Διαχείριση δύσκολου συναδέλφου: 4 συμβουλές για αρμονική συνεργασία στο γραφείο

Αντιμετωπίζετε δυσκολίες με κάποιον συνάδελφο στην εργασία; Δεν είστε μόνοι! Η διαχείριση των σχέσεων στον εργασιακό χώρο, ειδικά όταν υπάρχουν δύστροποι ή υποκριτές συνάδελφοι, μπορεί να είναι πρόκληση. Ας δούμε πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε αυτές τις καταστάσεις με επαγγελματισμό και αποτελεσματικότητα.

Κατανόηση και Αντιμετώπιση Δύσκολων Συνθηκών στην Εργασία

Σύμφωνα με την Amy Cooper Hakim, ειδική στην οργανωσιακή ψυχολογία, υπάρχουν τρόποι να προσαρμόσουμε τις αντιδράσεις μας και να διαχειριστούμε τις δύσκολες επαγγελματικές σχέσεις. Ας δούμε μερικές πρακτικές συμβουλές, εμπνευσμένες από το Psychology Today, για να αντιμετωπίσετε τους δύσκολους συναδέλφους και να διατηρήσετε ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον.

1. Διατηρήστε Επαγγελματικές Αποστάσεις

Σε πολλές περιπτώσεις, η καλύτερη τακτική είναι η διατήρηση μιας επαγγελματικής, αλλά αποστασιοποιημένης σχέσης. Εάν ένας συνάδελφος είναι γνωστός για κουτσομπολιά ή αρνητικές συμπεριφορές, αποφύγετε να συμμετέχετε σε άσχετες συζητήσεις και προσπαθήστε να περιορίσετε την αλληλεπίδρασή σας σε θέματα που αφορούν άμεσα την εργασία.

2. Αντιμετωπίστε την Ανάρμοστη Συμπεριφορά Άμεσα

Εάν ένας συνάδελφος έχει ήδη συμπεριφερθεί ανάρμοστα, αντιμετωπίστε το με αυτοπεποίθηση. Ξεκαθαρίστε ότι δεν ανέχεστε τέτοιου είδους συμπεριφορές και ότι αναμένετε να σταματήσουν. Εάν χρειαστεί, ενημερώστε τον προϊστάμενό σας ή το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού, καθώς πιθανόν να μην είστε ο μόνος που αντιμετωπίζει παρόμοιο πρόβλημα.

3. Αναγνωρίστε τα Δικά σας Λάθη

Κανείς δεν είναι τέλειος, και η ανάληψη ευθύνης για τα λάθη σας είναι σημαντική. Εάν έχετε κάνει κάποιο λάθος, αναλάβετε την ευθύνη σας και ζητήστε συγγνώμη. Αυτό αποτρέπει την κλιμάκωση των εντάσεων και δείχνει επαγγελματισμό και ωριμότητα.

4. Διατηρήστε την Αξιοπρέπειά σας: Η Κλινή για ένα Υγιές Εργασιακό Περιβάλλον

Κατά τη διάρκεια της αλληλεπίδρασης με έναν δύσκολο συνάδελφο, είναι σημαντικό να ελέγχετε τον τόνο της φωνής και τη γλώσσα του σώματος. Κοιτάξτε τον στα μάτια, μιλήστε αργά και καθαρά, χωρίς να υψώνετε τη φωνή ή να μιμείστε την ανώριμη συμπεριφορά του. Να θυμάστε ότι η αντιπαράθεση συνήθως οδηγεί σε περισσότερα προβλήματα. Αντί να πέσετε στο επίπεδό του, ακολουθήστε τις διαδικασίες της επιχείρησης για να αντιμετωπίσετε τη συγκεκριμένη συμπεριφορά.

Η διαχείριση ενός δύσκολου συναδέλφου απαιτεί στρατηγική προσέγγιση, αυτοέλεγχο και επαγγελματισμό. Επιλέξτε τις μάχες σας, διατηρήστε τις αποστάσεις σας και, πάνω απ’ όλα, ενεργείτε με αξιοπρέπεια για να διαμορφώσετε ένα εργασιακό περιβάλλον που δεν επηρεάζει αρνητικά την απόδοσή σας και την ψυχική σας υγεία.

δειτε ακομα

δειτε ακομα