Η εκεχειρία Ισραήλ-Χαμάς ανοίγει νέες ευκαιρίες στη διώρυγα του Σουέζ και μειώνει τα ναύλα κατά 25%

Η επιστροφή των Container Ships στη διώρυγα του Σουέζ αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στον κόσμο της ναυτιλίας. Μετά την ειρηνική συμφωνία Ισραήλ-Χαμάς και την παύση των επιθέσεων των Χούθι, οι ναυλωτές βρίσκονται σε αναμονή για να δουν πώς επηρεάζονται οι ναύλοι των εμπορευματοκιβωτίων, ιδίως στις διαδρομές Ασίας-Ευρώπης.

Η Ερυθρά Θάλασσα αποτελεί τον πιο σύντομο δρόμο για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Ασία προς την Ευρώπη. Χρησιμοποιώντας τη διώρυγα του Σουέζ, τα πλοία καλύπτουν περίπου 8.500 ναυτικά μίλια (15.725 χλμ.), σε αντίθεση με την εναλλακτική διαδρομή γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, η οποία είναι 11.800 ναυτικά μίλια (21.830 χλμ.) και μπορεί να προσθέσει μέχρι και 10 ημέρες στη διαδικασία μεταφοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Ρόιτερς, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της DP World, Yuvraj Narayan, δήλωσε πρόσφατα στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός ότι οι τιμές των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών μπορεί να μειωθούν κατά 20-25% μέσα σε δύο έως τρεις μήνες.

Ο ναυτιλιακός αναλυτής Drewry εκτιμά ότι η αύξηση του κόστους λόγω των πλοίων που αναγκάζονται να ταξιδεύουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, έχει μειώσει την πραγματική χωρητικότητα κατά περίπου 9%, κάτι που συνέβαλε στη διατήρηση υψηλών κερδών για τους γραμμικούς μεταφορείς κατά την τελευταία διετία.

Ο επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, Peter Sand, προβλέπει ότι η επιστροφή των πλοίων θα γίνει σταδιακά, ξεκινώντας με τα μικρότερα container ships κάτω των 10.000 teu, προτού ακολουθήσουν τα μεγαλύτερα σκάφη των 18.000-24.000 teu.

Σύμφωνα με τα δεδομένα των Clarksons, οι διελεύσεις από το Σουέζ έχουν καταγράψει πτώση 70% φέτος σε σχέση με το μέσο όρο του 2023, με τις διόδους για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να μειώνονται κατά περισσότερο από 90%.

Αν εξετάσουμε το εμπόριο μεταξύ Σαγκάης και Νέας Υόρκης, οι μέσες τιμές spot έχουν υποχωρήσει από τις κορυφές που είχαν σημειωθεί τον περασμένο Ιούλιο, αλλά παραμένουν 14% υψηλότερες σε σύγκριση με πέρυσι, στα 6.590 δολάρια ΗΠΑ ανά FEU.

tugboat one ship locks Panama Canal

Ένα συνεργατικό ζήτημα που απασχολεί τους ναυλωτές αυτή τη στιγμή είναι η διαμόρφωση νέων συμβολαίων και ναύλων ενόψει της χρήσης της διώρυγας του Σουέζ.

Δύο τιμές για εναλλαγή δρομολογήσεων

Πολλές εταιρείες στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων εξετάζουν το ενδεχόμενο να εφαρμόσουν μια σύμβαση με δύο τιμές, που θα ισχύει για δρομολογήσεις είτε μέσω του Σουέζ είτε γύρω από την Αφρική. Αυτό θα βοηθήσει στη σταθεροποίηση των συμφωνιών για την περίοδο αιχμής του 2025, δίνοντας τη δυνατότητα στους εμπλεκόμενους να κατανοήσουν τα κόστη και έσοδα σε κάθε πιθανό σενάριο.

Ο Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων της Drewry κατέγραψε μείωση 11% αυτή την εβδομάδα, πέφτοντας στα 3.445 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών.

Ο σύνθετος Δείκτης WCI της Drewry καταγράφηκε 67% κάτω από το ανώτατο όριο της πανδημίας των 10.377 δολαρίων τον Σεπτέμβριο του 2021, αλλά παραμένει 143% υψηλότερος από τον μέσο όρο των 1.420 δολαρίων το 2019.

Οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ μειώθηκαν κατά 19%, φτάνοντας τα 3.434 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών, ενώ οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς τη Γένοβα σημείωσαν πτώση 10%. Αντίστοιχες μειώσεις παρατηρούνται στα δρομολόγια προς Λος Άντζελες και Νέα Υόρκη, με τις τιμές να υποχωρούν κατά 8% και 7% αντίστοιχα.

Η Drewry προβλέπει ότι οι τιμές spot θα υποχωρήσουν ελαφρώς την επόμενη εβδομάδα λόγω των αργιών του κινεζικού σεληνιακού νέου έτους.

δειτε ακομα

δειτε ακομα