Σημαντικά βήματα για την ανάταξη της Θεσσαλίας μετά τις θεομηνίες Daniel και Elias.
Συμβάσεις 450 Εκατ. Ευρώ για Αποκατάσταση Σιδηροδρομικού Δικτύου Θεσσαλίας και Στερεάς
Υπεγράφησαν σήμερα, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι συμβάσεις για την υλοποίηση έργων αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας. Οι ζημιές που αποκαθίστανται προκλήθηκαν από τις καταστροφικές θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023. Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται στα 450,12 εκατ. ευρώ, με διάρκεια υλοποίησης 15 μήνες.
Αύριο, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, αναμένεται η υπογραφή συμβάσεων στη Λάρισα για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου. Συνολικά, οι παρεμβάσεις σε σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο θα φτάσουν τα 1,35 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι συμβάσεις υπεγράφησαν παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, από τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη και τους αναδόχους.
Η δέσμη των υπογεγραμμένων συμβάσεων περιλαμβάνει 4 εργολαβίες:
-
Αποκατάσταση διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα. Οι εργασίες περιλαμβάνουν αποκατάσταση υποδομής, επιδομής, σταθεροποίηση πρανών και ενίσχυση ανθεκτικότητας για μελλοντικά καιρικά φαινόμενα.
-
Αποκατάσταση μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας, εστιάζοντας σε υδραυλικά έργα για ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία και αυξημένη ανθεκτικότητα.
-
Αποκατάσταση μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου σε συγκεκριμένα τμήματα (Έξοδος Σ.Σ. Λάρισας – Σ.Σ. Λατομείου, Σ.Σ. Λατομείου – Είσοδος Σ.Σ. Βόλου, δύο θέσεις στον Σ.Σ. Βόλου). Οι εργασίες περιλαμβάνουν αποκαταστάσεις γεφυρών, θωράκιση υποδομής έναντι πλημμυρών και συνοδευτικές υδραυλικές εργασίες.
-
Αποκατάσταση συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από τον Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλο έως τον Σ.Σ. Κραννώνα. Η αποκατάσταση θα βελτιώσει την ασφάλεια και τη χωρητικότητα της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε:
«Η υλοποίηση [των έργων] ξεκινά χωρίς καμία καθυστέρηση, με σφιχτό χρονοδιάγραμμα… με ορίζοντα υλοποίησης 15 μηνών. Με την ολοκλήρωση αυτών των συμβάσεων […] το δίκτυο θα είναι έτοιμο για να υποδεχθεί νέα σύγχρονα τρένα […] σε έναν πλήρως τηλεδιοικούμενο κεντρικό άξονα, Αθήνας – Θεσσαλονίκης».
Οι εκπρόσωποι των αναδόχων εταιρειών, ΜΕΤΚΑ, Άβαξ και Άκτωρ, καθώς και Alstom, εξέφρασαν τη δέσμευσή τους για την άρτια υλοποίηση των έργων, τηρώντας τους συμβατικούς όρους και συμβάλλοντας στην ανάταξη της Θεσσαλίας και την εθνική οικονομία.
Στην τελετή υπογραφής παρευρέθηκαν επίσης βουλευτές και γενικοί γραμματείς από τις πληγείσες περιοχές.