Η υπόσχεση για streaming χωρίς διαφημίσεις ξεθωριάζει, καθώς το μοντέλο της παραδοσιακής τηλεόρασης επιστρέφει δυναμικά.
Κάποτε, η ιδέα του streaming έφερνε στο μυαλό μια ελευθερία από ενοχλητικές διακοπές – όχι διαφημίσεις, όχι αναμονή, όχι τα «κουτάκια» της παλιάς τηλεόρασης. Fast forward στο 2025, και αυτή η ονειρική εικόνα μοιάζει πια μια μακρινή ανάμνηση για πολλούς λάτρεις της τηλεόρασης.
Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα από την αναγνωρισμένη εταιρεία μετρήσεων Nielsen, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα εντυπωσιακό 72,4% της συνολικής τηλεθέασης προήλθε από πλατφόρμες που υποστηρίζονται από διαφημίσεις. Αντίθετα, μόλις το 27,6% της τηλεθέασης στις ΗΠΑ ήταν απαλλαγμένο από διαφημιστικά μηνύματα. Αυτή η σαφής μεταστροφή φέρνει τις υπηρεσίες streaming ολοένα και πιο κοντά στο κλασικό μοντέλο της παραδοσιακής τηλεόρασης, όπου οι διαφημίσεις κυριαρχούν και οι μεγάλες εταιρείες αποκομίζουν σημαντικά κέρδη.
Η δημοσίευση αυτών των στοιχείων έρχεται λίγες εβδομάδες πριν από τις ετήσιες παρουσιάσεις (“Upfronts”) των μεγάλων εταιρειών μέσων ενημέρωσης προς τους διαφημιστές. Σε αυτές τις εκδηλώσεις, οι εταιρείες αυτές προωθούν έντονα την αύξηση των διαφημιστικών εσόδων στις ψηφιακές τους πλατφόρμες.
Όπως επισημαίνει το έγκυρο δημοσίευμα του The Hollywood Reporter, το streaming κατέχει πλέον τη μερίδα του λέοντος στην αμερικανική τηλεθέαση. Παρότι οι παραδοσιακοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί και τα καλωδιακά δίκτυα έχουν ακόμα ισχυρή παρουσία, το streaming έχει πλέον και το μεγαλύτερο μερίδιο της διαφημιζόμενης τηλεθέασης. Αυτό είναι λογικό, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία του προγράμματος στην παραδοσιακή τηλεόραση συνοδεύεται από διαφημίσεις, ενώ οι πλατφόρμες streaming προσφέρουν συχνά, αν και όχι πια αποκλειστικά, την επιλογή χωρίς διαφημίσεις.
Συνολικά, το streaming αντιπροσώπευσε κατά μέσο όρο το 43,3% της συνολικής τηλεοπτικής χρήσης κατά το πρώτο τρίμηνο. Αυτό σημαίνει ότι η πλειονότητα αυτής της streaming τηλεθέασης (περίπου το 70%) περιείχε διαφημίσεις.
Η καλωδιακή τηλεόραση συνέβαλε στο 28,9% της διαφημιζόμενης τηλεθέασης από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, ενώ οι ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές ακολούθησαν στενά με 28,7%.
Η Nielsen σκοπεύει να δημοσιεύει την έκθεση Ad Supported Gauge ανά τρίμηνο, με την επόμενη έκδοση να αναμένεται περίπου ένα μήνα πριν την έναρξη της τηλεοπτικής σεζόν 2025-26, προσφέροντας περαιτέρω πληροφορίες για την εξέλιξη της τηλεθέασης σε streaming, καλωδιακά και ραδιοτηλεοπτικά κανάλια.