Μέσα σε ένα κλίμα έντονων πολιτικών αντιπαραθέσεων, ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την πρόταση δυσπιστίας, τόνισε πως η δημιουργία ενός τοξικού κλίματος από την αντιπολίτευση υπονομεύει τους θεσμούς και απομακρύνει τους νέους από την πολιτική.
Η κριτική Στυλιανίδη για την πρόταση δυσπιστίας
Ο Χρήστος Στυλιανίδης, με φόντο την ευρωπαϊκή του εμπειρία σε διαχείριση κρίσεων, υπογράμμισε ότι σε στιγμές εθνικών προκλήσεων, η επιδίωξη συναινέσεων είναι ζωτικής σημασίας. Αντίθετα, όπως δήλωσε, η αντιπολίτευση δημιουργεί ένα τοξικό κλίμα που θέτει σε κίνδυνο την εμπιστοσύνη στους θεσμούς και την αξιοπιστία της πολιτικής, ιδίως στους νέους.
Ο Υπουργός σημείωσε πως θα ήταν ωφέλιμο να ακολουθηθούν διεθνή παραδείγματα όπου επιτεύχθηκαν συναινέσεις για την αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων, καθώς αυτά απαιτούν μια ευρύτερη πολιτική συμφωνία που υπερβαίνει τα στενά κυβερνητικά όρια.
Απολογισμός έργου Υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια προσπάθεια απολογισμού του έργου του, ο Υπουργός Ναυτιλίας παρουσίασε μια εικόνα της ελληνικής ναυτιλίας ως ηγέτιδας δύναμης, με περίπου 5.500 πλοία και τον ελληνικό στόλο να ελέγχει το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Παρά τις προκλήσεις, η ελληνική σημαία διατηρεί την 8η θέση παγκοσμίως. Με συντονισμένες ενέργειες πετύχαμε την εκλογή μας στην πρώτη θέση στον ΙΜΟ
Ανέδειξε ως προκλήσεις τους περιβαλλοντικούς στόχους (ΕΕ και Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας – ΙΟΜ), την έλλειψη ναυτικών, την ανάγκη επανεκπαίδευσης των πληρωμάτων, την αξιοποίηση της τεχνολογικής προόδου, την ψηφιοποίηση και την τεχνητή νοημοσύνη.
Ο κ. Στυλιανίδης τόνισε πως η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας και η ομαλή μετάβαση σε ένα πράσινο και ψηφιακό μέλλον αποτελούν προτεραιότητα. Σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η δημιουργία του e-νηολογίου και η απλοποίηση διαδικασιών. Παράλληλα, η Ελλάδα λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ της ΕΕ και του ΙΟΜ για την προώθηση ευρωπαϊκών προτάσεων σχετικά με την απανθρακοποίηση.
Έμφαση δόθηκε επίσης στην ακτοπλοΐα και στην ανάγκη εκσυγχρονισμού του γερασμένου στόλου, με ένα master plan για το Αιγαίο και ένα ΣΔΙΤ για την ανανέωση των άγονων γραμμών, με χρηματοδότηση ύψους 1 δισ. ευρώ από ευρωπαϊκά ταμεία.
Τέλος, ο υπουργός αναφέρθηκε στην ενίσχυση των εγχώριων ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων και στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών σε 30 λιμάνια της χώρας, καθώς και στην αναμόρφωση της ναυτικής εκπαίδευσης για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.