Μια νέα στροφή στη στρατηγική της Smart για τα ηλεκτρικά οχήματα
Η Smart ανακοίνωσε εντυπωσιακές αλλαγές στα σχέδιά της για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μετά από την αρχική δέσμευση για πλήρη ηλεκτροκίνηση, τώρα εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη για την κυκλοφορία της έκδοσης #5, που θα ενσωματώνει και κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Smart, θυγατρική των Geely και Mercedes-Benz, έχει ήδη ξεκινήσει δοκιμές με plug-in hybrid πρωτότυπα, τα οποία έχουν καταγράψει φωτογραφικά οι λάτρεις του αυτοκινήτου.
Ένας εκπρόσωπος της Smart, δε θέλησε να δημοσιοποιήσει το όνομά του, δήλωσε στον βρετανικό Τύπο: «Αντιλαμβανόμαστε πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, και ιδίως σε υβριδικά συστήματα, είναι ένα βήμα προς την ολοκληρωτική ηλεκτροκίνηση. Ο στόχος μας είναι να ανταποκριθούμε στις προτιμήσεις των καταναλωτών και δεν μπορούμε να αποκλείσουμε καμία τεχνολογία σε αυτό το στάδιο».
Αυτή η στρατηγική δεν αφορά μόνο την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και την κινεζική αγορά, η οποία είναι κρίσιμη για την Smart. Σημαντική αύξηση στις πωλήσεις των plug-in υβριδικών έχει παρατηρηθεί τους τελευταίους μήνες.
Αναφορικά με την επιλογή του #5, η Smart διατηρεί σιγή ιχθύος, αλλά αναμένονται εξελίξεις δανειζόμενη τεχνολογία από άλλα μοντέλα της Geely, όπως το Galaxy 7 EM-i. Αυτό το μοντέλο ενσωματώνει έναν κινητήρα 1.5 -λιτρο 4κύλινδρο, που λειτουργεί σε συνεργασία με έναν ηλεκτροκινητήρα και αποδίδει συνολικά 110 και 215 άλογα αντίστοιχα.
Το πολύ ενδιαφέρον σύστημα μεταφοράς κίνησης, που ονομάζεται “Thor“, διαθέτει επιλογή μπαταρίας 8.5kWh ή 19.1kWh. Η δεύτερη επιλογή προσφέρει αυτονομία που ξεπερνά τα 1000 χιλιόμετρα!
Οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του #5 υπόσχονται απόδοση 335bhp στην έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα και 416bhp στην διπλή έκδοση. Αυτές οι εκδόσεις στηρίζονται σε αρχιτεκτονική 400V και 800V αντίστοιχα, με μπαταρίες 76kW και 100kWh, προσφέροντας σε σχέση με το σύστημα Thor, περιορισμένη αυτονομία περίπου στο μισό.
Την ίδια στιγμή, ακόμα ένα brand της Geely, η Lotus, επιλέγει να ακολουθήσει τη γραμμή της Smart, αναβάλλοντας για την ώρα τα σχέδιά της για μια αποκλειστικά EV γκάμα.