Ανακοινώσεις του εκτελεστικού αντιπρόεδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Stephane Sejourne
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με αρμοδιότητες στην Ευημερία και τη Βιομηχανική Στρατηγική, Stephane Sejourne, παρουσίασε σημαντικές εξελίξεις στο ευρωπαϊκό σχέδιο στήριξης για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Το μέλλον των στόλων θα είναι κεντρικό θέμα της στρατηγικής.
Ο Sejourne δήλωσε: «Στην Ευρώπη, το 58% των νέων οχημάτων πωλούνται σε «εταιρείες, δημόσιες αρχές, και κυβερνητικούς φορείς». Είναι επιτακτική ανάγκη να προσφέρουμε κίνητρα για να μπορέσουν οι στόλοι να “πρασινίσουν” το συντομότερο δυνατό και μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου να καταθέσουμε κλαδικά σχέδια με νόμους που θα διευκολύνουν τη διαδικασία και θα ενδυναμώσουν τη ζήτηση για επαγγελματικούς στόλους. Αν καταφέρουμε να πωληθούν τόσα πολλά αυτοκίνητα, αυτό θα μπορούσε να έχει θετική επίδραση στη ζήτηση για τους κατασκευαστές στην Ευρώπη».
Από τις επιχειρήσεις στους καταναλωτές
Ο Stephane Sejourne επισήμανε ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν την προθεσμία του 2035, όταν θα απαγορευθεί η πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel. «Πρέπει να ικανοποιήσουμε την ανάγκη να γεμίσουμε τις παραγγελίες μας, και αυτό μπορεί να γίνει μέσω των επαγγελματικών στόλων. Οι πολιτικές που θα προτείνουμε για την ανάπτυξη των στόλων θα απευθύνονται επίσης στους ιδιώτες καταναλωτές. Η γρήγορη εναλλαγή των εταιρικών οχημάτων θα δημιουργήσει μια δευτερογενή αγορά για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δεν υπάρχει σήμερα» τόνισε.
Ανάγκη για απλοποίηση
Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος αναφέρθηκε και στις προκλήσεις που προκύπτουν από τον κινεζικό και αμερικανικό ανταγωνισμό. «Η ευρωπαϊκή βιομηχανία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, καθώς βλέπουμε την εισροή υπερεπιδοτούμενων κινεζικών οχημάτων στην αγορά μας. Επίσης, η τιμή της ενέργειας αποτελεί μεγάλο πλήγμα για πολλές βιομηχανίες στην Ευρώπη. Η ΕΕ δεν μπορεί να επιδοτήσει τη βιομηχανία της όπως οι Κινέζοι ή να εκμεταλλευτεί τις χαμηλές τιμές ενέργειας των ΗΠΑ. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να αναθεωρήσουμε το νομικό πλαίσιο. Θα εργαστούμε για έναν νόμο απλούστευσης, ώστε να διατηρήσουμε τους κλιματικούς στόχους αλλά και να καταστήσουμε την γραφειοκρατία πιο ευέλικτη, προκειμένου να διευκολύνουμε τις επιχειρήσεις» κατέληξε ο Stephane Sejourne.