Αναβολή Θερμικών Κινητήρων: Τι Αλλάζει στην Ε.Ε.;

Εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναφορικά με τα πρόστιμα εκπομπών ρύπων και την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Τι αλλάζει και τι σημαίνει αυτό για τους οδηγούς;

Ευρωπαϊκή Ένωση: Αναθεώρηση της Στρατηγικής για την Ηλεκτροκίνηση;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται να εξετάζει μια αναθεώρηση της στρατηγικής της στον τομέα της αυτοκίνησης. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η μετατόπιση των προστίμων εκπομπών ρύπων για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων έως το 2027 και η ενδεχόμενη χαλάρωση των όρων για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Αυτή η επανεξέταση έρχεται ως αποτέλεσμα του νέου τοπίου που διαμορφώνεται γύρω από τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η επιτυχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη δεν είναι ομοιόμορφη και εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τις κρατικές επιδοτήσεις. Επιπλέον, η κοινή γνώμη φαίνεται να τάσσεται υπέρ της άρσης ή της αναβολής της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πολλοί κατασκευαστές αναγκάζονται να αναπροσαρμόσουν τους στόχους πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, ανταποκρινόμενοι στην πραγματική ζήτηση.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Αλλαγή Στρατηγικής από τους Κατασκευαστές Αυτοκινήτων

Ενώ εταιρείες όπως η BMW και η Toyota διατηρούν μια τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση, αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς και οι Mercedes και Porsche, έχουν επίσης κάνει προσαρμογές.

Η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται, αλλά όχι με τον ρυθμό που επιθυμεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Ένωση Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) επισημαίνει την έλλειψη κατάλληλων προϋποθέσεων για την επίτευξη των στόχων εκπομπών CO2, όπως η υποδομή φόρτισης, οι τιμές της ενέργειας και η προμήθεια πρώτων υλών.

Τι Αλλάζει στην Ευρωπαϊκή Πολιτική για τους Κινητήρες Εσωτερικής Καύσης

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες διακηρύξεις της ΕΕ, από το 2035 θα απαγορευτεί η πώληση νέων επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικών και αερίου. Θα επιτρέπονται μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή οχήματα με κυψέλες υδρογόνου. Μια πιθανή εξαίρεση θα είναι νέα οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά αποκλειστικά με βιώσιμα συνθετικά καύσιμα (e-fuels).

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Ένα αναθεωρημένο σχέδιο δράσης που εξετάζει η Ε.Ε., υπό την έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των κρατών-μελών, περιλαμβάνει:

  • Επισπευσμένη αναθεώρηση της στρατηγικής για τον στόλο οχημάτων το Φθινόπωρο του 2025.
  • Στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
  • Αναβολή των προστίμων για μη συμμόρφωση με τα όρια εκπομπών CO2 έως το 2027.

Τι Σημαίνουν οι Αλλαγές για τους Οδηγούς;

Το αν θα καταργηθεί η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης εξαρτάται από την αξιολόγηση της προόδου στην ηλεκτροκίνηση το 2025. Εάν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μειώνουν επαρκώς τις εκπομπές CO2, μπορεί να δοθεί έμφαση στα e-fuels. Πάντως, η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, δεν φαίνεται να αλλάζει την στρατηγική για την στροφή στην αμιγώς ηλεκτρική αυτοκίνηση.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Η ΕΕ επιδιώκει να ενισχύσει την παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη, να προωθήσει την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων και σχεδιάζει προστατευτικούς δασμούς απέναντι στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η χαλάρωση της απαγόρευσης θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερες επιλογές στους αγοραστές, αλλά η ένταξη των μεταφορών στο σύστημα emissions trading από το 2027 θα οδηγήσει σε αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων.

Συνεπώς, εάν δεν υπάρξουν ριζικές αλλαγές στην κλιματική πολιτική της ΕΕ, η χαλάρωση της απαγόρευσης δεν θα εξασφαλίσει απαραίτητα πιο προσιτή κινητικότητα.

δειτε ακομα

SAFETY

δειτε ακομα