Η Σοφία Φιλιππίδου: “Νιώθουν χαρά όταν νομίζουν ότι με εκμεταλλεύονται”

Η Σοφία Φιλιππίδου, μια καλλιτέχνις που πάντα εκπλήσσει, μας μιλά για το πρώτο της θεατρικό έργο, «Συγγνώμη Κύριε Μπέκετ».

Η Σοφία Φιλιππίδου και η «Τ3χνη»

Μετά την επιτυχία των «Ευτυχισμένων ημερών» του Μπέκετ στο «Μαγαζάκι της τ3χνης», η Σοφία Φιλιππίδου παρουσιάζει το παρθενικό της θεατρικό έργο, «Συγγνώμη Κύριε Μπέκετ». Το έργο κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις Εκδόσεις οδός Πανός, και με αυτή την αφορμή, είχαμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τη δημιουργό.

Στη συνέντευξη στο Newsbeast, η Σοφία Φιλιππίδου εξηγεί τι την ώθησε να γράψει το έργο, πώς βίωσε τη διαδικασία της συγγραφής, και γιατί το 2010, εν μέσω οικονομικής κρίσης, πήρε το ρίσκο να απομακρυνθεί από τα μεγάλα θέατρα.

Η έλξη προς το θέατρο του Παραλόγου

Η Σοφία Φιλιππίδου αποκαλύπτει πως δεν ήταν έμπνευση, αλλά μια «ακατανίκητη έλξη» για το θέατρο του Παραλόγου και τον κόσμο του Μπέκετ. Η ερημιά των «Ευτυχισμένων ημερών», η απελπισία, η έννοια του «τίποτα», η «παγίδα» του αναμενόμενου στον «Περιμένοντας τον Γκοντό», η αγάπη και ο θαυμασμός της για τον Μπέκετ, σε συνδυασμό με την επιθυμία της να γράψει θέατρο, οδήγησαν στη δημιουργία του «Συγγνώμη Κύριε Μπέκετ». Πίστεψε πως μετά την έκδοση των βιβλίων της, ειδικά της ποιητικής συλλογής «ΣΑΡΑΝΤΑ ΠΟΙΗΜΑ», ήταν έτοιμη για αυτό το «άλμα».

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Η συγγραφή ως διαδικασία

Η συγγραφή ενός θεατρικού έργου περιγράφεται ως «μεγάλο βάσανο αλλά και μεγάλη δημιουργική χαρά». Η Σοφία Φιλιππίδου τονίζει ότι δεν ήταν ποτέ μια «καθαρή» επαγγελματίας ηθοποιός, καθώς την ενδιέφερε περισσότερο η έκφραση και η επικοινωνία, η ανεξαρτησία και η ελευθερία. Αν και γεννημένη καλλιτέχνις με ενδιαφέρον για όλες τις μορφές τέχνης, δηλώνει ότι δεν της αρέσει να «πουλάει» τη δουλειά της.

Η ελευθερία της συγγραφής

Στη συγγραφή, η Σοφία Φιλιππίδου βιώνει μια ελευθερία που ως ηθοποιός δεν είχε πάντα. Ο ηθοποιός είναι «δεμένος στο άρμα της παράστασης», ενώ ο συγγραφέας δημιουργεί κόσμους, χαρακτήρες, και «παραμύθια». Μιλά μέσα από τη γλώσσα της ποίησης, της φαντασίας και του ονείρου, κάνοντας σάτιρα, χιούμορ και ανατροπές. Παρόλο που είναι επίπονο, θεωρεί τη συγγραφή «χίλιες φορές πιο απελευθερωτικό».

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Το ρίσκο του 2010

Η απόφαση του 2010 να απομακρυνθεί από τα μεγάλα θέατρα, ειδικά με την έναρξη της οικονομικής κρίσης, ήταν «μεγάλο ρίσκο», αλλά και «κίνηση σωτηρίας». Το αθηναϊκό θέατρο, που την ανέδειξε, γινόταν όλο και πιο «απαιτητικό», και ο ανταγωνισμός σκληρότερος. Για να αποφύγει τη μελαγχολία και την κατάθλιψη, και να ακολουθήσει το προσωπικό της όραμα για ένα ελεύθερο θέατρο, πήρε τα πράγματα στα χέρια της. Άνοιξε έναν χώρο 60 θέσεων και παρουσίασε έργο που διάλεξε μόνη της. Θεωρεί αυτή την κίνηση έναν από τους «άθλους» της ζωής της, που της έδωσε τη δυνατότητα να κατανοήσει την περιφέρεια του κέντρου και τα προβλήματα των μικρών θεατρικών χώρων.

Τι είναι το θέατρο για τη Σοφία Φιλιππίδου

Το θέατρο είναι για τη Σοφία Φιλιππίδου:

  • Έκφραση και επικοινωνία
  • Χώρος μαγείας και θαυμάτων
  • Τόπος μυστηρίων και αλχημιστικό καζάνι
  • Ναός, χώρος τελετουργίας, θεραπευτήριο ψυχών
  • Ερωτική συνεύρεση ιδεών και χαρακτήρων
  • Χώρος αυτογνωσίας και θεραπείας της ψυχής
  • Αλάνα για παιχνίδι
  • Τσίρκο και μαγικό κουτί

Ωστόσο, αναγνωρίζει και την αρνητική του πλευρά: ρινγκ, χώρος ανταγωνισμού, κακίας, φθόνου, ναρκισσισμού, ψεμάτων και πισώπλατων χτυπημάτων. Παρά ταύτα, πιστεύει στη «θεϊκή έμπνευση» και την αληθινή επικοινωνία με το κοινό, κάτι που συγκρίνει μόνο με την ποίηση.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Λίγα λόγια για την παράσταση «Συγγνώμη Κύριε Μπέκετ»

Στην παράσταση «Συγγνώμη Κύριε Μπέκετ», η Σοφία Φιλιππίδου συνδυάζει ποίηση, σάτιρα, παιχνίδι και όνειρο. Το έργο της ομάδας «τ3χνη» χαρακτηρίζεται από ανατροπές, εκπλήξεις και εξωφρενικές υπαρξιακές εξομολογήσεις, με στοιχεία σουρεαλισμού και θεάτρου του Παραλόγου. Πρόκειται για μια κατάδυση στο υποσυνείδητο, ένα ταξίδι στον λαβύρινθο της ζωής και της αυτογνωσίας, και μια ανάδυση στον κόσμο της τέχνης και του θεάτρου.

Συντελεστές:

  • Σκηνοθεσία / Κοστούμια / Καλλιτεχνική επιμέλεια: Σοφία Φιλιππίδου
  • Μουσική: Μιχαήλ-Εφραίμ Τσουμπός, Σάββας Παριανός
  • Σκηνικά / Αφίσα: Κώστας Φωτόπουλος
  • Επικοινωνία: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας
  • Νομική σύμβουλος: Μαίρη Φραγκιαδάκη
  • Παραγωγή «Τ3χνη»

Παίζουν:

  • Σπύρος Δούρος
  • Μάριος Καλογεράκης
  • Παναγιώτης Καλούδης
  • Βέρα Κανελλοπούλου
  • Αποστόλης Κεπεσίδης
  • Κωνσταντίνα Λαμπροπούλου
  • Λάμπρος Πρέντζας
  • Ασημένη Τούντα
  • Ειρήνη Τσώλη
  • Ευτυχία Φραντζεσκάκη
  • Νίνα Φωτιάδου

Πληροφορίες Παράστασης:

  • Τοποθεσία: «Μαγαζάκι της τ3χνης», Ν. Νοταρά 60, Αθήνα
  • Παραστάσεις: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, στις 21.00
  • Διάρκεια παράστασης: 90’
  • Είσοδος: Ελεύθερη είσοδος με προαιρετική συνεισφορά
  • Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, είναι απαραίτητη η κράτηση στο [email protected]

δειτε ακομα

δειτε ακομα