Νέοι Κανόνες για Σούπερ Μάρκετ: Σύγκριση Τιμών & Προσφορών για Καταναλωτές

Νέοι κανόνες στις προσφορές των σούπερ μάρκετ έρχονται να προστατεύσουν τους καταναλωτές από παραπλανητικές πρακτικές. Τι αλλάζει από τον Μάρτιο;

Αλλαγές στις Προσφορές των Σούπερ Μάρκετ: Τι Πρέπει να Γνωρίζετε

Από τις αρχές Μαρτίου, ένας νέος Κώδικας Δεοντολογίας θα εφαρμοστεί στις προωθητικές ενέργειες και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ. Στόχος είναι η εξάλειψη παραπλανητικών πρακτικών που συχνά συναντούν οι καταναλωτές.

Ο Απόστολος Πεταλάς, γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, εξήγησε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι πρόκειται για μια ευρωπαϊκή οδηγία που έχει υιοθετηθεί από πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. “Αφορά στην επικοινωνία της μείωσης της τιμής ενός προϊόντος σε όλο το φάσμα των λιανικών πωλήσεων”, τόνισε.

Η εφαρμογή του κώδικα έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια, αλλά λόγω του μεγάλου όγκου προσφορών και της συχνής επισκεψιμότητας των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ, χρειάστηκε περισσότερος χρόνος για την προετοιμασία του κλάδου.

Οι Βασικές Αρχές του Νέου Κώδικα Δεοντολογίας

Ο Κώδικας αφορά στην επικοινωνία της τιμής και όχι στην τιμολόγηση προϊόντων. Έχει δύο βασικές αρχές:

  • Όταν γίνεται επικοινωνία μείωσης τιμής (έκπτωση ή προσφορά), αυτή θα γίνεται σε σχέση με την τιμή αναφοράς, δηλαδή τη χαμηλότερη τιμή του προϊόντος τις τελευταίες 30 ημέρες στο συγκεκριμένο κατάστημα.
  • Οι ποσοτικές προσφορές (π.χ. 1+1 δώρο) δεν μπορούν να ισχύουν όλο το χρόνο. Η διάρκεια μιας προσφοράς δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1/3 του έτους.
Σούπερ μάρκετ

Περαιτέρω Ενημέρωση και Έλεγχοι

Ένας εμπλουτισμένος Κώδικας Δεοντολογίας θα ανακοινωθεί σύντομα, με νέες περιπτώσεις παραβάσεων και παραδείγματα παραπλανητικών εκπτώσεων και προσφορών. Θα ακολουθήσει περίοδος ενημέρωσης και εν συνεχεία, θα ξεκινήσουν εντατικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε προωθητική ενέργεια θα υπολογίζεται με βάση τη χαμηλότερη τιμή του προϊόντος τις τελευταίες 30 ημέρες, και όχι με την “επίσημη έκπτωση” του προμηθευτή. Στις πολυσυσκευασίες, το προϊόν θα πρέπει να διατίθεται και μεμονωμένα, για να υπάρχει δυνατότητα σύγκρισης τιμών.

Εκπτωτικές κάρτες και κουπόνια εξακολουθούν να ελέγχονται από τις διατάξεις για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Ποινές για Παραβάσεις

Οι ποινές για παραβάσεις του Κώδικα μπορεί να φτάσουν έως και 1,5 εκατ. ευρώ, ανάλογα με τη σοβαρότητα, ενώ σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο μπορεί να διπλασιαστεί.

δειτε ακομα

δειτε ακομα