Νέα μέτρα Τραμπ: Πρόστιμα σε κινεζικά πλοία που πιάνουν Αμερική

Νέα οικονομικά βάρη αναμένουν τους Έλληνες πλοιοκτήτες με πλοία κινεζικής κατασκευής στα λιμάνια των ΗΠΑ.

Νέοι Δασμοί για Πλοία Κινεζικής Κατασκευής στα Λιμάνια των ΗΠΑ

Σημαντικές αλλαγές έρχονται για τους ιδιοκτήτες πλοίων, συμπεριλαμβανομένων και των Ελλήνων εφοπλιστών, που διαθέτουν πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα. Το Γραφείο του Αντιπροσώπου Εμπορίου των ΗΠΑ (USTR) ανακοίνωσε την επιβολή νέων τελών ελλιμενισμού στα λιμάνια των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτό το μέτρο, που θα εφαρμοστεί σε 180 ημέρες, στοχεύει στην αποκατάσταση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας και στην αντιμετώπιση των, όπως χαρακτηρίζονται, αθέμιτων πρακτικών της Κίνας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χρεώσεις αυτές επηρεάζουν και τους ιδιοκτήτες και κινέζους εφοπλιστές πλοίων που δεν έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα, όπως διευκρινίστηκε από το USTR.

Επιβαρύνσεις και Εξαιρέσεις

Τα νέα τέλη θα επιβάλλονται ανά επίσκεψη σε αμερικανικά λιμάνια, εως και πέντε φορές ετησίως ανά πλοίο. Επιπλέον, προβλέπονται ειδικές χρεώσεις για πλοία μεταφοράς οχημάτων, που θα τεθούν σε ισχύ επίσης σε 180 ημέρες, καθώς και για πλοία μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ). Στην περίπτωση του ΥΦΑ, οι χρεώσεις θα ξεκινήσουν σε τρία χρόνια και θα αυξάνονται σταδιακά για 22 χρόνια.

Στόχος της Δράσης

«Ο USTR αναλαμβάνει στοχευμένη δράση για να αποκαταστήσει τα αμερικανικά ναυπηγεία και να αντιδράσει στις παράλογες ενέργειες, πολιτικές και πρακτικές της Κίνας για να κυριαρχήσει στους τομείς των θαλάσσιων μεταφορών, του εφοδιασμού και της ναυπηγικής βιομηχανίας», αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση.

Ιστορικό του Θέματος

Η ενέργεια αυτή αποτελεί συνέχεια έρευνας που ξεκίνησε με εντολή του πρώην προέδρου Τζο Μπάιντεν για τις «αθέμιτες πρακτικές της Κίνας στους τομείς της ναυπηγικής βιομηχανίας, των θαλάσσιων μεταφορών και του εφοδιασμού». Η έρευνα συνεχίστηκε και επί των ημερών του διαδόχου του, Ντόναλντ Τραμπ.

Η Παγκόσμια Εικόνα της Ναυπηγικής Βιομηχανίας

Η αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία, κάποτε κυρίαρχη, έχει συρρικνωθεί σημαντικά, αντιπροσωπεύοντας πλέον μόλις το 0,1% της παγκόσμιας παραγωγής. Σήμερα, την κυριαρχία κατέχει η Ασία, με την Κίνα να παράγει περίπου το ήμισυ των πλοίων παγκοσμίως, ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.

Σύμφωνα με στοιχεία της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), οι τρεις αυτές ασιατικές χώρες ναυπηγούν πάνω από το 95% των πλοίων που κατασκευάζονται παγκοσμίως.

Η συγκεκριμένη ανακοίνωση έρχεται σε μια περίοδο αυξανόμενης έντασης στις εμπορικές σχέσεις μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, σηματοδοτώντας πιθανές επιπτώσεις για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και τους Έλληνες πλοιοκτήτες.

δειτε ακομα

δειτε ακομα