εξέλιξης στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Ανακαλύψτε περισσότερα από την Ασημίνα Μαυροειδή στο στούντιο του Newsbeast μέσα από τη συνέντευξη που ακολουθεί.

δειτε ακομα

δειτε ακομα