Έρχεται τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων του ΚΟΚ

Τέλος στο «σβήσιμο» των κλήσεων; Η ψηφιακή καταγραφή αλλάζει το τοπίο στις κυρώσεις του ΚΟΚ.

Ψηφιακή καταγραφή παραβάσεων ΚΟΚ: Τέλος στο «σβήσιμο» προστίμων;

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, παρουσίασε στο «Greece’s Transportation and Infrastructure Summit» του Economist το όραμα για ένα σύγχρονο δίκτυο μεταφορών στην Ελλάδα, που θα περιλαμβάνει βελτιωμένους δρόμους, σιδηροδρόμους, λιμάνια και αεροδρόμια. Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε σε σημαντικές εξελίξεις στον τομέα των υποδομών.

Μια από τις πιο αξιοσημείωτες ανακοινώσεις του κ. Δήμα αφορά στην ολοκλήρωση της ψηφιακής καταγραφής των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι η αποτελεσματικότερη είσπραξη των προστίμων. Αυτό υποδηλώνει μια νέα εποχή για την εφαρμογή του ΚΟΚ, με σαφείς επιπτώσεις στην ατιμωρησία και την ενδεχόμενη κατάργηση των πρακτικών «σβησίματος» των κλήσεων.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Οδική Ασφάλεια και Εκσυγχρονισμός

Παράλληλα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έδωσε έμφαση στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Προτεραιότητες αποτελούν:

  • Ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου κυρώσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
  • Η ίδρυση του Εθνικού Παρατηρητήριου Οδικής Ασφάλειας.

Ο κ. Δήμας ανέφερε την επιτυχημένη εφαρμογή πρωτοβουλιών οδικής ασφάλειας στο τμήμα Πάτρα – Πύργος, με σχέδια επέκτασης παρόμοιων δράσεων σε άλλα μεγάλα έργα, όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Αναβάθμιση Αστικών Μεταφορών και Ηλεκτροκίνηση

Σημαντική εξέλιξη αποτελεί η ανανέωση του στόλου των δημόσιων λεωφορείων. Εκατοντάδες νέα οχήματα, με έμφαση στα ηλεκτρικά λεωφορεία, κυκλοφορούν ήδη, ενώ αναμένονται συνολικά 950 νέα οχήματα στην Αθήνα εντός του 2025. Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Δήμας τόνισε τα μετρήσιμα αποτελέσματα των προγραμμάτων προώθησης τα τελευταία δύο χρόνια, όπως το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Η Εικόνα της Ελλάδας: Από την Κρίση στην Ανάπτυξη

Ο κ. Δήμας σκιαγράφησε την πρόοδο της χώρας, υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα έχει αφήσει πίσω της την εποχή της οικονομικής κρίσης και συγκλίνει ταχύτατα με την Ευρώπη. Τόνισε τους δείκτες που επιβεβαιώνουν αυτή την αλλαγή:

  • Η σταθερή απόδοση των ελληνικών ομολόγων, πλέον χαμηλότερη από πολλές ευρωπαϊκές χώρες και τις ΗΠΑ.
  • Ο υψηλός ρυθμός ανάπτυξης της Ελλάδας τα τελευταία έξι χρόνια, ένας από τους υψηλότερους στην ΕΕ.
  • Ρεκόρ μείωσης της ανεργίας, με τη δημιουργία πάνω από 500.000 θέσεων εργασίας.
  • Αύξηση του κατώτατου μισθού από 650 ευρώ σε 880 ευρώ.
  • Ρεκόρ σε επενδύσεις, εξαγωγές, μείωση του δημόσιου χρέους, αύξηση καταθέσεων και δαπανών για έρευνα και ανάπτυξη.
ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Βασικοί Άξονες Έργων και Παρεμβάσεων

Ο κ. Δήμας ανέλυσε τους βασικούς άξονες, με στόχο τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου μεταφορών:

  • Έργα Μεγάλης Κλίμακας: Υπογραφή 8 συμβάσεων αξίας 1,35 δισ. ευρώ για αποκαταστάσεις σε Θεσσαλία και Κεντρική Ελλάδα μετά τις πλημμύρες «Daniel» και «Elias». Υπογραφή σύμβασης για το κύριο υποέργο του ΒΟΑΚ (Χανιά – Ηράκλειο) εντός Μαΐου. Ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος εντός του 2025, με τα πρώτα 65 χιλιόμετρα μέχρι τα τέλη Ιουλίου. Πλήρης ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) (τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία) του χρόνου τέτοια εποχή. Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, με προσθήκη 5 επιπλέον σταθμών έως τον Φεβρουάριο του 2025. Κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Προχώρημα των εργασιών στο νέο αεροδρόμιο Καστελλίου στην Κρήτη, με ποσοστό ολοκλήρωσης άνω του 40%.
  • Αντιπλημμυρική Προστασία και Άρδευση: Επανεκκίνηση του φράγματος στον Ασωπό Κορινθίας. Υπογραφή συμβάσεων για το φράγμα Μπραμιανό στην Κρήτη και άλλα έργα τους επόμενους μήνες.
  • Συντήρηση Υποδομών: Άμεση κατάρτιση μητρώου κρίσιμων υποδομών (γέφυρες, φράγματα, σήραγγες).
ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Μεταρρύθμιση Ελληνικού Σιδηροδρόμου

Εντός Μαΐου κατατίθεται στη Βουλή νέο νομοσχέδιο για τον Σιδηρόδρομο, με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων και την αναβάθμιση του τομέα. Έχει ξεκινήσει η εφαρμογή Σχεδίου Δράσης για την Ασφάλεια και τη Διαλειτουργικότητα των Σιδηροδρόμων, σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχει παρουσιαστεί η Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Σιδηροδρομικού Τομέα, με έναν νέο, ενιαίο δημόσιο φορέα υπεύθυνο για τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής.

Ο κ. Δήμας υπογράμμισε ότι ο εκσυγχρονισμός περιλαμβάνει την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας, την εφαρμογή πρακτικών διαχείρισης από τον ιδιωτικό τομέα, την επανεκπαίδευση του προσωπικού και την αυστηρή επιβολή κυρώσεων όπου απαιτείται.

δειτε ακομα

δειτε ακομα