Ο Απόστολος Τζιτζικώστας προετοιμάζει ένα σχέδιο δράσης προκειμένου να ανταποκριθεί στις τρέχουσες προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το Δεκέμβριο, η επανεκλεγμένη Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, ανακοίνωσε μια σημαίνουσα συνάντηση με στελέχη του κλάδου της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το ραντεβού είναι προγραμματισμένο για τις 30 Ιανουαρίου 2025 και αναμένεται να εξετάσει κρίσιμα ζητήματα επιβίωσης, όπως τα νέα αυστηρότερα όρια εκπομπών CO2 που ισχύουν από την 1 Ιανουαρίου 2025.
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα διακινήσει έναν στρατηγικό διάλογο με την αυτοκινητοβιομηχανία, στοχεύοντας να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ψηφιοποίησης, της βιωσιμότητας και της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας. Η συνάντηση αυτή θα ενώσει σημαντικούς παράγοντες του κλάδου με στόχο να αναδειχθούν συγκεκριμένες λύσεις για τη διασφάλιση ενός επιτυχημένου μέλλοντος.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι του τομέα (κατασκευαστές και προμηθευτές), κοινωνικοί εταίροι, οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και άλλοι ενδιαφερόμενοι φορείς. Η συζήτηση θα επικεντρωθεί στην καινοτομία και την μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, καθώς και σε τρόπους προστασίας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας από τον διεθνή ανταγωνισμό (ιδιαίτερα από την Κίνα). Οι εμπορικές σχέσεις θα εξεταστούν λεπτομερώς για να διασφαλιστούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού, ενώ θα δοθεί προσοχή και στην ρυθμιστική βελτιστοποίηση μέσω της απλοποίησης διαδικασιών και στήριξης των επιχειρήσεων.
Ακολουθώντας τις εντολές του Επιτρόπου Απόστολου Τζιτζικώστα, ο οποίος έχει αναλάβει να καταρτίσει ένα σχέδιο δράσης, μια σειρά από ομάδες εργασίας θα αναπτύξουν λεπτομερείς προτάσεις και θα προγραμματίσουν ευρύτερες διαβουλεύσεις για τη συγκέντρωση προτάσεων από ολόκληρη την αλυσίδα αξίας του αυτοκινήτου.
Το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα παρακολουθούν στενά τη διαδικασία καθ’ όλη τη διάρκεια της.
Είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί πάνω από 13 εκατομμύρια ανθρώπους στην Ευρώπη και συμβάλλει περίπου το 7% του ΑΕΠ της ηπείρου. Ωστόσο, οι προκλήσεις από τον τομέα της ηλεκτροκίνησης και η αυξανόμενη πίεση από τον κινεζικό ανταγωνισμό έχουν διαταράξει την ισορροπία του κλάδου τους τελευταίους μήνες.